Pierwszy benchmark Xbox One X. Jaką naprawdę moc ma nowa konsola?

Pierwszy benchmark Xbox One X. Jaką naprawdę moc ma nowa konsola?
Newsy XOne

Dane są naprawdę zaskakujące.

Digital Foundry postanowiło zapytać producentów gier, jakie są ich doświadczenia z pracą na Xbox One X – nowej konsoli Microsoftu, która już w listopadzie tego roku ukaże się w sklepach. Otóż okazuje się, że wzrost wydajności jest bardzo wysoki, ale nie brakuje też pewnego rozczarowania.

Zacznijmy od tego, że wewnętrzne studia Microsoftu potrafią zdziałać na konsoli cuda. Forza Motorsport 7 wykorzystuje na zwykłym Xbox One 77,8% GPU uzyskując 1080p i 77 FPS (z blokadą na 60 klatek). Na Xbox One X ta sama gra osiąga rozdzielczość 4K i 91 klatek na sekundę, wykorzystując 65,9% mocy. Nieźle prawda? To jednak nie wszystko.

Przejdźmy do Gears of War 4. Tutaj producentowi udaje się osiągnąć 1080p i 30 FPS na Xbox One wykorzystując 84,1% mocy GPU. Xbox One X pozwoli cieszyć się 4K i 30 FPS, wykorzystując 78,1% GPU. Nie bez znaczenia jest też to, że daje się zaobserwować ulepszenie cieni i większe pole widzenia.

Gorzej sprawa wygląda w przypadku gier od producentów zewnętrznych. Dla przykładu Star Wars: Battlefront na Xbox One osiąga 720p, a na Xbox One X 4K przy 37 FPS. Aczkolwiek 4K w tym przypadku nie jest natywne. Poniżej znajdziecie filmik od redakcji Digital Foundry, który rozjaśnia jeszcze więcej kwestii związanych z Xbox One X.

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie