Straszą, że GTA VI zajmie nam całe dyski. Gracze już się pocą

GTA VI na zwiastunie The Game Awards 2024 | Newsy - PlanetaGracza
Newsy PS5 Xbox Series

GTA VI podobno ma wymagać od groma wolnej przestrzeni dyskowej. Szkoda tylko, że nowe plotki są jedynie właśnie tym – plotkami.

Lepiej nie wierzyć wszystkiemu w internecie. A tym bardziej, gdy mówimy o czymś, co nie ma absolutnie żadnego sensownego źródła. Dlatego od razu przestrzegam, aby ani trochę nie wierzyć w nowe plotki, choć z drugiej strony są faktycznie sensowne. Ot, zwykły standard współczesnej branży.

GTA VI zajmie 230 GB?!

Współcześnie gry Call of Duty w wersji na PC potrafią wymagać od nas nawet ponad 250 GB wolnego miejsca na dysku. Jednocześnie pamiętajcie, że mowa o często słabo zoptymalizowanych pozycjach, które nie oferują bogactwa treści, a zestaw map i broni, z trybem multiplayer, fabułą i choćby zombie. Z kolei nowe Grand Theft Auto to wiadomo – ma być gigantyczną grą w otwartym świecie. Z jakiegoś jednak powodu już teraz, na nawet ponad rok przed premierą, mówi się, że GTA VI będzie zajmowało nawet prawie 230 GB wolnego miejsca!

Mowa oczywiście o wersji na konsole, skoro Rockstar Games oficjalnie nawet nie zapowiedziało edycji PC. To dla graczy konsolowych mógłby być prawdziwy cios. Wielu w komentarzach pod postem na Twitterze czy w wątkach na Reddicie już grzmi i obawia się, że nie znajdzie tyle miejsca na dysku sprzętu. Źródłem informacji jest jednak mało wiarygodne konto PC_Focus, które powołuje się na “przecieki”. Tylko skąd są te “przecieki”? Czy są z nami w pokoju?

GTA VI ma zajmować 228,5 GB przy instalacji według przecieków, może to być wersja bez optymalizacji.

– czytamy w poście
https://twitter.com/PC_Focus_/status/1769037012001026300

Także przestrzegam, aby zbytnio w to nie wierzyć, bo może to przypominać wyciągnięte znikąd sugestie, że gra na premierę będzie kosztowała nawet ponad 600 zł. Nie ma źródła, to jedynie plotki. No i pamiętajmy, że i tak mowa o wersji bez optymalizacji. W teorii liczba potrzebnych gigabajtów mogłaby być potem mocno zredukowana. Z drugiej strony… nie brzmi to aż tak szokująco. Jak wspominałem, już dziś są gry, które wymagają podobną ilość miejsca.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie