Metro Exodus: gameplay z oraz bez ray tracingu. Jest na co popatrzeć

Boom na ray tracing w czasie rzeczywistym wciąż trwa. I nie przestaje kusić. Dziś kusicielem jest znów Metro Exodus w nowym wideo.

Metro Exodus, czyli już trzecia gra z serii uniwersum Dmitrija Głuchowskiego, ostatecznie zadebiutuje w lutym przyszłego roku, choć pierwotnie planowano ją jeszcze na ten rok. Twórcy zdecydowali się na przesunięcie celem dopracowania gry i jak możemy podziwiać na kolejnych filmikach: dopracowywanie te idzie całkiem sprawnie.

Metro Exodus: jak prezentuje się ray tracing?

Dziś na przykład dostaliśmy kolejną porcję scen z gry prezentujących technologię ray tracingu. Wszystko to z odpowiednim komentarzem twórców. Podobne demo mieliśmy okazję dostać w obrębie gry Battlefield 1 podczas Gamescomu, gdy prezentowano sceny bez technologi ray tracingu oraz wraz z rzeczoną technologią. Niestety jak już z pewnością wiecie, EA nie tyle wycofało się z ray tracingu, co postanowiło obniżyć jego ilość na rzecz lepszej wydajności. Miejmy nadzieję, że w przypadku Metro Exodus tak się nie stanie, gdyż wygląda to naprawdę wyjątkowo.

Pozostaje się jedynie modlić, by nie dostać wylewu w momencie prezentacji oficjalnych wymagań sprzętowych… Aby obsłużyć nową technologię nie obędzie się bowiem bez kart graficznych nowej generacji, a te nie należą niestety do najtańszych gadżetów gracza.

Metro Exodus zadebiutuje dokładnie 22. lutego 2019 na PC, Xboxa One oraz PlayStation 4. A oto już obiecane wideo pt. Metro Exodus: GeForce RTX Real-Time Ray Traced Global Illumination Demo:

Ewelina Stoj

Ewelina Stoj

Bardziej od konkretnych gatunków ceni sobie kiedy gra ma "duszę" i pouczający przekaz. Nieco osamotniona w męskim świecie ruchomych pikseli próbuje udowodnić światu, że gry to także sztuka.