Nowy patch do Overwatch. Wiemy, jakie zmiany szykuje Blizzard

Update już dostępny na serwerach testowych.

Fani Overwatch czekają obecnie na nową postać – robota Orisę, który trafi do gry już w przyszłym tygodniu (konkretną datę oraz opis postaci przypominamy na końcu tej wiadomości).

Deweloperzy szykują jednak nie tylko wojownika, lecz również trochę poprawek, które trafiły właśnie na serwer testowy i po sprawdzeniu zostaną udostępnione ogółowi graczy. Co konkretnie dostaniemy? Oto szczegóły przedstawione na oficjalnej stronie tytułu!

Nowa aktualizacja Overwatch

Uwaga: poniższe informacje o aktualizacji obejmują jedynie zmiany obecnie testowane na PST. Choć wiele z nich pojawi się w przyszłej aktualizacji również na PlayStation 4 i Xbox One, PST jest dostępny tylko na komputery PC i będą na nim widoczne jedynie zmiany przygotowane właśnie dla tej platformy.

OGÓLNE

Ogólne

  • Do menu Bohaterów dodano opis tła fabularnego dla każdej z postaci oraz informacje na temat niektórych z ich skórek.

Rywalizacja

  • Do map w trybach Szturm i Szturm/Eskorta dodano system śledzenia, który pozwala rozstrzygać o wyniku w zależności od postępów w przejmowaniu celu.

Komentarz twórców: Aby zapobiec remisom w Rywalizacji, wprowadzamy system, który śledzi postępy każdej drużyny w zajmowaniu celu. Będzie to działać podobnie do systemu, który funkcjonuje już na mapach w trybach Eskorta i Szturm/Eskorta i powoduje, że wygrywa ta drużyna, która najdalej przemieści ładunek. Teraz, nawet jeśli żadna z drużyn nie zdołała zająć celu, zwycięży ta, która zdoła osiągnąć największe postępy w zajmowaniu.

Dla celów testowych pula map w Rywalizacji zostanie ograniczona do Eichenwalde i Hanamury.

Mapy

  • Na mapie Eichenwalde dodano nową drogę, która łączy miejsce startowe drużyny atakującej z punktem do przejęcia.

AKTUALIZACJE BOHATERÓW

Lúcio

  • Wzmacniacz
    • Zwiększono prędkość pocisku z 40 do 50.
    • Alternatywny tryb ataku uwzględnia teraz orientację pionową przy odrzucaniu celów.
  • Przejście
    • Zmniejszono promień działania muzyki z 30 do 10 metrów.
      • Dodano tymczasowy efekt graficzny, aby zilustrować zasięg działania (widoczny tylko dla Lúcia i jego drużyny).
    • Podleczenie
      • Zwiększono ilość punktów życia przywracanych na sekundę o 50% (ma zastosowanie również dla Potencjometru Lúcia).
  • Bariera Dźwiękowa
    • Zmniejszono zasięg z 30 do 20 metrów.
  • Jazda Po Ścianie
    • Zwiększono szybkość ruchu podczas jazdy po ścianie o 30%.
    • Lúcio dostaje teraz przyspieszenia, kiedy zeskakuje ze ściany.

Komentarz twórców: Lúcio wydawał się często najbardziej oczywistym wyborem z uwagi na ilość przywracanych punktów zdrowia i wszechstronność dzięki premii do szybkości zapewnianej całej drużynie. Celem powyższych zmian jest zachować te elementy, ale utrudnić ich wykorzystanie na wszystkich członkach drużyny. Lúcio powinien zapewniać większe wsparcie bohaterom, którzy trzymają się blisko, ale mniejsze tym, którzy są rozproszeni (jak Fara, Trupia Wdowa, Genji itd.). Większość mocy Lúcia powiązana jest z jego pasywnymi aurami, co powodowało, że inne elementy jego arsenału z czasem były osłabiane, aby zbalansować tę postać. Teraz, kiedy jego aury są bardziej skoncentrowane, mogą być silniejsze, co pozwoli Lúciowi na większą aktywność podczas pełnienia swojej roli.

POPRAWKI BŁĘDÓW

Ogólne

  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał odblokowanie osiągnięć podczas pozasezonowych meczów w Rywalizacji.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał usłyszenie kwestii dialogowych podczas pokazywania najlepszego zagrania meczu.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał odgrywanie kwestii dialogowych na mapach w trybie Kontroli.

Gry dowolne i wyszukiwarka

  • Ustawienia gry dowolnej mogą teraz zostać zapisane jako szablon w menu szczegółów rozgrywki.
  • Dostęp przez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na ilustracji mapy w panelu tworzenia gry oraz porzez kliknięcie prawym przyciskiem na tytuł gry w wyszukiwarce gier.
  • Naprawiono błąd, który pozwalał na wyświetlanie wyłączonych, pustych miejsc dla graczy (np. w meczach 6 na 1).
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał prawidłowe działanie funkcji pauzy po tym, jak gospodarz opuścił grę.
  • Naprawiono błąd, który pozwalał na wykorzystywanie ekstremalnie długich nazw drużyn.

Bohaterowie

  • Ana nie przeładowuje już broni po rzuceniu granatu.
  • Jasność złotego działa Bastiona została stonowana, kiedy aktywna jest skórka BlizzCon.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że mały palec Mei wyginał się nienaturalnie, kiedy przybierała niektóre pozy z aktywnymi skórkami Chang’e i Luna.

Mapy

  • Naprawiono błąd na mapie Eichenwalde, który pozwalał na widzenie obrysów wrogich graczy przez stertę ziemi przy wrotach zamku.
  • Naprawiono błąd na mapie Eichenwalde, który powodował, że gracze blokowali się w zniszczonych wrotach zamku.
  • Naprawiono błąd na mapie King’s Row, który umożliwiał Sombrze dostawanie się w pewne miejsca wbrew intencjom twórców.
  • Naprawiono błąd na mapie Wieża Lijiang, który umożliwiał graczom dostawanie się w pewne miejsca wbrew intencjom twórców w trybie Zdobądź flagę.
  • Naprawiono błąd na mapie Oaza, który umożliwiał Symmetrze ukrywanie wieżyczek w pewnych miejscach wbrew intencjom twórców.

Orisa w Overwatch – Blizzard ujawnia, kiedy dostaniemy nową postać

Blizzard informuje, że przedstawiona już wcześniej postać Orisy trafi do Overwatch w dniu 21 marca. Jednocześnie deweloper przedstawił ciekawy materiał opowiadający o tym, jak powstawała koncepcja i projekt nowej bohaterki (można włączyć w filmiku polskie napisy).

Przypominamy, że główną bronią Orisy jest jej szybkostrzelny Miotacz Fuzyjny – działko automatyczne o znacznym zasięgu, zachowujące celność nawet na spory dystans. Alternatywny tryb ataku – Stać! – wystrzeliwuje natomiast ładunek grawitonowy przez całą mapę, który spowalnia pobliskich wrogów, a następnie przyciąga ich do siebie w chwili detonacji.

Orisa w  Overwatch – umiejętności

Główną bronią Orisy jest jej szybkostrzelny Miotacz Fuzyjny – działko automatyczne o znacznym zasięgu, zachowujące celność nawet na spory dystans. Ma jednak swoją wadę, gdyż podczas strzelania z niego Orisa porusza się wolniej. Alternatywny tryb ataku – Stać! – wystrzeliwuje ładunek grawitonowy przez całą mapę, który spowalnia pobliskich wrogów, a następnie przyciąga ich do siebie w chwili detonacji.

Zdolność Orisy Umocnienie zwiększa jej parametry obronne, redukując otrzymywane obrażenia i na krótki czas zapewniając jej nieustępliwość. Orisa może rzucać urządzenie, które tworzy zakrzywioną, nieruchomą Barierę Ochronną idealną do zatrzymywania pocisków i ochrony innych członków drużyny. I wreszcie superzdolność Orisy, Turbodoładowanie, zapewnia sojusznikom w zasięgu jej działania wzmocnienie, które zwiększa obrażenia zadawane drużynie wroga.

Orisa skupiona na obronie

Orisa to szósty tank wśród bohaterów w Overwatch. Styl gry tą postacią, tak jak i jej oprogramowanie, jest skupiony na obronie. Orisa jest skonstruowana tak, aby być opoką dla całej drużyny, a jej zdolności służą ochronie i wspomaganiu grupy pobliskich sojuszników. Jej Bariera Ochronna zapewnia osłonę, za którą można się schować, kiedy trzeba przeć naprzód, a jej superzdolność Turbodoładowanie motywuje innych bohaterów z drużyny do pozostawania blisko niej i do koordynacji ataku.

Miotacz Fuzyjny Orisy potrafi zadawać spore obrażenia, jednak równie dobrze sprawdza się w prowadzeniu ognia zaporowego. Choć jej Bariera Ochronna nie jest tak trwała jak chociażby osłona Reinhardta, to po jej włączeniu Orisa może zajmować się czymś innym.

Chcecie wiedzieć więcej? Oglądajcie poniższy materiał z opisem postaci:

Źródło: playoverwatch.com, opracowanie własne

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.