Nvidia zapowiada PhysX 5.0. Technologia czerpie z oceanologii i motoryzacji

Wygląda na to, że fizykę w grach czeka gruntowne odświeżenie. Nvidia zapowiedziała nową wersję narzędzi programistycznych PhysX.

PhysX to zestaw narzędzi deweloperskich (SDK), który umożliwia uzyskiwanie w grach wideo efektów wizualnych odzwierciedlających zachowanie przedmiotów w realnym świecie. Silnik tej technologii daje deweloperom możliwość nadawania fizycznych właściwości poszczególnym obiektom, takich ja masa czy prędkość, i programowania interakcji tychże obiektów ze sobą i otoczeniem. PhysX jest bazą dla silników graficznych takich jak Unity czy Unreal Engine (od wersji 3). Technologia była użyta w wielu grach, m.in. Wiedźminie 3 czy Fallout 4.

Obecnie najnowsza odsłona PhysX to 4.1. Jakie możliwości pokaże nowa wersja SDK Nvidii? 5.0 ma odpowiadać przede wszystkim za ulepszoną symulację zachowania cieczy i zmodernizowaną fizykę deformacji obiektów. Za pierwszą będzie stać metoda SPH (smoothed particle hydrodynamics), stosowana w oceanografii i wulkanologii. Natomiast w celu poprawienia symulacji deformowania obiektów Nvidia zaimplementuje metodę elementu skończonego (FEM – Finite Element Model), która jest powszechnie używana w obliczeniach inżynierskich i motoryzacji. Dzięki tej metodzie możliwe jest dokładne odwzorowanie wytrzymałości strukturalnej zarówno sztywnych, jak i miękkich konstrukcji czy elementów.

Jak informuje Nvidia, PhysX 5.0 ma zostać wprowadzona w 2020 roku. Firma opublikowała trailer, który pokazuje możliwości nowej technologii.