Jak sprzedać 5 milionów sztuk gry i nie zarobić ani grosza?

Jak sprzedać 5 milionów sztuk gry i nie zarobić ani grosza?
Hot! Newsy PC PS Vita PS3 PS4 Wii U X360
oddworld abeLorne Lanning oraz jego wspólnicy, którzy razem z nim tworzyli pierwszą część gry Oddworld, nic na tym nie zarobili. - Takie były czasy - opowiada Lanning.
Lorne Lanning i Shelby McKenna założyli w 1994 roku studio Oddworld Inhabitants. Trzy lata później światło dzienne ujrzało ich pierwsze dzieło - Oddworld: Abe's Oddysee - zręcznościowa platformówka 2D, która spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem graczy. Do tego stopnia, że w sumie udało się sprzedać aż 5 milionów sztuk. Cały zarobek wpadł jednak w ręce wydawców. Sami twórcy zostali z niczym i dlatego postanowili wycofać się z branży. Aż do teraz. Po 15 latach Oddworld Inhabitants powracają. Stworzyli remake swojej pierwszej gry, która już w październiku ukaże się na PC, PS4, PS3, X360, PSV oraz Wii U. - Teraz kiedy zapytam się producentów, którzy sprzedają zwykle około miliona sztuk swojej gry, ile na tym zarobili, często mówią, że naprawdę bardzo dużo - mówi z rozżaleniem Lanning. Jak twierdzi producent, czasy się zmieniły i to zdecydowanie na lepsze. Prawie 20 lat temu, Lanning przyznaje, nie chciał być dłużej wykorzystywany przez wydawców. Teraz odbudował studio i chce zarobić na swoim pomyśle, czemu oczywiście trudno się dziwić. Miejmy jednak nadzieję, że oprócz odświeżonej wersji pierwszego Oddworlda, dostaniemy za jakiś czas coś całkiem nowego, a może kolejną, jeszcze lepszą odsłonę z sympatycznym Abem?
Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie