Ray tracing na PS5 może wkrótce zadziałać jeszcze lepiej
Możliwe, że PlayStation przygotowuje się do znacznego ulepszenia ray tracingu na PS5. Nowy patent wskazuje, że główny projektant PlayStation 5, Mark Cerny, opracował usprawnienia.
W sieci pojawiły się materiały dotyczące nowego patentu zarejestrowanego przez pracownika PlayStation. Wskazują one, że omawiane rozwiązanie „może skutkować znaczną poprawą szybkości ray tracingu, ponieważ program shadera wykonuje tylko testy trafień”.
Nie możemy mieć rzecz jasna pewności, że powyższy patent znajdzie zastosowanie w praktyce. Patenty mają to do siebie, że często pozostają jedynie w sferze planów na przyszłość. Tak może być chociażby z nietypowym kontrolerem PlayStation, o którym pisaliśmy w tym miejscu.
Ray tracing to jedna z next-genowych nowości, jakimi reklamowana była bieżąca generacja konsol. Śledzenie promieni potrafi zrobić sporą różnicę w oprawie gry, co udowodniło chociażby Ratchet & Clank: Rift Apart, które może pochwalić się przepięknymi odbiciami. Oczywiście tak znaczące ulepszenia grafiki są często okupione zauważalnymi spadkami płynności rozgrywki. Nic dziwnego, że producenci konsol pracują nad rozwiązaniami mającymi pomóc w optymalizacji ray tracingu.