Minecraft otrzymał oficjalne wsparcie dla ray-tracingu
Ray-tracing dla Minecraft w końcu opuścił fazę testów beta. Chętni gracze mogą doświadczyć sandboxowej przygody w przepięknym wydaniu.
Gry wideo zmieniają się praktycznie z roku na rok i deweloperzy coraz częściej sięgają po nowe, eksperymentalne technologie. Jedną z nich jest ray-tracing, który ma za sobą już długą drogę i coraz częściej jest używany przez twórców gier do upiększania poszczególnych produkcji.
Śledzenie promieni doczekało się przy okazji sporej dawki usprawnień na przestrzeni lat i pod względem optymalizacji uległo ogromnej poprawie. Oczywiście nadal brakuje mu jeszcze wiele do ideału, ale i tak prezentuje się i działa naprawdę dobrze.
Co ciekawe, ray-tracing pojawia się nie tylko w najnowszych, wysokobudżetowych tytułach, ale też w takich klasykach jak chociażby Quake II. Ciekawym przykładem wykorzystania śledzenia promieni jest również… Minecraft. Tak, hit od Mojang również umożliwia wykorzystanie tej technologii.
Do tej pory gra umożliwiała wykorzystanie ray-tracingu jedynie w nieco eksperymentalnej formie, ale w końcu udało się doprowadzić projekt do oficjalnego wydania. Minecraft zyskał oficjalne wsparcie ray-tracingu od NVIDII.
Jeśli chcecie sprawdzić, jak prezentuje się technologia śledzenia promieni w praktyce, to musicie jedynie być posiadaczami dowolnego modelu NVIDIA RTX i pobrać jedną z map wyróżnionych w tym artykule. Niektóre projekty robią piorunujące wrażenie.