Multiplayer w Uncharted 4 – 900p i 60 fps-ów słuszną decyzją? Analiza techniczna
[caption id="attachment_36991" align="aligncenter" width="1600"] Uncharted 4[/caption]
Tworząc sieciowy tryb w Uncharted 4, twórcy stawiają przede wszystkim na płynność, kosztem cięć w oprawie graficznej. Dobra droga?
Eksperci z Digital Foundry postanowili przyjrzeć się wczesnej wersji trybu multiplayer do Uncharted 4. Jak wiemy, Naughty Dog chce tutaj zapewnić graczom przede wszystkim doskonałą płynność, która ma wynosić 60 klatek na sekundę (w kampanii dostaniemy 30 fps-ów).
Żeby tego dokonać, rozdzielczość musi zostać zredukowana do 900p, podczas gdy w singleplayer tytuł śmiga w pełnym 1080p. Digital Foundry zaznacza w swoim teście, że obraz w multi jest przez to trochę bardziej rozmyty. Gorzej niż trybie kampanii prezentują się również cienie, choć pamiętajmy, że to dopiero wczesna wersja, więc wszystko może się jeszcze zmienić.
Specjaliści z Digital Foundry oceniają jednak, że postawienie na 900p i 60 fps-ów w trybie wieloosobowym jest bardzo dobrą decyzją. Oprawa graficzna nadal jest imponująca, a wszystkie kompromisy zostały dobrze wyważone.