Jakub Stremler

Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.

0 komentarzy

Minecraft otrzymał oficjalne wsparcie dla ray-tracingu

Ray-tracing dla Minecraft w końcu opuścił fazę testów beta. Chętni gracze mogą doświadczyć sandboxowej przygody w przepięknym wydaniu.

Gry wideo zmieniają się praktycznie z roku na rok i deweloperzy coraz częściej sięgają po nowe, eksperymentalne technologie. Jedną z nich jest ray-tracing, który ma za sobą już długą drogę i coraz częściej jest używany przez twórców gier do upiększania poszczególnych produkcji.

Śledzenie promieni doczekało się przy okazji sporej dawki usprawnień na przestrzeni lat i pod względem optymalizacji uległo ogromnej poprawie. Oczywiście nadal brakuje mu jeszcze wiele do ideału, ale i tak prezentuje się i działa naprawdę dobrze.

Co ciekawe, ray-tracing pojawia się nie tylko w najnowszych, wysokobudżetowych tytułach, ale też w takich klasykach jak chociażby Quake II. Ciekawym przykładem wykorzystania śledzenia promieni jest również… Minecraft. Tak, hit od Mojang również umożliwia wykorzystanie tej technologii.

Do tej pory gra umożliwiała wykorzystanie ray-tracingu jedynie w nieco eksperymentalnej formie, ale w końcu udało się doprowadzić projekt do oficjalnego wydania. Minecraft zyskał oficjalne wsparcie ray-tracingu od NVIDII.

Jeśli chcecie sprawdzić, jak prezentuje się technologia śledzenia promieni w praktyce, to musicie jedynie być posiadaczami dowolnego modelu NVIDIA RTX i pobrać jedną z map wyróżnionych w tym artykule. Niektóre projekty robią piorunujące wrażenie.

Rejestracja konta

Dołącz do grona użytkowników Planety Gracza

Chcesz brać udział w konkursach, wygrywać nagrody i wiedzieć o najnowszych premierach jako pierwszy? Zarejestruj się i dołącz do naszej społecznośći.
Rejestrując się, akceptujesz regulamin naszego serwisu

Masz już konto? Zaloguj się