Niefart graczy PC trwa. Hogwarts Legacy także ma poważne problemy na komputerach

Hogwarts Legacy dostanie mnóstwo nowej zawartości | Newsy - PlanetaGracza
Newsy PC

Który to już raz? Bo przestałem liczyć. Hogwarts Legacy dołącza do większości dużych premier PC, które mają spore problemy, szczególnie z optymalizacją.

Wydawać by się mogło, że nowej grze od Avalanche Software nic nie zaszkodzi bardziej od kontrowersji otaczających J.K. Rowling i wszystkich tych, którym nie podobała się zaskakująco spora popularność produkcji. Z drugiej strony nie do końca wiem, czy faktycznie jest to aż tak zaskakujące. W końcu tak dobrej gry w świecie Harry’ego Pottera nie było… nigdy.

Hogwarts Legacy z problemami na PC

Jakkolwiek sama gra dobra by nie była, są też problemy. I to dość spore i poważne, bo dotyczą graczy PC. Gdy piszę to, nie czuję się nawet zaskoczony ani zasmucony, choć sam do grona użytkowników “blaszaków” należę. Jednocześnie staram się sobie przypomnieć jakieś ostatnie premiery na tej platformie, które nie były problematyczne. The Callisto Protocol, Forspoken, Wiedźmin 3 Next-Gen, a teraz także i Dziedzictwo Hogwartu… a, no tak: Hi-Fi Rush nie miało większych problemów. To już coś.

Wielce wyczekiwana produkcja niestety nie działa najlepiej na PeCetach. Jak niemal w przypadku każdej innej niedawno wydanej gry na silniku Unreal Engine, także i tutaj gracze skarżą się na stuttering, czyli “gubienie” klatek. Jest to poważny problem, który może występować także i na mocniejszych konfiguracjach. Na Reddicie pojawia się coraz więcej postów (jak tu czy tu), w których gracze skarżą się na ten problem. I dotyczy to świetnych maszyn m.in. z GeForce RTX 3080 Ti czy 16 GB RAM na pokładzie.

Oprócz stutteringu gracze borykają się z klasycznym zacinaniem, wywalaniem do pulpitu, problemami z shaderami (ach!!) czy nawet lagiem. Na wiele z tych problemów nie pomaga nawet świetny sprzęt, bo najwyraźniej dostaliśmy kolejny port z konsol, który nie radzi sobie z kompilacją shaderów (jak niesławne TCP). Oznacza to, że spadki będą zauważalne przede wszystkim przy wchodzeniu do nowych lokacji. Sam staram się sobie jakoś radzić z tym problemem, który występuje głównie przy okazji przechodzenia między wieżami Hogwartu. Mimo wszystko patch jest w drodze, a wedle WB Games ma znacząco pomóc na optymalizację. Jego premiera, tak jak i gry, dzisiaj.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie