Ogromna lista zmian i nowości. Zobaczcie, co właśnie wskoczyło do Battlefield 1

Ogromna lista zmian i nowości. Zobaczcie, co właśnie wskoczyło do Battlefield 1
Newsy PC PS4 XOne

Oczekiwane nowości na pokładzie. Oto zawartość aktualizacji 1.18 do Battlefield 1.

Najnowszy update do Battlefield 1 wprowadza do gry drugi pakiet zawartości dodatku Niespokojne wody. Dostajemy sporo poprawek do gry i oczywiście główne danie, czyli kolejne dwie mapy oraz pojazd.

Wszystkie nowości są już dostępne dla posiadaczy Przepustki Premium Battlefield 1 oraz edycji Battlefield 1 Rewolucja. Pozostali gracze będą mogli dobrać się do nowej zawartości za dwa tygodnie, lecz i tak muszą teraz pobrać patcha, by nadal grać w sieci. Ma to kilka korzyści, np. gracze, którzy nie mają dodatku, mogą oglądać mecze Battlefield 1 „Niespokojne wody” w trybie obserwatora albo zagrać na nowych mapach za pośrednictwem wersji próbnych Premium lub współdzielonego Premium, gdy te będą dostępne – zaznaczają deweloperzy. Nie zapominajcie też, że update to wiele poprawek.

Oto wszystkie szczegóły na temat aktualizacji, które zostały opublikowane na oficjalnej stronie Battelefield 1.

EA o premierze nowego Battlefielda, świeżego IP od BioWare i Star Wars od Respawn Entertainment

Patch 1.18 do Battlefield 1:

NOWA MAPA: ZATOKA HELGOLANDZKA

Oto wzorcowa mapa morska w Battlefield 1. Olbrzymie przestrzenie i mnogość maszyn bojowych sprawiają, że nadaje się ona wyśmienicie do rozgrywki w trybie „Podbój i najazd”, który zresztą jest jedynym trybem dostępnym na tej mapie.

To pierwsza morska bitwa Wielkiej Wojny, podczas której brytyjscy Royal Marines przeprowadzili niespodziewany atak na niemiecką flotę. Atakujący szybko przemieścili się na kamieniste wybrzeże, gdzie piechota mogła się ukryć przed ostrzałem z okrętów za wielkimi skałami i wydmami. Kontroluj plażę z bunkrami, aby uzyskać dostęp do baterii dział, dzięki którym obronisz się przed zdziesiątkowaniem. Kryj się za falochronem, aby móc bezpiecznie nawiązać walkę z wrogami, którzy zajęli pozycję na pobliskiej wyspie Düne. Na koniec pokaż, kto będzie górą w pierwszym w historii Battlefield 1 starciu drednot kontra drednot.

Patch 1.18 do Battlefield 1
Patch 1.18 do Battlefield 1

NOWA MAPA: ZEEBRUGGE

Pod osłoną nocy brytyjscy żołnierze wspierają szturm na belgijski port w Zeebrugge. Dołącz do walki, w której brytyjscy Royal Marines próbują zdobyć zajmowaną przez Niemców placówkę. Przedrzyj się przez plażę w kierunku strzeżonego schronu dla okrętów podwodnych. Wykorzystaj wejścia do doków, aby dostać się do środka i zaskoczyć wrogów. W walce o port biorą udział kutry torpedowe, samoloty, niszczyciele klasy L, drednoty oraz straszliwy sterowiec typu C. Uważaj, piechota może korzystać z dział plot. rozstawionych wzdłuż nabrzeża oraz baterii dział znajdujących się na pobliskiej plaży.

NOWOŚĆ: MASZYNA BOJOWA

Nowy sterowiec typu C ma na pokładzie 4 stanowiska bojowe i 2 warianty zestawów uzbrojenia do wyboru. Piloci mogą prowadzić zmasowany ostrzał i bombardowanie zza sterów maszyny. Strzelcy przedni dysponują działem 76 mm, a tylni zapewniają wsparcie za pomocą działka automatycznego 20 mm. Strzelcy na górnym pokładzie prowadzą ogień z baterii przeciwlotniczej zamontowanej na szczycie sterowca. Podobnie jak czołgi i niszczyciele klasy L, sterowce typu C mogą być naprawiane bezpośrednio przez pilotów, aby dłużej utrzymać się w boju.

Patch 1.18 do Battlefield 1
Patch 1.18 do Battlefield 1

NOWOŚĆ: MUNDURY

Przywdziej charakterystyczny niebieski mundur elitarnych jednostek Imperium Brytyjskiego – Royal Marines.

NOWOŚĆ: POPRAWIONY BALANS BRONI

Wraz z wprowadzeniem nowych typów broni w każdym z dodatków oraz przy rosnących umiejętnościach graczy, musieliśmy zmienić balans broni w grze, by zwiększyć tempo walk i zrównoważyć uzbrojenie dostępne dla różnych klas w Battlefield 1.

Zmiany te dotyczą wszystkich typów broni w Battlefield 1. Na początku graczom może być nieco trudniej, ponieważ będą musieli na nowo przyzwyczaić się do zmodyfikowanego wyposażenia. Dokonaliśmy wielu zmian, a efekty niektórych da się zauważyć dopiero z czasem, w miarę korzystania z danej broni. Gracze zapewne od razu zauważą, że będą w stanie szybciej zabić przeciwnika (przyspieszony TTK – time-to-kill), przez co będą w stanie lepiej stawić czoła przewadze liczebnej wroga. Położono również nacisk na większe zróżnicowanie poszczególnych typów i modeli broni.

Poniższe scenariusze opisują, jak teoretycznie rozegrałyby się starcia na w optymalnym zasięgu:

Szturmowiec kontra medyk

  • Medyk będzie miał przewagę w starciu na dystans, którą jednak straci w starciu z bliska.
  • Zwiększenie śmiercionośnego potencjału dla broni szturmowych na bliskim dystansie powinno zagwarantować szturmowcom przewagę w starciach bezpośrednich.

Wsparcie

  • Największa zmiana dotyczy starć na krótkim dystansie – teraz będzie trudniej wyeliminować z ciężkiej broni wsparcia cel położony bardzo blisko, co znów przechyli szalę na korzyść szturmowców.
  • W walce na większych dystansach KM wsparcia wciąż zachowa przewagę nad szturmowymi PM-ami i strzelbami.

Zwiadowca

  • Starcia zwiadowcy z resztą klas zwykle pozostaną bez zmian.
  • Zwiadowca to klasa wyspecjalizowana w walce na dużą odległość. O zwycięstwie w danym starciu zdecyduje zasięg.

Medyk kontra wsparcie

  • Modyfikacje wymuszą zmianę w sposobie, w jaki typowy medyk nawiązuje walkę z operatorem KM. Poprzednio karabiny samopowtarzalne były w stanie zabijać równie szybko, co KM-y, stąd też nierzadko dało się pokonać kaemistę w bezpośredniej wymianie ognia. KM po zmianach stał się dużo bardziej śmiercionośną bronią, a jego operator zwykle będzie w stanie nafaszerować medyka ołowiem, nim ten zdąży znaleźć osłonę i się uleczyć.
  • Celność KM-ów na bliskim dystansie znacznie zmalała, dodatkowo karabiny medyków mają teraz większy zasięg. To otwiera im szereg nowych możliwości: mogą kąsać kaemistów ogniem precyzyjnym prowadzonym z daleka bądź zachodzić ich z flanki lub z tyłu i atakować z bliska, wykorzystując słabe strony KM-ów: wolniejsze tempo celowania i brak mobilności, szczególnie przy prowadzeniu ognia z dwójnogu.

Zwiadowca

  • Medycy będą teraz strzelać celniej na większych dystansach, przez co będą jeszcze większym zagrożeniem dla zwiadowców.
  • Oprócz tego starcia tych klas pozostaną bez zmian.

Wsparcie kontra zwiadowca

  • Żołnierz wsparcia jest teraz nieco groźniejszy w starciach na daleki dystans. Przez to zwiadowca powinien dążyć do zabicia żołnierza jednym strzałem oddanym z ukrycia, inaczej operator KM-u wykryje go i odpowie zmasowanym ogniem.
  • Oprócz tego starcia tych klas pozostaną bez zmian.

W kwestii zmian wprowadzonych w konkretnych rodzajach broni, gracze zapewne zauważą, że przy optymalnym zasięgu broni będą musieli wystrzelić mniej pocisków, by powalić przeciwnika. Poza tym poprawiono obsługę niektórych typów broni:

Strzelby

  • Strzelby wciąż pozostają najsilniejszą bronią w starciach na bliskim dystansie, a ich skuteczność drastycznie maleje wraz z odległością (wyjątkiem są wersje breneki).
  • Wcześniej ich skuteczność bywała mocno rozchwiana z powodu systemu, który symulował tor lotu śrutu. Poprawiliśmy model rozproszenia. Teraz strzelby wyrzucają dokładnie 12 śrucin. Ich pole rażenia podzielono na 12 sektorów, 6 skupionych w osi celowania i 6 zewnętrznych. Każdy z takich sektorów reprezentuje 1 śrucinę. Dzięki temu 12 symulowanych śrucin będzie rozchodzić się równomiernie w stożkowatym polu ostrzału. Zapobiegnie to skupieniu śrucin na wąskim torze lotu, co mogło powodować zabójstwa jednym strzałem na większych odległościach bądź chybienia na bliskim dystansie.

Pistolety maszynowe – PM

  • PM-y pozostają wciąż silną bronią na krótki dystans, ustępując mocą obalającą jedynie strzelbom.
  • Sporo tracą jednak na sile i celności wraz z odległością i, podobnie jak strzelby, nie nadają się do walki na dalekim zasięgu.
  • Wyrównano różnice w sile rażenia poszczególnych PM-ów, szczególnie w przypadku tak silnych konstrukcji jak Hellriegel i Automatico, dzięki czemu graczom przydadzą się PM-y z całego wachlarza tego typu broni.

Ręczne karabiny maszynowe – RKM

  • RKM-y dysponują największą siłą ognia spośród wszystkich dostępnych typów broni, jednak kosztem mobilności ich operatora i trudności w obsłudze.
  • Jest to najsilniejsza broń w walce na średni dystans, o ile jest wycelowana i przygotowana do strzału.
  • Jeżeli kaemista jest w ruchu i próbuje strzelać z biodra, to silny odrzut od strzałów i rozrzut pocisków znacząco osłabiają potencjał jego broni.

Karabiny samopowtarzalne – KS-y

  • Jest to najbardziej wszechstronna broń ręczna w grze.
  • Choć karabiny samopowtarzalne nie są tak śmiercionośne, jak reszta dostępnych graczom narzędzi mordu, to mają swoje mocne strony i przewyższają inne typy broni w wielu aspektach. Mają:
    • Dużo większy zasięg niż pistolety maszynowe i strzelby
    • O wiele większą celność i szybkość celowania niż RKM-y
    • Dużo większą szybkostrzelność, a co za tym idzie skuteczność w walce na bliskim dystansie niż czterotaktowe karabiny powtarzalne

Karabiny powtarzalne

  • Czterotaktowe karabiny powtarzalne mogą zabić wroga jednym strzałem na większych dystansach.
  • Mają jednak bardzo niską szybkostrzelność, przez co w zasadzie nie nadają się do walki z bliska.
  • Jest to najmniej zmodyfikowany typ broni w serii ostatnich poprawek.

Patch 1.18 do Battlefield 1
Patch 1.18 do Battlefield 1

INNE AKTUALIZACJE

POSTĘPY GRACZA

  • Uszkodzenia zadane pojazdom amunicją K z karabinu snajperskiego Martini-Henry są teraz liczone na poczet przydziału służby „Czujka”.
  • Zmniejszono wymagania do zdobycia Baretki Sprawiedliwości z 5 zabójstw w rundzie do 2.

INTERFEJS ORAZ HUD

  • Obrysy graczy zmieniają się teraz zgodnie z ustawieniami dla osób ze ślepotą barw.
  • Dodano specjalne ustawienia dla osób ze ślepotą barw w opcjach grafiki.
  • Gracze mogą modyfikować rozmiar i przezroczystość ikon w grze w opcjach rozgrywki.
  • Wskaźniki trafień mogą być wyświetlane innym kolorem po zabiciu gracza trafieniem krytycznym.
  • Szczegółowe opcje personalizacji minimapy oraz pełnej mapy znajdują się teraz w opcjach rozgrywki.
  • Mechanizm odradzania się pojazdów został zmodyfikowany – teraz gracz może wybrać dany punkt odrodzenia, nawet jeśli pojazd nie jest jeszcze gotowy, dzięki czemu gracz będzie miał mięcej czasu na zmodyfikowanie pojazdu na ekranie odrodzenia.

BROŃ, POJAZDY I EKWIPUNEK

Liczne zmiany w balansie broni. Oto skrócona lista niektórych ważnych zmian:

  • Dostosowano model uszkodzeń zadawanych przez niektóre karabiny dostępne medykom:
    • Zmniejszanie obrażeń od Farquhar-Hill zaczynało się po 34 metrach, a teraz po 46,33 metrach.
    • Zmniejszanie obrażeń od Farquhar-Hill kończyło się po 52 metrach, a teraz po 59 metrach.
    • Zmniejszanie obrażeń od M1907 SL kończyło się po 55,6 metrach, a teraz po 60 metrach.
    • Zmniejszanie obrażeń od Autoloading 8.25 zaczynało się po 19,5 metrach, a teraz po 16 metrach.
    • Zmniejszanie obrażeń od Autoloading 8.25 kończyło się po 40 metrach, a teraz po 45 metrach.
    • Pionowy odrzut RSC 1917 został zmieniony z 1,8 na 1,5 stopnia.
    • Poziomy odrzut RSC 1917 został zmieniony z 2,2 na 1,8 stopnia.
    • Szybkostrzelność RSC 1917 została zmieniona ze 163 na 179,9 pocisków na minutę.
    • Zwiększono zasięg zabicia 3 trafieniami z Cei-Rigotti o 10 metrów.

Zmiany broni automatycznych:

  • Zmieniono rozrzut LKM-ów.
  • LKM-y mają teraz wolniejsze przybliżenie, aby jeszcze bardziej odróżnić je od PM-ów.
  • LKM-y i PM-y mają lekko zwiększony pionowy odrzut.
  • Premia do pionowego odrzutu stabilnych wersji PM-ów i LKM-ów została nieznacznie zmniejszona.
  • Mnożnik rozrzutu pierwszego strzału z PM 08/18 (wersja z soczewką) został zmniejszony.
  • Dwójnogi LKM-ów zlikwidują teraz zwiększanie się rozrzutu podczas strzelania z rozstawieniem, ale mają mniejszą redukcję poziomego odrzutu.
    • Ogólnie ta zmiana sprawi, że ciężkie karabiny maszynowe z dużym mnożnikiem rozrzutu przy pierwszym strzale będą mieć większą korzyść z dwójnogu, podczas gdy bardziej szybkostrzelne LKM-y z dużym poziomym rozrzutem otrzymają mniej korzyści.
  • Zwiększono zasięg zabicia 2 trafieniami z rosyjskiego 1895 (wersja okopowa) z 47 do 70 metrów.
  • Zwiększono zasięg zabicia jednym trafieniem w głowę z rosyjskiego 1895 (wersja okopowa) z 41 do 64 metrów.
  • Zasięg zabicia 2 trafieniami rosyjskim 1895 (wersja kawaleryjska) został zwiększony do 90 metrów.
  • Zasięg zabicia jednym trafieniem w głowę rosyjskim 1895 (wersja kawaleryjska) został zwiększony do 84 metrów.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że flara infiltratora rozświetlała całą mapę przeciwnej drużynie.
  • System amunicji K oraz zadawane przez nią obrażenia zostały zmienione dla M91 i Carcano.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że puste łuski czasami nie wyskakiwały z Carcano.
  • Naprawiono nieprawidłowe zmniejszanie odrzutu Maschinenpistole M1912/P.16.
  • Naprawiono mniejsze niż zamierzone zmniejszenie odrzutu karabinu Arisaka.
  • Naprawiono nieprawidłowe zmniejszanie odrzutu karabinku okopowego M1917.
  • Naprawiono celność karabinku okopowego M1917 podczas kucania, poruszania się i strzelania z biodra.
  • Naprawiono czasy przeładowania LKM-u M1917 poprzez usunięcie sztucznego opóźnienia przy krótkim przeładowaniu.
  • Naprawiono błąd z celownikiem plot. LKM-u M1917, który sprawiał, że tylny celownik nie był prawidłowo przymocowany do pokrywy komory zamkowej.
  • Usprawniono ułożenie celownika mechanicznego karabinu automatycznego Fiodorowa.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że obrażenia i dźwięk strzelb były rozdzielone na kilka klatek animacji.
  • Zmniejszono wewnętrzny rozmiar wybuchu pocisku z granatnika Martini-Henry infiltratora z 2 do 1 metra.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że granatnik Martini-Henry nie miał czasu uzbrojenia, co sprawiało, że zadawał większe obrażenia niż zakładano.
  • Zmniejszono liczbę amunicji do granatnika Martini-Henry z 21 do 11.
  • Zmniejszono próg przeładowania granatnika Martini-Henry.
  • Naprawiono błąd, który umożliwiał samolotom szturmowym Bristol i ciężkim bombowcom Ilja Muromiec wykorzystywanie uzbrojenia z kilku zestawów.
  • Zwiększono zasięg usuwania min dla ciężkiego czołgu A7V.
  • Znacznie zwiększono skuteczność dział plot. podczas strzelania do bombowców pod niektórymi kątami.
  • Działo ppanc piechoty i inne podobne bronie mogą być teraz używane z siedzenia pasażera w pojazdach.
  • Miny umieszczane przez piechotę (ppanc. i bomby pułapki) zostały zmienione, aby gracze nie mogli układać ich zbyt blisko siebie. Aby to zrekompensować, siła każdej miny została zwiększona:
  • Obrażenia od miny ppanc. wzrosły o 50%.
  • Promień wybuchu miny ppanc. wzrósł do 2 metrów.
  • Wybuchowe bomby pułapki zadają dwa razy więcej obrażeń biegnącym graczom.
  • Aktywowanie gazowej bomby pułapki wywołuje niewielki wybuch zadający 15 pkt. obrażeń – zadaje on obrażenia graczom w maskach gazowych. Obrażenia te są podwojone w przypadku biegnących graczy.

Patch 1.18 do Battlefield 1
Patch 1.18 do Battlefield 1

MAPY I TRYBY

  • Usunięto wszystkie elitarne klasy z trybu „Gołębie Wojenne”.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że niektóre bronie powodowały niezamierzone spadki głośności otoczenia w niektórych częściach mapy „Przylądek Helles”.
  • Zwiększono widoczność śladów łodzi.
  • Naprawiono błąd, który umożliwiał obrońcom wystawianie samolotów w trzecim sektorze „Przylądka Helles” w operacji „Gallipoli”.
  • Turcy wykorzystują teraz bombowiec Gotha na „Przylądku Helles”.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że główne bronie medyka nie były dostępne w grze niestandardowej: „Siły pancerne”.
  • Zmodyfikowano strefy walki na mapie „Przylądek Helles” w trybach gry „Operacje” oraz „Szturm”, dzięki czemu dostępnych jest więcej dróg i mniej miejsc do czatowania w ukryciu.
  • Przesunięto miejsca odradzania samolotu i kutra torpedowego Turków na „Przylądku Helles”.
  • Zmieniono miejsce odradzania się brytyjskich łodzi na „Przylądku Helles”.
  • Przesunięto miejsca odradzania obrońców w pierwszym sektorze „Przylądka Helles” w trybie „Szturm”.
  • Zmieniono problematyczne miejsca odradzania w trybie „Podbój” na mapie „Achi Baba”, aby uniknąć odradzania w miejscach, w których przebywa dużo graczy.
  • Zlikwidowano odradzanie się na członkach oddziału przy ostatnim celu w „Szturmie” na „Przełęczy Łupkowskiej”.

PRZEBIEG MECZU

  • Naprawiono niektóre błędy związane z tym, że gracze byli rozłączani podczas łączenia się z serwerem gry.

Wynajmij serwer

  • Dodano opcję wynajęcia serwera, która umożliwia usunięcie opóźnienia dla obserwatorów, aby w miarę możliwości oglądali akcję na żywo.
  • Dodano możliwość włączenia/wyłączenia minimalnego wymagania 6 graczy w przedrundzie.
  • Zwiększono rozmiar listy zablokowanych do 200 (ze 100).
  • Zwiększono rozmiar listy VIP-ów do 50 (z 20).
  • Zwiększono rozmiar listy administratorów do 50 (z 20).

ROZGRYWKA

  • Naprawiono błąd, który umożliwiał graczom korzystanie z niektórych pistoletów w wersjach karabinkowych podczas pływania.
  • Usprawniono niekonsekwentne spowolnienie na stromych wzgórzach. Teraz dotyczy kierunku ruchu, a nie kierunku, w którym patrzysz.
  • Spowolnienie wystąpi podczas wspinania się po skosie, a także podczas prostego wspinania się i schodzenia ze wzgórza.
  • Poprawiono spowolnienie podczas wspinania się tyłem.

OGÓLNE

  • Gra nie będzie już wyświetlała przeplatanych trybów graficznych w opcjach graficznych na PC. Jeżeli wcześniej wyświetlał ci się rozmazany obraz na PC podczas działania gry w trybie pełnoekranowym z przeplotem, wybierz tryb ponownie w opcjach graficznych, aby zaktualizować ustawienia do używania trybu progresywnego.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że pewne efekty graficzne wyświetlały się podczas kolizji z niewidzialnymi obiektami geometrycznymi.
  • Naprawiono problem z głośnością komunikacji VOIP, która nie działała jak powinna.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że obserwatorzy byli wyrzucani z gry, gdy opuścił ją ostatni gracz.
  • Usunięto część linii dialogowych rosyjskiej zwiadowczyni, które wspominały o zauważeniu niemieckich żołnierzy i pojazdów.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że rosyjski głos mówił o czołgu przy zauważeniu zwiadowcy.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze czasami natrafiali na nieskończone wczytywanie, gdy próbowali uruchomić poziom dla jednego gracza po rozegraniu prologu.

Źródło: EA, DICE, opracowanie własne

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie