Subskrypcje przejmą rynek gier? Oto co sądzi szef PlayStation

Jim Ryan z PlayStation
PS4 PS5

PlayStation Plus wkrótce znacznie się zmieni. Szef gamingowego oddziału Sony podzielił się opinią na temat przyszłości branży gier i tego, jak wpłyną na nią subskrypcje.

Jim Ryan zauważa, że gamingowe subskrypcje są coraz popularniejsze i dalej będą zyskiwać na znaczeniu. Jego zdaniem jednak szansa na to, że będą tak istotne jak chociażby Netflix lub Spotify jest znikoma.

W ciągu ostatnich kilku lat subskrypcja z pewnością zyskała na znaczeniu. Liczba subskrybentów PlayStation Plus wzrosła od zera w 2010 roku do 48 milionów obecnie. W przypadku naszych usług przewidujemy dalszy wzrost liczby użytkowników. Jednak medium, jakim jest gaming, tak bardzo różni się od muzyki i rozrywki linearnej, że nie sądzę, aby osiągnęło (na polu subskrypcji – red. ) taki poziom, jak Spotify czy Netflix.

– powiedział Jim Ryan w rozmowie z GamesIndustry.biz

Ryan twierdzi, że przyszłością gier wideo nie są subskrypcje, a gry-usługi. Stale rozwijane produkcje, które często oferują mikropłatności, są coraz bardziej popularne i mają sens dla wydawców.

Niektóre z gier-usług, które odnoszą obecnie ogromny sukces, i nie ograniczam tego komentarza do konsol, są w rzeczywistości usługami abonamentowymi. Są one bardzo dobrze dopasowane do potrzeb graczy (…).
Myślę, że trend w kierunku gier-usług będzie się utrzymywał, a jeśli w naszej kategorii rozrywki szukamy modelu, który wspiera trwałe zaangażowanie przez długi czas, gry w ramach live service prawdopodobnie lepiej pasują do tego modelu niż usługi abonamentowe.

– kontynuował w dalszej części wywiadu

Oczywiście to tylko opinia Jima Ryana. Branża gier wideo rozwija się tak szybko, że czasem ciężko za nią nadążyć. Może się okazać, że subskrypcje jednak podbiją rynek i odegrają kluczową rolę w przyszłości gamingu.

Promocje

Zobacz wszystkie
Udostępnij:

Prawdziwy Gracz poleca się do polubienia

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie