Oto jak Gran Turismo 7 radzi sobie na różnych generacjach PlayStation

Gran Turismo 7 - wyścig bolidów po torze wyścigowym
PS4 PS5

Gran Turismo 7 niedawno zadebiutowało, a gracze zastanawiają się – jak tytuł radzi sobie na różnych wersjach PlayStation? Digital Foundry dostarcza odpowiedź!

Sony, jak Sony, nie zawiodło. Ale czy warto grać na bazowym PS4?

Gran Turismo 7 przeanalizowane na PS4, PS4 Pro i PS5

Specjaliści z Digital Foundry przeanalizowali GT7 na różnych generacjach konsoli PlayStation. Wiele tytułów wychodzących aktualnie jeszcze na PS4 może zdecydowanie się różnić w porównaniu z wersją PS5. Polyphony Digital poradziło sobie niemal wzorowo, gdyż na pierwszy rzut oka między PS4 Pro a PS5 różnic aż takich nie ma. Te pojawiają się, gdy zgłębimy szczegóły.

Tytuł śmiga w natywnym 4K na PS5, natomiast starsza generacja to mniej więcej powtórzenie tego, co znamy z GT Sport, tj. natywne 1080p na PS4 i 1800p na PS4 Pro. Jeżeli chodzi o to, jak wyraźny jest obraz – wersja na oba sprzęty starszej generacji wygląda bardzo podobnie.

To zresztą niejedyne porównanie z GT Sport, gdyż GT7 działa na tym samym silniku. Zdaniem Digital Foundry, deweloperzy dokonali wspaniałej roboty przy ulepszeniu grafiki i działania gry na obecnej generacji, wciąż zachowując przepiękny wygląd na starszym sprzęcie.

Spore różnice dotyczą odbić ekranowych, które nawet w wydaniu na PS5 nie są aż tak imponujące. Zupełnie inaczej prezentują się również pozbawione “gęstości” i szczegółowych konturów cienie na starszym sprzęcie w porównaniu z PlayStation 5. Niemniej są to detale wynikające z przepaści między generacjami, a cała gra i tak prezentuje się pięknie. Warto wspomnieć, że na PS5 zasila ją dodatkowo fantastyczny ray tracing oraz efekt bloom. Ten ostatni obecny jest też na PS4 Pro.

Znaczną różnicą jest także przyspieszone wczytywanie się na PS5. Jeżeli chodzi o samą płynność – nie ma znacznych różnic. Wszystkie wersje śmigają w niemal stałych 60 klatkach, choć wyścig na bardziej szczegółowym torze, w deszczu i z dużą liczbą samochodów może wywołać “chrupnięcia”, które odczuwalne są nieco mniej na PS5. Brawo, Polyphony, daliście radę dostarczyć świetnie wyglądającą i działającą grę niezależnie od generacji sprzętu, na którym jest odpalana!

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie