Graficzna rewolucja w Cyberpunk 2077. NVIDIA pokazuje funkcję, która zaraz trafi do graczy
Cyberpunk 2077 ma niebawem dostać funkcję path tracing, a w zasadzie – “ray tracing: overdrive mode”. Dostaliśmy wideo, które pokazuje zmiany.
Jak pisaliśmy już wcześniej, do CP77 trafi nowa aktualizacja, która wyposaży grę w możliwości path tracing. Funkcję tę znać możecie również jako “ray tracing: overdrive mode”, a jej główną zaletą jest dodanie “pełnej globalnej iluminacji ze śledzeniem promieni”. Brzmi dumnie, ale jak to wygląda?
Odpowiedź na to pytanie w końcu przedstawiła nam sama NVIDIA, która pokusiła się o nowy wpis na swoim blogu. Filmik, czyli chyba to, na co wszyscy czekali, znajdziecie też poniżej w tym tekście. Zanim jednak do niego dojdziemy, powinniśmy zrozumieć, na co tak naprawdę patrzymy. Oddajmy może głos samej NVIDIA, będzie łatwiej.
Poprzednie techniki oddzielnie zajmowały się cieniem, odbiciem i globalnym oświetleniem dla niewielkiej liczby źródeł światła. Pełny ray tracing modeluje właściwości światła z praktycznie nieograniczonej liczby źródeł emisyjnych, dostarczając fizycznie poprawne cienie, odbicia i globalne oświetlenie na wszystkich obiektach.
– dumnie ogłasza NVIDIA
Ale serio graficzny czy raczej technologiczna rewolucja w Cyberpunk 2077?
Tylko… czy to faktycznie aż tak dobrze wygląda? Nie sposób odnieść wrażenia, że jest naprawdę imponująco pod względem technologicznym, ale osobiście do mnie to nie przemawia. No, przynajmniej nie aż tak. Doszliśmy już chyba do momentu, w którym firmy technologiczne i twórcy gier chcą zasymulować tak fotorealistyczną grafikę, że zjadają przy tym własny ogon. Oświetlenie jest wspaniałe, jasne, ale wygląda nieco plastikowo i sztucznie. Przynajmniej ja to tak odbieram. Odbicia w kałużach wygląda nawet nieco lepiej przy “stonowanym” RTX OFF, tym bardziej że taka liczba detali może potężnie przytłoczyć i wywołać oczopląs. No i mamy też strasznie “przesycone” promienie świetlne. Może i technologiczna rewolucja, ale czy graficzna?
Nie muszę chyba dodawać, że taka opcja będzie bardzo “zasobożerna”. Do korzystania z path tracing będziemy potrzebowali karty graficznej z rodziny GeForce RTX 4000. Do tego nie obejdzie się bez DLSS 3, aby móc cieszyć się taką liczbą fpsów, jaka w ogóle umożliwia rozgrywkę. Jeżeli macie sprzęt, który temu sprosta – z pewnością nie zaszkodzi tej opcji wypróbować. Cyberpunk 2077 dostanie ją już 11 kwietnia.