GTA VI może zaskoczyć realizmem. Rockstar pracuje nad SI postaci niezależnych

GTA VI
PC PS5 Xbox Series Xbox Series S

Rockstar Games pracuje nad zaawansowanym systemem poruszania się i SI postaci niezależnych. GTA VI może zaskoczyć wiarygodnością świata przedstawionego.

O nowej odsłonie Grand Theft Auto mówi się od wielu lat, choć nie wiadomo o niej nic konkretnego. Rockstar trzyma swój nowy hit pod kluczem i raczej nie pokaże go światu zbyt szybko.

W sieci pojawił się jednak patent, który zdradza bardzo ciekawą informację o nowej produkcji Gwiazd Rocka. Bazuje on na przemieszczaniu się po świecie gry bohaterów niezależnych.

Każdy NPC ma poruszać się po wyznaczonej trasie i reagować na zmieniające się warunki na jezdni. Oznaczałoby to, że wirtualni kierowcy będą samodzielnie zmieniać trasę lub prędkość poruszania się, kiedy natkną się na przeszkodę lub inny rodzaj drogi.

W praktyce sprawi to, że unikniemy sytuacji, w których kierowcy będą zachowywać się nieadekwatnie do sytuacji i nierealistycznie.

Przy okazji zagęszczenie ruchu również powinno być bardziej realistyczne. NPC będą wybierać mniej zakorkowane drogi, jeśli pozwoli im to szybciej przemierzać trasę.

Rockstar ponownie stara się zwiększyć wiarygodność świata przedstawionego. W Red Dead Redemption 2 umożliwił to zaawansowany system system interakcji z postaciami niezależnymi, a w GTA VI najpewniej pozwoli na to bardziej realistyczny ruch uliczny, który nieco ożywi miasto.

Cały dokument możecie przejrzeć w tym miejscu.

Źródło: USPTO
Jakub Stremler
O autorze

Jakub Stremler

Redaktor
Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie