Patch 7.20 do Fortnite. Ponowne rozkładanie lotni powraca do gry

Patch 7.20 do Fortnite. Ponowne rozkładanie lotni powraca do gry
Mobile Newsy PC PS4 Switch XOne

Epic Games przedstawia patch 7.20 do Fortnite. Deweloperzy postanowili ponownie wrzucić do gry – mimo wielu głosów niezadowolenia – rozkładanie lotni. Taka możliwość dostaniemy jednak w formie przedmiotu.

Nowa atrakcje w popularnej strzelance od Epic Games są już dostępne. Patch 7.20 do Fortnite wprowadza przede wszystkim testowaną wcześniej i nie przez każdego polubioną możliwość ponownego rozłożenia lotni. Opinie na temat tej mechaniki były mocno podzielone, wskazując zarówno plusy, jak i minusy. Usunęliśmy ją z domyślnych trybów, ale uważamy, że alternatywna metoda wprowadzenia jej do gry może naprawić część braków i lepiej spełniać nasze założenia – tłumaczą deweloperzy.

Epic Games dodaje, że celem wprowadzenia tego przedmiotu jest zapewnienie graczom mobilności i użyteczności, ale w formie, którą można balansować i ulepszać. Implementując ponowne rozkładanie lotni w postaci przedmiotu, możemy wprowadzać zmiany na różnych poziomach (np. na zmianę wysokości na której można rozłożyć lotnię ponownie, prędkości poruszania się, szans na pojawienie się, liczby użyć), w tym na poziomie dynamiki zarządzania ekwipunkiem.

Patch 7.20 do Fortnite – zmiany i nowości:

TRYB OKRESOWY: JEDNOSTRZAŁOWIEC

Omówienie
Grawitacja jest obniżona, a każdy gracz ma 50 pkt. zdrowia. Z broni występują tylko snajperki, a z przedmiotów leczących tylko bandaże. Skaczcie wysoko i strzelajcie celnie!

Więcej informacji o trybie

  • Grawitacja jest niższa niż normalnie.
  • Przerwy w burzy zostały znacznie skrócone we wszystkich fazach rozgrywki.
  • W tym trybie jedyną broń palną stanowią sztucery i snajperki.
  • W tym trybie usunięto samopowtarzalne snajperki oraz panele odbijające.
  • Gracze na początku mają po 50 pkt. zdrowia i mogą się leczyć wyłącznie przy użyciu znalezionych bandaży.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Rewolwer z lunetą
    • Dostępny w wariantach epickim i legendarnym.
    • Korzysta ze średnich nabojów.
    • Zadaje 42/44 pkt. obrażeń każdym strzałem.
    • Można go znaleźć w łupach luzem, skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów.
  • Dodano aktywator lotni – przedmiot pozwalający na ponowne rozłożenie lotni.
    • Aktywator lotni będzie zajmować pole w ekwipunku i będzie go można znaleźć tak, jak pozostałe łupy.
    • Włączenie aktywatora lotni nie wymaga wybrania go. Wystarczy nacisnąć w powietrzu przycisk skoku.
      • Klasa rzadkości: rzadki.
      • Aktywator lotni ma 10 użyć.
      • Każde ponowne rozłożenie zużywa jedno użycie. Po wykorzystaniu wszystkich użyć przedmiot zniknie.
      • Rozłożenie lotni nie zużywa użycia, jeśli gracz skorzysta jednocześnie z panelu skokowego, szczeliny na wynos lub odrodzi się w trybie okresowym.
      • Można go znaleźć w łupach luzem, skrzyniach, automatach do sprzedaży przedmiotów oraz w lamach zaopatrzeniowych.
  • Poprawki miniguna:
    • Dodano mechanikę przegrzania broni. Przegrzanie następuje po ok. 6 sekundach ciągłego ognia.
    • Skrócono czas rozkręcania o 37%.
    • Zaktualizowano dźwięki miniguna.
  • Zmiany kolorów klas rzadkości
    • Zmieniono klasę rzadkości balonów z epickiej na rzadką.
    • Zmieniono klasę rzadkości śmierdzibomby z epickiej na rzadką.
    • Zmieniono klasę rzadkości karabinu szturmowego z lunetą z rzadkiej/epickiej na niepospolitą/rzadką.
  • Następujące bronie mają teraz identyczną trajektorię strzału, co ciężki karabin snajperski:
    • Czterotaktowy karabin snajperski
    • Karabin snajperski z tłumikiem
    • Samopowtarzalny karabin snajperski
    • Sztucer
  • Celność pierwszego strzału działa teraz poprawnie nawet przy oblodzeniu stóp i podczas jazdy na tyrolce.
  • Zmniejszono rozmiar środkowej kropki celownika karabinów z lunetami. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której gracz spudłuje mimo dokładnego wycelowania.
  • Dostosowano szanse na pojawienie się pułapki
    • Zwiększono szansę na pojawienie się pułapek w łupach luzem z 3,98% do 4,73%.
    • Przytulne ognisko
      • Zwiększono szansę na pojawienie się w łupach luzem z 0,26% do 0,73%.
      • Zwiększono szansę na pojawienie się w Łupolamach z 6.63% do 15,47%.
    • Panel skokowy
      • Zwiększono szansę na pojawienie się w łupach luzem z 0,53% do 0,98%.
      • Zwiększono szansę na pojawienie się w Łupolamach z 13.25% do 20,77%.
    • Wieżyczka strzelnicza
      • Zmniejszono szansę na pojawienie się w łupach luzem z 0,8% do 0,73%.
      • Zmniejszono szansę na pojawienie się w Łupolamach z 20.42% do 15,47%.
  • Zmniejszono limit małych osłon w stosie z 10 do 6.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd, który czasami uniemożliwiał zmianę broni, gdy gracz wystrzelił Przysysak podczas rozbicia pojazdu lub użycia przedmiotu w ruchu.
  • Usunięto błąd powodujący opóźnienie możliwości strzału po wyrzuceniu Przysysaka.
  • Usunięto możliwość jazdy na Przysysaku lub popchnięcia nim gracza, ponieważ gracze mogli się dzięki temu poruszać na tyle szybko, że powodowali błędy sieciowe.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający niszczenie balonów przez eksplozje.
  • Usunięto błąd powodujący dziwaczne skalowanie rozmiaru dynamitu po podniesieniu i odrzuceniu go.
  • Gdy gracz zginie z powodu wykrwawienia się po powaleniu, odległość likwidacji jest mierzona do pierwotnego miejsca powalenia, a nie do miejsca, w którym gracz ostatecznie uległ likwidacji.
  • Usunięto błąd umożliwiający karabinom z lunetami szybsze osiągnięcie pełnej celności, niż zamierzono.
  • Usunięto błąd sprawiający, że położenie środkowej kropki celownika lunety nie pokrywało się z położeniem kropki celownika bez użycia lunety.
  • Gracze wykonujący emotkę na wyspie startowej nie będą już jej kontynuować po wyskoczeniu z busa bojowego.
  • Przy skoku z busa bojowego, lotnie i parasole nie będą już wyświetlane nierówno.
  • Odrzucenie dynamitu nie będzie już przerywane, jeśli gracz zmieni broń lub wsiądzie do pojazdu.
  • Komunikat o likwidacji nie pochwali już gracza za likwidację bez lunety w sytuacjach, gdy gracz skorzystał z lunety.

ROZGRYWKA

  • Ulepszenia tyrolki
    • Dodano możliwość zmiany kierunku przy użyciu przycisków ruchu. Wystarczy, że podczas jazdy na tyrolce przesuniecie się w pożądanym kierunku – nie musicie skakać!
    • Zamiast ruszać od razu z maksymalną prędkością, gracze teraz przyśpieszają stopniowo, aż do osiągnięcia prędkości maksymalnej.
    • Ponownie włączono efekty zniszczeń w czasie jazdy na tyrolce.
      • Gracze przed uchwyceniem tyrolki niszczą pobliskie budowle graczy, co oczyści trasę zjazdu.
  • Dodano trzecie miejsce po przecinku w ustawieniach czułości myszki/kontrolera, co umożliwi dokładniejsze dostosowanie tej wartości.
  • Aby pomóc graczom w sytuacjach, gdy ściany buduje się głównie pod ziemią, dodaliśmy opcję, która spowoduje wybudowanie kolejnego elementu za darmo na górze poprzedniego.
    • Aktywuje się ona w sytuacji, gdy nad ziemię wystaje mniej niż 30% ściany.
  • Czułość kontrolera
    • Zmiany czułości w trybie budowania teraz mają wpływ również na tryb edycji.
  • Edycja budowli nie będzie już przerywać strzałów z broni ani ciosów kilofem.
  • Rosnąca kukurydza nie blokuje już strzałów z broni.
  • Edycja budowli rozpoczyna się teraz bez potrzeby oczekiwania na odpowiedź serwera. Spowoduje to uniknięcie efektu pustych strzałów przed edycją i poprawi płynność gry.
    • Potwierdzenie edycji nadal wymaga wysłania danych do serwera i wpływ na nie ma wysokość pingu lub wydajność serwera.
  • Obrażenia przy zderzeniu gracza z pojazdem będą teraz uwzględniać osłony, zamiast bezpośrednio zmniejszać zdrowie gracza.
  • Jeśli samolot wybuchnie z jakiegokolwiek powodu, zada teraz obrażenia pasażerom i pilotom. Obrażenia te nie ignorują już osłon.
  • Nieustające dabowanie trwa teraz jeszcze dłużej – 11 godzin w lobby zamiast 10.
  • Poprawiono grafikę mapy, by lepiej odzwierciedlała położenie graczy i znaczników.
  • Tekstury rekwizytów używanych przez emotki są teraz wczytywane z wyprzedzeniem, co zmniejszy szansę, że tablica wyników lub inne emotki używające rekwizytów użyją ich wersji o niższej rozdzielczości.
  • Pasażerowie Burzolotu X-4 mogą teraz opuścić samolot przytrzymując przycisk, podobnie jak piloci.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że ponowne rozkładanie lotni nie działało przy opuszczaniu Burzolotu.
  • Usunięto błąd sprawiający, że animacja rzutu granatem nie była odtwarzana do końca w sytuacji, gdy gracz widział innych rzucających granaty.
  • Poprawiono długość podglądu wielu emotek w lobby, aby można było wysłuchać całego podkładu muzycznego.
  • Ukończenie wyzwania dziennego „Zagraj ze znajomym” teraz poprawnie zalicza się na konto innych wyzwań, które wymagają ukończenia wyzwań dziennych.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający zniszczenie boomboxa z niektórych odległości.
  • Usunięto kilka problemów związanych z tyrolkami
    • Gracze nie będą już rzucani po mapie ani nie będą się zacinać w nieprawidłowym stadium animacji.
    • Dodano czas odnowienia, który pomoże uniknąć sytuacji, w których gracze o niewielkim opóźnieniu sieci będą przenikać przez obszar kolizji tyrolki podczas serii skoków.
    • Magnes tyrolki nie pozostaje już nad głowami graczy.
    • Gracze nie upadają już po zderzeniu z budowlami przeciwników.
    • Gracze nie puszczają już tyrolki pod ostrym kątem w sytuacji pogorszonych warunków sieciowych.
  • Naprawiono problem sprawiający, że gracze otrzymywali czasem podwójne obrażenia od uderzeń, gdy uderzał w nich Burzolot X-4.
  • Obrażenia przy strzelaniu do wieżyczek są teraz poprawnie wyświetlane jako obrażenia wieżyczki, a nie gracza.

WYDARZENIA

  • Dokonaliśmy znacznych przeróbek systemów turniejowych, aby dostosować je do nowych funkcji. Zamierzamy zorganizować serię wydarzeń testowych na niewielką skalę, by wypróbować te aktualizacje z udziałem większej liczby graczy.
    • Testy będziemy przeprowadzać etapami, dopóki nie będziemy pewni, że nowe funkcje spełniają nasze oczekiwania. Wtedy znów zaczniemy regularnie organizować turnieje dla wszystkich graczy.
  • Starsze turnieje zostaną tymczasowo usunięte z zakładki wydarzeń na konsoli Switch i urządzeniach mobilnych.
    • Dane dotyczące tych turniejów zostały zachowane i powrócą one na te platformy w przyszłości.
  • Gracze będą teraz automatycznie usuwani z meczu, gdy po likwidacji spędzą 60 sek. w trybie obserwatora.

DŹWIĘK

  • Usunięto błąd powodujący odtwarzanie odgłosu uszkodzenia osłony podczas strzelania lub trafienia przez kolegę z drużyny.
  • Lotnie posiadające własny podkład muzyczny mogą odtwarzać go w lobby na potrzeby przesłuchania.
  • Obniżono głośność Burzolotu X-4.
  • Obniżono głośność boomboxa.
  • Dodano charakterystyczny odgłos odbijania się dynamitu.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący ucinanie muzyki na urządzeniach mobilnych i konsoli Switch.
  • Poprawiono błędny odgłos dopalacza Tarana na urządzeniach mobilnych i konsoli Switch.
  • Wstawiono brakujące odgłosy strzałów z karabinu szturmowego z lunetą słyszane ze średniej lub dużej odległości.
  • Poprawiono zbyt głośne tło dźwiękowe obszarów zimowych na urządzeniach mobilnych i konsoli Switch.

INTERFEJS

  • Dostosowano ikony amunicji w ekwipunku, by nadać im bardziej realistyczny wygląd.
  • Zasoby budowlane obserwowanych graczy są teraz widoczne.

Poprawki błędów

  • Komunikaty dotyczące podnoszenia przedmiotów nie będą już wyświetlane podczas jazdy pojazdem, ponieważ opcja podnoszenia przedmiotów jest wtedy wyłączona.
  • Poprawiono komunikat błędu wyświetlany przy nieudanym zaproszeniu do znajomych.
  • Specjalne funkcje podglądu (ponowne odtworzenie, zmiana modelu, pełny ekran itp., dostępne podczas przeglądania elementów kosmetycznych) nie będą już znikać po otwarciu i zamknięciu okna czatu.
  • Usunięto błąd powodujący wyświetlanie czerwonego tła po otwarciu okna czatu podczas pełnoekranowego podglądu ekranu wczytywania.
  • Usunięto błąd powodujący wyświetlanie przypadkowych ekranów wczytywania zamiast wybranego podczas pełnoekranowego podglądu.

SPOŁECZNOŚCIOWE

  • Gracze w trybie Battle Royale mogą teraz przyjmować zaproszenia do ekipy od grających w kampanię Ratowanie Świata i dołączać do już trwających gier.

GRAFIKA I ANIMACJA

  • Puma i Zenit mają teraz własne pozy spoczynkowe w lobby.

Poprawki błędów

  • Rozmiar tarczy Czerwonego Rycerza i plecaka Kruka z zestawu Polarne Mrozy teraz dokładniej odpowiada ich pierwotnym wersjom.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający działanie reaktywnego efektu stroju Piekielny Szeryf podczas gry.
  • Poprawiono jakość emotki Wolne oklaski na urządzeniach mobilnych i konsoli Switch.

POWTÓRKI

Poprawki błędów

  • Usunięto kilka błędów związanych z wczytywaniem powtórek, które mogły powodować wyświetlanie ekranu wczytywania w sytuacji, gdy nie było to potrzebne.

WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący przechodzenie w tryb celowania przy wysiadaniu z pojazdu.
  • Naprawiono turbo-budowanie podczas przytrzymywania dodatkowych przycisków budowania.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający kliknięcie przycisku dodania członków ekipy do znajomych w menu głównym na urządzeniach mobilnych.
  • Dodano przycisk interfejsu
    • Przycisk ten pojawia się po wejściu w ustawienia gry i pozwala wyłączyć pewne aspekty interfejsu.

TRYB KREATYWNY

NOWOŚCI

Mroźna Forteca
W trybie kreatywnym pojawia się nowa wyspa arktyczna! Ubierzcie się ciepło, wylądujcie na miejscu i zrealizujcie swoje wizje!

Styl farmy
Zakaszcie rękawy i zbudujcie swój wymarzony dom na wsi przy użyciu gotowców w stylu wiejskiej farmy!

WYSPY

  • Mroźna Forteca
    • Nowa wyspa w klimacie arktycznym, już z gotowymi budowlami.
    • Wyspa jest od razu gotowa do gry!
  • Ilustracje podglądu wysp są teraz wyświetlane na górze sekcji wyróżnionych wysp w centrum kreatywnym.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający pojawienie się portali prowadzących na wyspy, które zawierają wiele egzemplarzy danych elementów budowli lub rekwizytów.
  • Usunięto błąd pozwalający graczom opuszczać ich wyspy przy użyciu Smartfona, gdy przebywali wewnątrz budowli-gotowca.
  • Usunięto błąd pozwalający graczom zabierać przedmioty z wyspy do centrum kreatywnego.
  • Usunięto błąd sprawiający, że pułapki unosiły się w powietrzu po usunięciu podtrzymujących je ścian.

ROZGRYWKA

  • Dodano nową opcję „Wygrywa ostatni”, pozwalającą twórcom zdecydować, czy gra ma się zakończyć w momencie, gdy pozostanie tylko jeden gracz lub drużyna.
  • Dodano nową opcję odrodzeń, pozwalającą graczom określić, ile razy gracz może pojawić się w grze.
  • Dodano nową opcję lotu gracza, umożliwiającą latanie podczas gry lub gdy smartfon jest niedostępny.
  • Dodano nową opcję zmęczenia skokami, pozwalającą włączyć/wyłączyć obniżenie wysokości kolejnych skoków przy wykonaniu kilku skoków pod rząd.
  • Dodano nowe ustawienia grawitacji:
    • Wysoka i bardzo wysoka
  • Gdy gracz wybierze pułapkę w ekwipunku trybu kreatywnego, nowa pułapka pozostanie wybrana na pasku szybkiego dostępu.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom wczytanie trybu kreatywnego w sytuacji błędu sieciowego.
    • Pierwsze wczytywanie może potrwać trochę dłużej, gdyż serwer musi naprawić problemy z wczytywaniem wyspy gracza.
  • Usunięto błąd umożliwiający pojazdom uszkadzanie budynków nawet wtedy, gdy świat gry był niezniszczalny lub gdy gracze nie mieli uprawnień do jego edycji.
  • Usunięto błąd powodujący zacinanie się animacji budowli, jeśli zostały one przesunięte przy użyciu Smartfona w trakcie animacji.
  • Usunięto błąd sprawiający, że ściany umieszczone przez graczy wyświetlały paski wytrzymałości częściej, niż zamierzono.
  • Usunięto błąd powodujący wyświetlanie pól na czerwono podczas gry.
  • Usunięto błąd powodujący wielokrotne rozjaśnianie i ściemnianie obrazu na początku i pod koniec gry.

NARZĘDZIA KREATYWNE I SMARTFON

  • Dodano opcję turbo-budowania w trybie kreatywnym
    • Możecie teraz przytrzymać przycisk umieszczania elementów, by bez przerwy dodawać nowe elementy i rekwizyty. Wystarczy się poruszać i wskazywać miejsce budowy.
    • Ta opcja wymaga włączenia opcji turbo-budowania w ustawieniach gry.
  • Dodano opcję turbo-usuwania
    • Teraz przytrzymując klawisz Delete można bez przerwy usuwać elementy budowli i rekwizyty.
    • Dodano nową opcję w ustawieniach gry – „Turbo-usuwanie w trybie kreatywnym”. Domyślnie jest ona włączona.
  • Do opcji wyrównywania do siatki dodano efekt graficzny, który pomoże w wizualizacji ustawienia elementów.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd pozwalający na edycję lub usuwanie obiektów przy użyciu Smartfona nawet wtedy, gdy nie udzielono graczowi uprawnień do edycji wyspy.
  • Usunięto błąd czasami powodujący znikanie innych ścian podczas kopiowania ściany przy użyciu Smartfona.
  • Usunięto błąd sprawiający, że gracz zachowywał Smartfon nawet po opuszczeniu wyspy, jeśli pozostawał w dopiero postawionym gotowcu.
  • Usunięto błąd powodujący wyświetlenie nieprawidłowej wartości w interfejsie „Łupów”.
  • Usunięto błąd sprawiający, że hologram Smartfona blokował się w świecie gry po wklejeniu rekwizytu z włączoną opcją łupów.
  • Usunięto błąd sprawiający, że po obróceniu niektórych ścian z włączoną opcją wyrównywania do siatki nie można było na nich umieszczać pułapek.

GOTOWCE

  • Dodano 6 gotowców farmy i galerii farmy
  • Dodano 3 galerie lodowego zbocza
  • Dodano galerię dużych sześcianów

URZĄDZENIA

  • Dodano opcje losowego generowania do generatora przedmiotów:
    • Ustawienie „Losowe” powoduje generowanie losowych przedmiotów z listy.
    • Ustawienie „Bez powtórzeń” będzie generować przedmioty w losowej kolejności, lecz nie powtórzy już stworzonego przedmiotu aż do wygenerowania wszystkich pozycji na liście. To ustawienie różni się od losowego tylko wtedy, gdy włączona jest opcja odradzania się przedmiotów.
  • Zmieniono nazwę urządzenia Strzelec na Wartownik.
  • Dodano nowe opcje Wartownika.
    • Dodano opcję ustawienia poziomu zdrowia i osłony.
    • Dodano opcję odradzania się.
    • Dodano opcje celności i zasięgu ataku.
    • Dodano opcję sposobu celowania, linii strzału oraz bliskości.
    • Dodano opcję adaptacyjnego celowania, która decyduje o tym, czy celność Wartownika zwiększa się z czasem.
    • Dodano oznaczenie zasięgu ataku, pojawiające się, gdy gracz stanie na panelu Wartownika.
  • Nowe urządzenie: Strefa Likwidacji
    • Pozwala graczowi ustawić strefę o wybranych rozmiarach, powodującą likwidację graczy, którzy wejdą w bezpośredni kontakt z nią podczas gry.
  • Generator przedmiotów zawiera teraz dodatkową amunicję do generowanych broni.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający poprawną aktywację lub zniszczenie pułapek.
  • Usunięto błąd sprawiający, że metalowe lub drewniane podłogi częściowo przenikały przez generator przedmiotów.
  • Poprawki generatora przedmiotów.
    • Usunięto błąd sprawiający, że niektóre przedmioty z generatora nie wyświetlały wszystkich materiałów podczas cyklu podglądu.
    • Usunięto błąd powodujący nieuwzględnienie dodania przedmiotu do generatora w sytuacji, gdy gracz szybko doda kilka przedmiotów pod rząd.
    • Usunięto błąd powodujący wyświetlenie nieprawidłowych efektów graficznych przy generatorze przedmiotów podczas gry.
    • Usunięto błąd powodujący zmianę wszystkich przedmiotów w generatorze na tę samą klasę rzadkości po zakończeniu gry lub wczytaniu wyspy.
    • Usunięto błąd powodujący szarpany ruch niektórych hologramów generatora przedmiotów podczas oglądania ich z bliskiej odległości.
  • Usunięto błąd sprawiający, że urządzenia startu graczy unosiły się w powietrzu po zakończeniu minigier.
  • Poprawki panelu startowego graczy.
    • Usunięto błędy graficzne dotyczące wyświetlania przydziału do drużyny na urządzeniach z Androidem.
    • Usunięto błąd powodujący odradzanie się graczy w centrum kreatywnym, jeśli panel startowy graczy był zablokowany.
    • Usunięto błąd czasami powodujący blokowanie graczy przy odradzaniu się w pozie swobodnego spadku.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Dodano pary pistoletów
    • Dostępne w wariantach rzadkim i epickim.
    • Obrażenia bazowe: 41/43 pkt.
    • Korzystają ze średnich nabojów.
    • Obydwa pistolety strzelają jednocześnie.
    • Nie zużywają celności pierwszego strzału.
  • Dodano aktywator lotni – przedmiot pozwalający na ponowne rozłożenie lotni.

DRUŻYNY

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający budowanie na budowlach przeciwnej drużyny podczas edycji wyspy kreatywnej. Będzie to nadal niemożliwe w trakcie minigry.

INTERFEJS

  • Do interfejsu dodano komunikat pokazujący, jak rozpocząć grę na wyspie, gdy gracz znajdzie się na udostępnionej lub wyróżnionej wyspie.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że napis „Zużycie pamięci” nie był wyświetlany pośrodku wskaźnika zużycia pamięci.
  • Usunięto błąd czasami powodujący wyświetlenie gotowców w ekwipunku trybu kreatywnego w sytuacji, gdy gracz nie miał uprawnień do edycji.

WYDAJNOŚĆ

  • Skrócono czas wczytywania trybu kreatywnego i zmiany wysp. W przyszłych aktualizacjach nastąpią kolejne ulepszenia.
  • Poprawiono wydajność generatorów minigier.
  • Poprawiono wydajność i zużycie pamięci dzięki odrzucaniu przed renderowaniem większej liczby obiektów bardzo oddalonych od gracza.

Poprawki błędów

  • Usunięto przypadki zacinania się gry podczas wyświetlania tekstu opisów.

WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE

  • Naprawiono widoczność przycisku trybu kreatywnego podczas przebywania w pojazdach.

RATOWANIE ŚWIATA

NOWOŚCI

Mróznite Wyzwanie trzecie – Święta Nowej Fali
Gdzie jeden pustak, tam pustaków kupa… Wszystkie pustaki w jednej fali będą tego samego rodzaju. Pokonajcie określoną liczbę wrogów danego typu, aby odblokować kolejne fale!

Król Lodu i Królowa Lodu
Na kolana przed majestatem! Już możecie zakupić Króla Lodu w sklepie okolicznościowym, a Królową Lodu odblokować, wykonując wyzwanie Mróznite z tego tygodnia.

MISJE I SYSTEMY

  • Trzecie wyzwanie tygodnia w Mróznite: Święta Nowej Fali
    • Wielkie hordy wrogów jednego rodzaju nadchodzą falami.
    • Gracze muszą zlikwidować określoną liczbę wrogów danego typu, aby przejść do następnej fali.
    • Dostępne od 17 stycznia, godz. 1:00 czasu polskiego.
  • Nagrody za trzecie wyzwanie tygodnia w Mróznite to:
    • Sztandar wyzwania nr 3
    • Rubieżniczka Królowa Lodu
    • Śnieżynkowe talony
  • 14 Dni Fortnite dobiegło końca i wchodzące w jego skład zadania nie są już dostępne.
  • Dodano nową strefę w Mróznite o mocy 128 dla zaawansowanych graczy.
    • Strefa ta będzie dostępna dla graczy, którzy dotarli do końca Twine Peaks.
    • W nagrodę za ukończenie wszystkich 30 fal Mróznite w strefie o mocy 128 możecie zdobyć nowy sztandar!
  • Zwiększono ilości PD, złota i talonów zdobywanych jako nagrody w Mróznite, szczególnie w późniejszych falach, aby zachęcić graczy do przetrwania jak najdłużej.
  • Na liście nagród w trudniejszych strefach Mróznite klucze transformacyjne i schematy zastąpi profit+ i re-profit.
  • Zmieniono wymóg ukończenia zadań obrony burzowej tarczy potrzebny do odblokowania stref Mróznite, by gracze napotykali na strefy o bardziej odpowiednim poziomie.
  • Zmiany na mapie misji
    • Misje nie są już blokowane przez stare zadania poboczne. Teraz można je odblokować, wykonując zadania należące do głównej kampanii.
    • Kluczowe misje fabularne nie mogą już zawierać misji alarmowych.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający zebranie odłamków anomalii graczom, którzy dołączyli do gry w trakcie jej trwania.
  • Usunięto błąd w misji dostarczenia bomby, co umożliwi graczom budowanie w górnej części wyrzutni.
  • Gracze dołączający lub powracający do gry z opóźnieniem nie otrzymają żadnej korzyści z aktywowanych pylonów Bluglutu.
  • Usunięto błąd dotyczący stabilizatora szczelin, uniemożliwiający wyłączenie graficznego efektu trafienia z lasera w momencie zniszczenia lasera.
  • Usunięto pylon poziomu trudności z misji obrony serwerów.
  • Misje uzupełnienia paliwa w bazie głównej mogą teraz zawierać misje alarmowe – misje w zmutowanej burzy oraz misje żywiołowe.
  • Poprawiono opcję trybu gry z innymi, by poprawnie uwzględniała graczy o wyższym wskaźniku mocy.

INTERFEJS

  • Gracze mogą sprawdzić, jakie przedmioty oferują możliwość resetu przy pomocy dolnego paska na ekranach zarządzania schematami i zarządzania bohaterami.
  • Dodano komunikat potwierdzenia po usunięciu przedmiotu z księgi kolekcji. Wyjaśnia on, że przedmiot został przeniesiony do ekwipunku gracza.
  • Do interfejsu dodano komunikat wskazujący klawisz wysiadania z pojazdu, gdy gracz korzysta z wieżyczki typu EWKA.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający odblokowanie niektórych menu w menu głównym, przez co gracze nie mogli dokonać postępów w kampanii fabularnej.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający ustawienie odpowiedniego stanu recyklingu/odprawienia w przyciskach podsumowania sklepu.
  • Usunięto błąd, który mógł uniemożliwić poruszanie się po mapie.
  • Usunięto błąd wyświetlania zebranych punktów badań podczas otwierania i zamykania panelu szczegółów.
  • Poprawiono ekran zarządzania oddziałami ocaleńców – teraz przyciski zmiany oddziałów są ukrywane, gdy odblokowany jest tylko 1 oddział.
  • Wyłączono przycisk potwierdzenia ewolucji w sytuacji, gdy gracz najedzie kursorem na wyłączoną opcję ewolucji.
  • Sztandary na ekranie końca misji powinny już wyświetlać prawidłową ikonę i kolor u każdego gracza.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający zmianę celownika i stanu amunicji po użyciu Postawy Cienia.
  • Usunięto błąd powodujący odtwarzanie animacji przycisku uruchomienia zadania w nieodpowiednim momencie.
  • W pasku wyposażenia nie będzie się już pojawiać zastępcza ikona broni, jeśli gracz siedzący w wieżyczce typu EWKA wyrzuci broń lub przeznaczy ją do recyklingu.
  • Poprawiono formatowanie tekstu o długości fali w celach misji w Mróznite.
  • Gracze nie powinni już blokować się na ekranie końca gry po opuszczeniu misji obrony burzowej tarczy podczas gry.

WYDAJNOŚĆ

  • Dostosowano efekty graficzne wyrzutni rakiet i granatnika w celu poprawy wydajności.
  • Dostosowano efekty śmierci pustaków w celu poprawy wydajności i usunięto błędy uniemożliwiające ich poprawne odtwarzanie.
  • Poprawiono wygląd mgły na konsolach Xbox One.

BOHATEROWIE

  • Król Lodu znajdzie się w sklepie okolicznościowym.
    • Legendarny wariant podklasy Fikser.
    • Dostępny od 17 stycznia, godz. 1:00 czasu polskiego.
  • Królowa Lodu będzie nagrodą za wyzwanie trzeciego tygodnia Mróznite.
    • Legendarny wariant podklasy Napastnik.
    • Można ją zdobyć od 17 stycznia, godz. 1:00 czasu polskiego, do 24 stycznia, godz. 1:00 czasu polskiego.

Uwaga: Każdy bohater stanie się unikatowy po wprowadzeniu funkcji wyposażenia bohaterów!

  • Każdy bohater, którego profity odporności na obrażenia zostały zmienione na profity pancerza w wersji 7.10, otrzyma opcję resetu.
    • Jeśli zdecydujecie się na zresetowanie bohatera, wróci on do 1 poziomu, a zainwestowane weń PD i materiały do ewolucji zostaną wam zwrócone.
    • Pamiętajcie, że opcja resetu przestanie być dostępna po zainwestowaniu kolejnych zasobów w danego bohatera lub po przeniesieniu go do księgi kolekcji.

Poprawki błędów

  • Lamy z Mocy Fragmentu Rubieżnika znów będą upadać na kolana po zniszczeniu.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Elementy z opcją resetu (tj. zaktualizowane schematy i bohaterowie) mogą zostać zresetowane do 1 poziomu na ekranie podglądu przy użyciu funkcji resetu przedmiotów.
  • Przy recyklingu, odprawie bądź transformacji elementu, który został dostosowany na potrzeby balansu gry bądź w inny sposób zmieniony, gracze mogą otrzymać zwrot wszystkich zainwestowanych PD, profitu+ i materiałów do ewolucji.
    • Nie dotyczy to re-profitu wydanego na zmianę jednego profitu w inny.
    • Nie dotyczy to również Fluksu wydanego na podniesienie klasy rzadkości.
    • Opcja ta jest dostępna po zmianie schematu, bohatera lub innego elementu, np. w celu poprawy balansu gry. Takie elementy zostaną oznaczone jako posiadające możliwość resetu i będziecie mogli odzyskać zainwestowane w nie zasoby.
  • Zwiększono ilości re-profitu otrzymywane w nagrodę za:
    • Misje: +67%
    • Skrytki z profitami: +67%
    • Misje alarmowe: +55%
  • Zmniejszono o 40% ilość re-profitu potrzebną do zmiany nie-żywiołowych profitów.
  • Tworzenie przedmiotów z poziomu interfejsu będzie teraz w pierwszej kolejności zużywać przedmioty z najmniejszych stosów.
  • Umożliwiono reset łopaty Sześć Stóp Pod Ziemią, a także broni, których profity odporności na obrażenia zmieniono na profity pancerza.
    • Dotyczy to tylko broni na poziomie wyższym od 1 lub posiadających profity pancerza na poziomie wyższym od domyślnego w wersji 7.20.
    • Nie dotyczy to broni średniowiecznych, gdyż wprowadzono je już po zmianie mechaniki pancerza.
    • Jeśli zdecydujecie się na zresetowanie przedmiotu, wróci on do 1 poziomu, rzadkość wszystkich jego profitów powróci do poziomu początkowego, a zainwestowane w te ulepszenia PD, profit+ i materiały do ewolucji zostaną wam zwrócone.
    • Pamiętajcie, że opcja resetu przestanie być dostępna po zainwestowaniu kolejnych zasobów w daną broń lub po przeniesieniu jej do księgi kolekcji.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący ustalenie domyślnych profitów Grzmiącego Giermka.
  • LKM Cukierek Kukurydziany generuje teraz wibracje podczas strzelania.
  • Usunięto błąd sprawiający, że broń biała nie zawsze zadawała obrażenia kilkoma pierwszymi ciosami po wyposażeniu jej.
  • Usunięto błąd sprawiający, że broń biała nie zawsze zadawała obrażenia silnym atakiem po wyposażeniu jej.

ROZGRYWKA

  • Osobne ustawienia czułości celowania, lunety i budowania na kontrolerze są teraz wspólne dla kampanii Ratowanie Świata i trybu Battle Royale.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd, który powodował, że pustaki mogły nie być widoczne w trybie obserwatora w Mróznite.
  • Usunięto błąd, który w rzadkich przypadkach mógł spowodować utratę kontroli nad postacią, jeśli gracz odrodził się podczas zmiany obserwowanej postaci.
  • Usunięto błąd powodujący wyświetlenie blokady stref po tym, jak inny gracz dołączył do drużyny w zakładce mapy.
  • Dodano obracający się symbol na polach stref, oznaczający pobieranie/przetwarzanie wskaźnika mocy graczy, którzy właśnie dołączyli do ekipy.
  • Usunięto błąd powodujący wyświetlenie półprzezroczystej czerwonej siatki podglądu ustawienia pułapek na ekranie końca misji u gracza, który opuścił Mróznite w trybie edycji.

WROGOWIE

  • Usunięto świąteczne skórki z pustaków, czachomiotek, wysadzaczy i pustaczków.

Poprawki błędów

  • Poprawiono interakcję tarczy krzepkiego pustaka z pociskami:
    • Zdalne ładunki wybuchowe powinny już przyczepiać się do tarczy krzepkiego pustaka.
    • Granaty impulsowe teraz wybuchają natychmiast po zetknięciu się z tarczą krzepkiego pustaka.
    • Uderzenia bełtów z kuszy teraz działają na tarczę krzepkiego pustaka.
  • Usunięto błąd blokujący poprawne wyświetlenie uszkodzeń rogów Króla Burzy u gracza, który dołączył do gry z opóźnieniem.
  • Poprawiono rogi Króla Burzy, by nie powodowały kolizji po zniszczeniu ich.
  • Mimiki nie zapewniają już metalu po uderzeniu w nie kilofem lub Uderzeniem Burzącym.

GRAFIKA I ANIMACJA

  • Ray z Larsem sprzątnęli już świąteczne ozdoby z bazy głównej i okolic.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający poprawne obracanie efektów graficznych niszczenia samochodów, co powodowało wyraźny podskok samochodu przy jego zniszczeniu.

DŹWIĘK

  • Dodano odgłosy futbolówki w Mróznite.
  • Dodano odgłos podniesienia danych osłaniacza.
  • Dostosowano odgłosy wybuchu granatu.
  • Dodano odgłosy wsiadania na deskolotkę i zsiadania z niej.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający poprawne odtwarzanie kwestii mówionych w niektórych zadaniach odkrywania w Dolinie Samowitości.
  • Usunięto błąd powodujący wyciszenie muzyki na ekranie wyników podczas opuszczania misji obrony burzowej tarczy bez jej ukończenia bądź porażki.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający poprawne odtwarzanie muzyki na ekranie porażki.
  • Usunięto błąd powodujący zapętlenie muzyki z ekranu wyniku.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający wyłączenie zapętlonego odgłosu hydrantu po zniszczeniu go.
  • Dodano odgłosy do menu pomocy.
  • Poprawiono odgłos wyposażenia karabinu lampowego.
  • Usunięto błąd powodujący odtwarzanie muzyki odkrywania po odwróceniu się od furgonetki Larsa.
  • Usunięto błąd powodujący wielokrotne odtwarzanie odgłosu porażki.

OGÓLNE

  • Opcja zmiany czułości pozwala teraz na większą dokładność ustawień.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający automatyczne rozpoczęcie strzelania po wyjściu z trybu budowania z wciśniętym przyciskiem strzału.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający poprawne wyświetlenie efektów strzału w powierzchnię wody, gdy robi to inny gracz.

SPOŁECZNOŚCIOWE

  • Teraz można blokować graczy od razu z poziomu ich zaproszenia.

Poprawki błędów

  • Pasek przewijania czatu nie będzie się już pojawiać do czasu otwarcia okna czatu po raz pierwszy.
  • Usunięto błąd powodujący zablokowanie okna czatu w pozycji otwartej, co wymagało restartu gry.
  • Uruchomienie Fortnite na skutek przyjęcia zaproszenia w programie startowym Epic Games na komputerze PC lub Mac znów spowoduje próbę dołączenia gracza do odpowiedniej drużyny po rozpoczęciu gry.

WYDAJNOŚĆ

  • Optymalizacje wątków procesora na konsoli Switch – poprawiono płynność podczas ostrej walki o ok. 10%.
  • Dokonano optymalizacji zużycia pamięci w trybie kreatywnym i Battle Royale, co powinno zredukować sytuacje nieoczekiwanego zamknięcia gry z powodu braku pamięci.
  • Poprawiono wydajność pojazdów i niektórych elementów kosmetycznych.
  • Skrócono czas wczytywania z dysku na konsoli Xbox/Android w trybie kreatywnym i Battle Royale, co powinno zredukować wystąpienia opóźnień w hierarchicznych poziomach szczegółów.
  • Poprawiono wydajność trybu kreatywnego i Battle Royale na urządzeniach z Androidem obsługujących sterownik Vulkan.

Źródło: Epic Games

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie