Pierwszy benchmark Xbox One X. Jaką naprawdę moc ma nowa konsola?

Dane są naprawdę zaskakujące.

Digital Foundry postanowiło zapytać producentów gier, jakie są ich doświadczenia z pracą na Xbox One X – nowej konsoli Microsoftu, która już w listopadzie tego roku ukaże się w sklepach. Otóż okazuje się, że wzrost wydajności jest bardzo wysoki, ale nie brakuje też pewnego rozczarowania.

Zacznijmy od tego, że wewnętrzne studia Microsoftu potrafią zdziałać na konsoli cuda. Forza Motorsport 7 wykorzystuje na zwykłym Xbox One 77,8% GPU uzyskując 1080p i 77 FPS (z blokadą na 60 klatek). Na Xbox One X ta sama gra osiąga rozdzielczość 4K i 91 klatek na sekundę, wykorzystując 65,9% mocy. Nieźle prawda? To jednak nie wszystko.

Przejdźmy do Gears of War 4. Tutaj producentowi udaje się osiągnąć 1080p i 30 FPS na Xbox One wykorzystując 84,1% mocy GPU. Xbox One X pozwoli cieszyć się 4K i 30 FPS, wykorzystując 78,1% GPU. Nie bez znaczenia jest też to, że daje się zaobserwować ulepszenie cieni i większe pole widzenia.

Gorzej sprawa wygląda w przypadku gier od producentów zewnętrznych. Dla przykładu Star Wars: Battlefront na Xbox One osiąga 720p, a na Xbox One X 4K przy 37 FPS. Aczkolwiek 4K w tym przypadku nie jest natywne. Poniżej znajdziecie filmik od redakcji Digital Foundry, który rozjaśnia jeszcze więcej kwestii związanych z Xbox One X.

Robert Ocetkiewicz

Robert Ocetkiewicz

Fan wszelkiego rodzaju FPS-ów oraz wyścigów. Nie stroni również od gier sportowych i dobrych bijatyk w stylu Tekkena.