Quake II wyglądał zaskakująco dobrze na PSX
Graliście w Quake II na PSX? Kultowa strzelanka studia id Software (i przeportowana przez zespół HammerHead) wygląda całkiem nieźle na pierwszej konsoli PlayStation.
Na wstępie trzeba jednak zaznaczyć, że oryginalny drugi Quake korzystał z innego silnika niż jego konsolowe porty. Na taki krok zdecydowano się z uwagi na chęć dobrania odpowiedniej technologii pod konsole. Właśnie dlatego QII na PSX wygląda inaczej niż na PC. Niektórzy twierdzą nawet, że to właściwie inna gra – i ma to sens.
I… trzeba przyznać, że drugi Quake nie zestarzał się źle. Pewnie, nie jest to poziom Tekkena 3 albo Gran Turismo 2, ale, jak na port strzelanki z PC, Quake II prezentuje się bardzo przyzwoicie.
Quake II działa na PSX w – jak sugeruje fanowska wiki – rozdzielczości 512×240 i 30 (w wersji PAL w 25) klatkach na sekundę. To niewiele, ale wtedy nikt przesadnie nie narzekał. Co więcej, drugi Quake na PSX pozwalał nawet na rozgrywkę w maksymalnie 4 graczy na podzielonym ekranie.
Port różni się od oryginału również pod względem zawartości. Choć w grze znajdziemy parę poziomów z wersji na PC, zostały one przebudowane na potrzeby konsoli. Z ciekawostek, port na PSX zawiera też dwóch nowych przeciwników i poziomy z konwersji na Nintendo 64.