Resident Evil Village w 4K i 60 FPS na PS5 i XSX. A co ze starą generacją?

Resident Evil Village - wilkołak
PS4 PS5 Stadia Xbox Series Xbox Series S XOne

Ujawniono, jak Resident Evil Village zadziała na konsolach i w chmurze. Nowy horror od Capcom ma trzymać zaskakująco wysoką płynność na starszym sprzęcie.

Wczorajsze Resident Evil Showcase zagwarantowało fanom marki całą masę ciekawych wiadomości. Capcom ujawnił kilka ciekawostek na temat gry i dodatkowo potwierdził aż trzy nowe wersje demo. Jesteśmy już blisko premiery gry, więc przyszła pora na uzupełnienie wiedzy graczy o konkrety odnośnie jej działania na każdym sprzęcie.

Jak zadziała Resident Evil Village na konsolach i w chmurze?

Silnik RE Engine należy do tych lepiej zoptymalizowanych. Gry działające na nim zazwyczaj wyglądają bardzo ładnie i przy tym oferują dobrą płynność zabawy bez większych problemów.

Wygląda na to, że przy okazji Village jest podobnie. Gra wygląda obłędnie i zadziała dobrze lub nawet bardzo dobrze na każdej konsoli. Poniżej znajdziecie tabelkę z pełnym opisem działania na każdej z dostępnych platform.

Resident Evil Village - tabelka wydajności i jakości gry
Źródło: Resident Evil

Szczególnie zadowoleni mogą być posiadacze standardowego PlayStation 4. 45 klatek na sekundę w grze wychodzącej również na next-geny to bardzo miła niespodzianka. Niestety, wyższa płynność przychodzi tu kosztem niższej rozdzielczości.

PlayStation 5 i Xbox Series X poradzą sobie za to z Village bez większych kompromisów. Jeśli nie interesuje nas ray-tracing, nowy Resident odpali się na naszej konsoli w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę. Śledzenie promieni będzie nas kosztowało około 15 klatek. Niemniej gra zadziała naprawdę przyzwoicie.

Jeśli planujecie ograć nowego Residenta na PeCecie, w tym miejscu znajdziecie wymagania sprzętowe gry. Bez obaw, są niewygórowane i nawet komputer ze średniej półki poradzi sobie z tym tytułem.

Jakub Stremler
O autorze

Jakub Stremler

Redaktor
Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie