Jedna gra zarobiła więcej w 2017 roku niż cały e-sport
Astronomiczna kwota.
Serwis PCGamesN podaje – powołując się na dane firmy SuperData – że PlayerUnknown’s Battlegrounds wygenerował 712 milionów USD przychodów w ciągu ośmiu miesięcy, w których był dostępny na rynku w 2017 roku. Dla porównania, cała branża e-sportu zarobiła w 2017 roku 756 milionów USD. Można zatem powiedzieć, że PUBG jest prawie tak opłacalne, jak cała koncepcja e-sportu, lecz jak zaznacza PCGamesN, ta ostatnia z pewnością będzie miała łatwiejszą przestrzeń do rozwoju w 2018 roku.
Premiery gier na luty. 15 tytułów, które rozgrzeją zimowe dni
E-sport może stać się w tym roku sektorem wartym miliardy dolarów, a badania wskazują, że League of Legends oraz Overwatch mogą być tutaj liderami oglądalności.
Z danych przedstawionych przez SuperData wynika ponadto, że powyższe sukcesy są niewiele warte porównaniu z darmowym rynkiem, który w zeszłym roku wygenerował 82 miliardy dolarów, z czego 89% na PC i urządzeniach mobilnych. 2,5 miliarda ludzi gra w F2P na wspomnianych platformach. Oznacza to, że jedna na trzy osoby na świecie gra w darmowe gry.