PS4 i XOne za słabe na Baldur’s Gate 3?
Prawdopodobnie posiadacze obecnej generacji konsol, nie zagrają w nadchodzące Baldur’s Gate 3.
Wczoraj miała miejsce szczegółowa prezentacja trzeciej części Baldur’s Gate, za którą odpowiada Larian Studions. Gra została zapowiedziana na PC oraz Google Stadia, pozostawiając pytanie o konsole otwarte.
Dziennikarze serwisu Eurogamer zapytali producenta wykonawczego projektu Davida Walgrave’a o premierę wersji na PlayStation 4 oraz Xbox One. Ten odpowiedział, że debiut nie jest pewny, bo obecna generacja konsol jest za słaba.
– W naszym silniku dokonaliśmy szeregu różnych technicznych ulepszeń i nie wiem, czy działałby na tego typu urządzeniach. Może udałoby się włączyć grę, ale musielibyśmy znacznie obniżyć jakość tekstur i wielu innych elementów, przez co tytuł nie wyglądałby już tak dobrze – twierdzi Walgrave na łamach Eurogamera.
Wczoraj fani Wrot Baldura w końcu dostali konkretny kawałek materiału o grze. Larian Studios przedstawiło produkcję na ponad godzinnej sesji. Mogliśmy więc zobaczyć walkę, dialogi i ogólne nowości w grze.
Walka w Baldur’s Gate 3 toczy się przy podziale na tury. To nowość dla serii, gdzie do tej pory używało się aktywowanej pauzy. Bardzo ważnym elementem walki ma być wykorzystywanie terenu, różnych wzniesień, ukrywania się w cieniu czy nawet możliwość wykonywania wysokich skoków na wyższe partie.
Gra zdecydowanie przypomina Divinity: Original Sin, co obserwując po wpisach graczy w trakcie streamingu, nie zyskało aprobaty. Z drugiej strony czekamy na gotowy produkt. Wtedy zobaczymy, jak Baldur’s Gate 3 prezentuje się w całości.