Procesor graficzny PlayStation 4 dwa razy mocniejszy niż w Xboksie One?
Alexis Vaisse, główny programista w Ubisoft Montpellier, podczas konferencji na Game Developers Conference poruszył problem przeniesienia symulacji fizyki (konkretnie chodziło o tkaniny) z procesora na płycie głównej (CPU) na procesor znajdujący się na karcie graficznej (GPU) w konsolach nowej generacji - czytamy na łamach serwisu WorldsFactory.
Ubisoft stworzył nawet specjalny system Motion Cloth, zajmujący się fizyką tkanin w takich tytułach, jak: Child of Light, Assassin’s Creed Unity, Far Cry 4, Rainbow Six: Siege oraz The Division.
Dlaczego twórcy zastanawiają się w ogóle nad odciążeniem CPU kosztem GPU? Powód jest prosty. Procesory na płycie głównej obu konsol nowej generacji są dla Ubisoftu za słabe. Jak możecie zobaczyć na poniższej grafice, nawet PlayStation 3 wyciska z Motion Cloth więcej niż PS4.
Sytuacja zmienia się diametralnie, kiedy Motion Cloth działa w oparciu o GPU. Wówczas widać, że nowe konsole zostawiają poprzednią generację daleko w tyle. Przy okazji wychodzi również - jak zaznacza WorldsFactory - że procesor graficzny PlayStation 4 radzi sobie z zadaniem niemal dwa razy lepiej niż GPU Xboksa One.