Rainbow Six Siege – team kill, toksyczni gracze, bany bez ostrzeżenia. Nadchodzą zmiany!
Nic tak nie psuje zabawy w sieciowych strzelaninach (pomijając oszustów) jak osobnicy, którzy czerpią przyjemność z poniżania innych graczy. Zupełnie niezrozumiały jest również – dla normalnych osób – stosowany przez niektórych team killing. Ubisoft chce utrzeć nosa takim śmieszkom.
Deweloperzy odpowiedzialni za Rainbow Six Siege pracują obecnie nie tylko nad zmienionym systemem strzelania (szerzej opisaliśmy sprawę w tej wiadomości), lecz skupiają się równie mocno nad wyrzuceniem z serwerów osobników, którzy przeszkadzają w zabawie innym.
Kwestia toksyczności to priorytet, na którym nasz zespół będzie się koncentrować w najbliższym czasie. Mamy już nawet kilka pomysłów na to, jak sobie z tym problemem poradzić. Naszym głównym celem jest śledzenie negatywnych zachowań graczy, wpływanie na tych, które zachowują się nieodpowiednio i wreszcie wdrażanie funkcji, które zachęcą graczy do poprawy – czytamy na oficjalnej stronie Rainbow Six Siege.
Gry w Biedronce. Promocja na Mafia III, Far Cry i Wiedźmina! [Aktualizacja]
Ubisoft zaznacza, że od pewnego czasu trwają prace nad kilkoma krótkoterminowymi zmianami, które mają przynieść szybkie efekty. Chodzi ulepszenie czatu i odkrywanie zabójstw własnej drużyny.
Rainbow Six Siege – w taki sposób Ubisoft chce zmniejszyć toksyczność na serwerach
MONITOROWANIE CZATU
Obecnie śledzimy częstotliwość, z jaką poszczególni gracze stosują rasistowskie lub homofobiczne wyzwiska, i w odpowiedzi zaczniemy blokować im dostęp do gry na okres o długości dostosowanej do powagi danej sytuacji.
Zostało to wyraźnie zawarte w niniejszym fragmencie Regulaminu postępowania:
“Zabroniony jest język lub treść uznana za nielegalną, niebezpieczną, zastraszającą, obsceniczną, wulgarną, zniesławiającą, nienawistną, rasistowską, seksistowską, etycznie obraźliwą lub stanowiącą nękanie.”
Blokowanie dostępu do gry nakładane będzie na następujące okresy, w zależności od powagi sytuacji:
- 2 dni
- 7 dni
- 15 dni
- Na stałe
*Należy pamiętać, że blokowanie dostępu do gry nie musi odbywać się podanych wyżej krokach. Szczególnie agresywni gracze mogą zostać na stałe wykluczeni z gry bez uprzedniego ostrzeżenia, czy bana na 2, 7 lub 15 dni.
FUNKCJA WYCISZENIA CZATU TEKSTOWEGO
Przewidywany czas wprowadzenia: Sezon 3
Pragniemy przekazać naszym graczom większą władzę nad tym, co się wokół nich dzieje podczas gry w sieci. Ważną rolę odgrywa w tym względzie kontrola nad kanałami komunikacji. Pracujemy nad umożliwieniem graczom wyciszania pojedynczych graczy. Będzie można na przykład wyciszyć czat tekstowy gracza A, czat głosowy gracza B, tekst i głos dla gracza C, a nic nie wyciszać dla gracza D.
FILTROWANIE CZATU
Przewidywany czas wprowadzenia: Sezon 3
Nasz zespół pracuje nad stworzeniem zautomatyzowanego systemu cenzurującego czat tekstowy w grze na podstawie specjalnej listy obejmującej zakazane słowa. System usuwać będzie zwroty, które zostaną uznane za obraźliwe, jak również poinformuje gracza, że jego język był niedopuszczalny. Będziemy również śledzić, jak często dany gracz aktywował ten filtr, i podejmiemy niezbędne działania wobec tych, którzy celowo chcą popsuć zabawę innym graczom.
ZABÓJSTWA CZŁONKÓW WŁASNEJ DRUŻYNY
Przewidywany czas wprowadzenia: Sezon 2
Umyślne zabijanie członków własnej drużyny jest problemem w Rainbow Six, a nasza obecna metoda radzenia sobie z tym jest cały czas ulepszana. Naszym celem jest wykrywanie użytkowników, którym udaje się prześlizgnąć w obecnym systemie wykrywania takich zabójstw. Nie możemy jednak podać zbyt wielu szczegółów na ten temat, gdyż mogłoby to być wykorzystane do znalezienia sposobu na ominięcie tych zabezpieczeń.
Ubisoft zaznacza na koniec, że powyższe zmiany zaczną wkrótce przynosić efekty w walce z toksycznością, ale deweloperzy wcale nie zamierzają na nich poprzestawać. Spodziewajmy się zatem w przyszłości kolejnych kroków ze strony dewelopera.