Z Resident Evil 2 i 3 Remake zniknął ray-tracing. Gdzie się podział?
Było i nie ma. Gracze zauważyli, że ostatnia aktualizacja do Resident Evil 2 i 3 w wersji remake’ów usunęła z gier opcje RTX. Tylko dlaczego?
Błąd, działanie sił nieczystych czy jeszcze coś innego? Przyznam, że sytuacja wydaje się dość abstrakcyjna, ale strzelam, że Capcom szybko na nią zareaguje. Ja akurat nie czuję się aż tak poszkodowany, bo wcześniejsze residenty przeszedłem, a opcje ray-tracing, moim zdaniem, nie są warte aż takiego spadku płynności. A już na pewno w grach, w których nie są aż tak rewolucyjne. Wiecie, co innego taki Cyberpunk…
Wracając jednak do tematu – niedawno jeden z graczy na Reddicie podzielił się ciekawym odkryciem. Zauważył, że z RE2 Remake zniknęły wszelkie opcje związane z funkcjami RTX od NVIDIA. Ray-tracing nagle wyleciał, a deweloperzy w tej kwestii nic nie zapowiadali. W komentarzach dominują głosy, że RE3 Remake również straciło tę możliwość. Serwis Wccftech uważa, że tej graficznej opcji nie znajdziemy już także w RE7, ale nie udało im się tego potwierdzić.
Istnieje spora szansa, że “siódemka” jednak ray-tracing ma, bo gra nie została niedawno spatchowana. RE2 i 3 Remake dostały 14 kwietnia 2023 roku nową aktualizację (za SteamDB). Łącząc kropki, wychodzi nam, że właśnie te patche są winne utraty funkcji RTX. Capcom wciąż jednak nie pokusił się o wyjaśnienie sytuacji. Liczę jednak na to, że opcje te wrócą, a wszystko jest wynikiem pomyłki. Co ciekawe, graficzne narzędzia AMD FSR wciąż w grach są dostępne. Na marginesie zaznaczę tylko, że Resident Evil 4 Remake wciąż ray-tracing ma, więc nie musicie się martwić. No cóż, czekamy na więcej informacji w tej sprawie.