Wiemy więcej o GTA V na PS5 i Xbox Series. Szczegóły trybów działania i ulepszeń grafiki
Wiemy, jak zadziała GTA V na PlayStation 5 i Xbox Series X. Rockstar potwierdził kolejne szczegóły nowej wersji swojego megahitu.
Przypominam, że nowa wersja Grand Theft Auto V zadebiutuje 15 marca i będzie dostępna na PlayStation 5 oraz Xbox Series. Gracze otrzymają do wyboru trzy tryby działania.
Pierwszy, Fidelity, zaoferuje rozgrywkę w natywnej rozdzielczości 4K i 30 klatkach na sekundę. W trybie tym ujrzymy grafikę najlepszej jakości oraz uruchomiony ray tracing.
Drugi tryb, Performance, skupia się na płynności rozgrywki. Zagramy w 60 fps i skalowanej w górę rozdzielczości 4K. Oprawa będzie prezentować się nieco gorzej względem tej z trybu Fidelity.
Trzeci, ostatni tryb, to Performance RT, czyli swoiste połączenie dwóch wymienionych wcześniej wariantów działania. Otrzymamy w nim wsparcie ray tracingu, skalowaną w górę rozdzielczość 4K i płynność rozgrywki celującą w 60 fps.
Miejcie na uwadze, że tryby działania na Xbox Series S mogą (a nawet prawie na pewno będą) prezentować się inaczej. Na razie tyle informacji musi nam wystarczyć.
Jeśli chodzi o ulepszenia grafiki, jest ich całkiem sporo. Rockstar usprawniło czasy ładowania, zwiększyło gęstość zaludnienia i różnorodność pojazdów na ulicach, a także upiększyło oświetlenie, odbicia, cieniowanie, antyaliasing, motion blur i efekty ognia oraz wybuchów. Na papierze jest tego dużo, ale warto poczekać na bardziej obszerny pokaz rozgrywki z odświeżonego GTA V, aby móc lepiej ocenić zmiany.