Mafia: Definitive Edition – deweloperzy omawiają klasyczny poziom trudności
Twórcy z Hangar 13 opowiedzieli o klasycznym trybie rozgrywki. Będą tam na nas czekali m.in. surowi policjanci, agresywni wrogowie i stary, dobry wyścig na dawnym poziomie.
Wydana w 2002 Mafia nie należała do najprostszych gier. Remake tytułu ma zawierać wiele ustawień i funkcji, które pozwolą graczom dostosować trudność gry do ich umiejętności. Natomiast na hardkorowych fanów pierwowzoru czeka tryb klasyczny.
W trybie tym jazda samochodem (lub motocyklem) będzie większym wyzwaniem niż w pozostałych. Chodzi między innymi o surową policję, która nie wybaczy nawet najmniejszych wykroczeń na drodze. Na poziomie klasycznym auto jest mniej odporne na uszkodzenia; również asysty jazdy będą tu okrojone – nie uświadczymy chociażby znaczników nawigacyjnych (choć minimapa wciąż będzie obecna).
Oprócz tego przeciwnicy staną się bardziej agresywni – mają zadawać więcej obrażeń i skuteczniej unikać ataków bohatera. Rany będzie trudniej wyleczyć – apteczki są mniej skuteczne. – Trzeba też zwracać uwagę na amunicję, bo na klasycznym poziomie trudności, tak jak w oryginalnej grze, przeładowanie broni oznacza wyrzucenie wszystkich nabojów, które pozostały w magazynku – dodają twórcy z Hangar 13.
Jeśli chodzi o dyskusję o trudnych elementach rozgrywki w Mafii, to oczywiście nie mogło zabraknąć wzmianki o słynnym wyścigu w misji Fair Play. – Na wszystkich poziomach trudności w Mafii: Edycji Ostatecznej chcieliśmy nieco ułatwić rozgrywkę w porównaniu z oryginałem, gdyż wielu graczy blokowało się w tym miejscu i nie mogło go ukończyć. Na poziomie klasycznym wyścig wciąż jest dosyć trudny, ale z odrobiną cierpliwości i treningu można go zaliczyć – napisali deweloperzy.