Tańszy pakiet, ale z reklamami? Netflix może wkrótce wprowadzić to rozwiązanie
Wszystko wskazuje na to, że Netflix rzeczywiście zamierza wprowadzić reklamy. Będą one jednak wyłącznie w jednej z opcji subskrypcji.
To realizacja kwietniowej zapowiedzi, choć i tak zaskoczyła użytkowników. Spodziewaliśmy się raczej, że opcja – nawet jeśli rzeczywiście się pojawi – to raczej niezbyt szybko. Tymczasem według portalu The Wrap pracownicy streamingowego giganta otrzymali informację, że pakiety z reklamami znajdą się w serwisie jeszcze przed końcem 2022 roku.
Najprawdopodobniej tak szybka decyzja wynika ze straty użytkowników, jaką Netflix zanotował w pierwszym kwartale 2022 roku. Platforma pierwszy raz od 10 lat spotkała się ze spadkiem w tym zakresie. Na tym jednak nie koniec problemów; analitycy sugerują, że ta tendencja się utrzyma. Już choćby z tego względu Netflix rzeczywiście musi wziąć się w garść i zaproponować użytkownikom coś nowego.
Włodarze platformy motywują decyzję tym, że część konkurencji już wprowadziła u siebie rozwiązanie z reklamami. Rzeczywiście, jeśli chodzi o rynek amerykański, można tam znaleźć szerszy wybór pakietów: od najtańszych z reklamami po te nieco droższe, lecz reklam pozbawione. Dzięki temu z usług są w stanie skorzystać różni użytkownicy – także ci, którzy nie chcą płacić dużo za domową rozrywkę.
Jak na razie nie wiadomo, czy reklamy trafią na Netflix w tym samym czasie we wszystkich krajach z dostępną usługą.