PS5 i Xbox Scarlett. Studio Crytek o przełomowym elemencie next-genów
PS5 i Xbox Scarlett to piękniejsza grafika, na którą tak bardzo czeka wielu graczy. Jednak to nie wypasiony procesor i układ graficzny konsol mają być przełomem w przypadku nadchodzących konsol.
Dysk SSD – według studia Crytek – będzie najbardziej istotnym elementem w konsolach PS5 i Xbox Scarlett. Dzięki nowej technologii zyskamy coś więcej niż tylko szybsze czasy ładowania, choć dla deweloperów będzie to spore wyzwanie.
PS5 i Xbox Scarlett – co takiego jest w tym SSD?
Dlaczego twórcy serii Crysis oraz silnika CryEngine uważają właśnie dysk SSD – a nie mocniejsze podzespoły – za prawdziwą rewolucję? Redaktor serwisu Wccftech zadał przedstawicielowi studia takie oto pytanie:
Sony i Microsoft potwierdziły, że kolejne konsole PlayStation i Xbox zadebiutują na jesień 2020 roku. Znamy już szczątkową specyfikację – architektura AMD 2 / Navi AMD, sprzętowy ray tracing, obsługa rozdzielczości do 8K i 120 klatek na sekundę, a także niestandardowy dysk SSD, który powinien znacznie skrócić czas ładowania. Co sądzisz o tych wstępnych specyfikacjach? Czy możemy spodziewać się „rewolucyjnych” gier dzięki nowym konsolom czy po prostu “ewolucyjnych” produkcji?
Przedstawiciel Crytek odpowiada następująco:
Podczas gdy jakość wizualna zapewne będzie rosła tak samo szybko jak w przypadku każdej nowej generacji konsol, prawdziwym “game changerem” z pewnością będzie nowe obiecane szybkie miejsce do przechowywania danych. Oprócz oczywistej zalety skróconych czasów ładowania, nowe dyski otworzą sporo możliwości projektowania gier, z ukłonem w stronę streamingu. Silniki gier będą musiały przy tym drastycznie ewoluować, lecz to zdecydowanie ekscytujące wyzwanie.
Oczywiście minie trochę czasu, zanim twórcy gier będą w stanie wykorzystać pełną moc PS5 i Xbox Scarlett, lecz sama perspektywa możliwości sprzętów robi wrażenie.
PS5 – SSD uczyni gry bardziej różnorodnymi
To nie jedyna wypowiedź na temat zalet SSD w next-genach, jaką ostatnio słyszeliśmy. Redaktor serwisu Gamingbolt rozmawiał niedawno z Ricardo Seligmannem ze studia Novarama Technology, które pracuje obecnie nad kooperacyjną grą akcji Killsquad. Jedno z pytań dotyczyło dysku SSD w kontekście nadchodzącego PS5. Deweloper stwierdził, że SSD zapewni szybkie wczytywanie zawartości, zmniejszając irytujące ekrany ładowania i pozwalając umieszczać w grach więcej wrogów, efektów cząsteczkowych i środowisk w locie bez spadków wydajności.
Seligmann uważa, że SSD odegra widoczny wpływ na wirtualne światy, które staną się bardziej różnorodne i interesujące.