Fortnite sezon 5 – patch. Aktualizacja w szczegółach. Pełna lista zmian!

Fortnite sezon 5 – patch. Aktualizacja w szczegółach. Pełna lista zmian!
Filmiki z gier Newsy PC Polecamy! PS4 XOne

W końcu doczekaliśmy się szczegółów odnośnie aktualizacji nowego sezonu w popularnej strzelaninie od Epic Games. Fortnite sezon 5 startuje dzisiaj, a oto zmiany, jakie zawiera aktualizacja gry.

Fortnite sezon 5 to najgorętszy temat dzisiejszego poranka. Dokładnie o godzinie 10:00 czasu polskiego serwery gry zostały wyłączone, by deweloperzy wdrożyli wszystkie zmiany i nowości. Jednocześnie na stronie dewelopera pojawiły się informacje o aktualizacji 5 do Fortnite, która rozpoczyna nowy sezon w grze.

Poniżej możecie zobaczyć wszystkie nowości sezonu 5 Fortnite. A jest tego naprawdę sporo i warto rzucić okiem na listę zmian, zanim wskoczycie do rozgrywki!

Fortnite sezon 5 – Zderzenie Światów – informacje – szczegóły

Na wyspie pojawiły się łodzie wikingów, placówki pustynne i prastare statuy. Wskakujcie całym oddziałem do TWG (terenowego wózka golfowego) i odkryjcie zupełnie nowe sekrety i czekające lokacje.

Patch 5 do Fortnite wprowadza również nowy zestaw broni skałkowych w trakcie Hordobicia podczas nowego wydarzenia Wyjazd w Trasę dostępnego w kampanii Ratowanie Świata.

Sezon 5 w Fortnite to oczywiście nowy karnet bojowy oferujący 100 stopni i ponad 100 nowych nagród. Możecie go już kupować w grze w cenie 950 V-dolców.

Terenowy wózek golfowy (Battle Royale)
Wjedźcie poślizgiem w sam środek bitwy w nowiutkim terenowym wózku golfowym! Zgarnijcie znajomych i ruszajcie na przejażdżkę.

Fortnite sezon 5 patch

Szczeliny (Battle Royale)
szczelinaSprawdźcie swoją odwagę i wkroczcie w szczelinę. To będzie naprawdę dzika jazda.

Fortnite sezon 5 patch

Hordobicie (Ratowanie Świata)
Zbierz oddział i przygotuj się na ostateczny test przetrwania… i współpracy w grupie.

Fortnite sezon 5 patch

Bohaterowie Dzikiego Zachodu (Ratowanie Świata)
Wskakuj na siodło z nowymi bohaterami Dzikiego Zachodu, dostępnymi w trakcie trwania wydarzenia Wyjazd w trasę.

Fortnite sezon 5 patch

Bronie skałkowe (Ratowanie Świata)
Niech się sypią skry! Odpieraj ataki hord pustaków przy użyciu nowego zestawu broni skałkowych.

Fortnite sezon 5 patch

Patch 5 Fortnite – zmiany – sezon 5

OGÓLNE

  • Po wyświetleniu się komunikatu „Otrzymujesz zaproszenie do ekipy” można już natychmiast zaakceptować zaproszenie, bez konieczności otwierania wyszukiwarki ekip.
  • Widżet wiadomości został dostosowany, by w większości przypadków nie było konieczne przewijanie.
    • Dla użytkowników kontrolera dodano opcję przewijania na wypadek konieczności przewijania.
  • Zaktualizowano kod konsolowy, by shadery zużywały mniej pamięci. Zmniejsza to rozmiary aktualizacji i skraca czasy ładowania.
  • Zoptymalizowano układ plików, by zredukować czasy ładowania na wszystkich platformach.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował niekiedy, że funkcja rozmawiania za naciśnięciem klawisza nie działała jak powinna.

BATTLE ROYALE

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Strzelby będą ukazywać w obrębie celownika, ile śrucin trafiło w cel.
  • Zmieniono wzorzec rozrzutu strzelby, by był stały i nie zawierał losowości.
  • Po strzale ze strzelby przez bardzo krótki czas nie można wystrzelić z innej strzelby.
  • Ograniczono wspomaganie celowania w sztucerze podczas celowania do poziomu karabinów snajperskich strzelających nabojami.
  • Zmieniono charakterystykę redukcji obrażeń pistoletu maszynowego z tłumikiem, by odpowiadała innym pistoletom maszynowym.
    • Redukcja obrażeń będzie się odtąd zaczynać na 24 m, a nie 28.
    • Obrażenia są zmniejszone do 80% przy trafieniach z odległości 35 m (wcześniej 85% przy 47.5 m).
    • Obrażenia są zmniejszone do 65% przy trafieniach z odległości ponad 50 m (wcześniej 75% przy ponad 70 m).

ROZGRYWKA

  • Terenowy wózek golfowy (TWG)
    • Nowy terenowy wózek golfowy pomieści cały oddział.
    • Po drifcie jedzie jeszcze szybciej.
    • Dach działa jak panel odbijający.
    • Pasażerowie na tylnym siedzeniu terenowego wózka golfowego mogą pomóc przeskakiwać przez przeszkody. Należy wychylić się do tyłu i jednocześnie puścić, by skakać wyżej.
      • Aby wychylić się do tyłu, należy przytrzymać S na klawiaturze lub przechylić ku sobie drążek kontrolera.
  • Zaktualizowano mapę
    • Nowy obszar: Pustynia
    • Nowa lokacja: Oaza Odpoczynku
    • Nowa lokacja: Golfowe Gniazdko
    • Pojawiło się także kilka nienazwanych lokacji na mapie.
  • Środki kręgów 7, 8 i 9 burzy mogą teraz przesuwać się w losowych kierunkach, a nie tylko kurczyć. Zbliżająca się burza będzie przemieszczać się i kurczyć.
  • Od sezonu 5 wyzwania progresywne nie będą już ograniczone do jednego sezonu. Można będzie odtąd kończyć je we własnym tempie.
  • Wyzwania progresywne będą odtąd wymagać określonej ilości PD i nie będą już zależne od poziomu graczy w sezonie.
  • Wyzwania tygodniowe będą odtąd podzielone na dwie części, darmową i związaną z karnetem bojowym. Pierwsze trzy wyzwania będą dostępne za darmo, a ostatnie cztery wyłącznie dla posiadaczy karnetu bojowego. Ukończenie wyzwań tygodniowych nadal będzie wymagać czterech wyzwań.
  • Powaleni gracze będą odtąd mieć mniejszy model kolizyjny. Dotychczas ich model kolizyjny miał wysokość stojącej postaci, co uniemożliwiało im wczołganie się pod drzwi i w niektórych przypadkach blokowało kolizję budynku.
    • Gracze, którzy zostali powaleni, gdy kucali, po odrodzeniu także będą w pozycji kucznej.
  • Korzystanie z emotek będzie odtąd przerywać sprint.
  • Gracze będą odtąd mogli do trzech razy na mecz zdobyć PD (30 PD, 10 PD, 10 PD) za reanimowanie towarzyszy w trybach okresowych 50 na 50 graczy oraz Drużyny po 20 graczy.
  • Celownik broni będzie odtąd delikatnie zanikać przy przeładowywaniu, po wyczerpaniu amunicji lub przy zmianie broni.
  • Kamera gracza będzie odtąd pokazywać otoczenie nad wodą przy przechodzeniu przez jeziora.

Poprawki błędów

  • Ustawiane panele skokowe i Przytulne Ogniska będą odtąd niszczyć nachodzące na nie drobne obiekty.
  • Zredukowano wysokość pola aktywacji podłogowej pułapki raniącej, by lepiej pasowała do wyglądu i by nie można było aktywować jej z półki powyżej.
  • Lamy zaopatrzeniowe będą odtąd spadać na ziemię po zniszczeniu obiektów, na których stały.
  • Powaleni gracze będą odtąd właściwie zaliczać się do postępów wyzwania.
  • Automatyczny bieg nie będzie się już kończyć, jeżeli podczas korzystania z kontrolera gracz puści drążek, a ten delikatnie odbije w drugą stronę.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że automatyczny bieg mógł być włączony przy korzystaniu z wózka sklepowego.
  • Pierwszy krąg Burzy będzie odtąd zadawać po 1 punkcie obrażeń.
  • Gracze nie będą już blokować się w drzwiach, jeżeli stali w nich, gdy się zamykały.
  • Usunięto błąd, który blokował odtwarzanie animacji części broni.
  • Nie można już włączać automatycznego biegu podczas chodzenia tyłem.
  • Tekstury będą się odtąd wyświetlać właściwie w trybie edycji.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gra mogła zawiesić się podczas wylogowywania.

WYDAJNOŚĆ

  • Poprawiono wydajność wózków sklepowych, zarówno po stronie klienta gry, jak i serwera.

DŹWIĘK

  • Dodano unikatową muzykę tła do nowego obszaru pustynnego. W przyszłych aktualizacjach na mapie znajdzie się więcej unikatowej muzyki tła!
  • Zmniejszono poziom głośności dźwięku pomyślnego ukończenia wyzwania karnetu bojowego.
  • Przeprojektowano brzmienie interfejsu i zaktualizowano dźwięki przycisków i elementów interfejsu.

Poprawki błędów

  • Dźwięk strzału podwójnych pistoletów nie będzie już urywać się, jeżeli gracz zmieni broń na inną zaraz po oddaniu strzału.
  • Dźwięk emotki Prawdziwa miłość nie będzie się już na siebie nakładać, jeżeli kilku graczy użyje jej blisko siebie.
  • Funkowy utwór elektroniczny do emotki Taneczne ruchy został ponownie włączony na Switchu i platformach mobilnych.

INTERFEJS

  • Gracze będą odtąd mogli używać na wszystkich platformach wizualizatora dźwięków, który został stworzony na urządzenia mobilne. Po włączeniu wizualizatora, słyszalne efekty dźwiękowe zostaną wyciszone. Zmiana ta nie wpływa na platformy mobilne, które zachowają dźwięki i wizualizatora. Nową opcję znaleźć można w zakładce ułatwień dostępu w menu ustawień.
  • Przybliżanie i oddalanie mapy z wykorzystaniem kontrolera będzie odtąd dwa razy szybsze.
  • W trybie streamera gracze nie są już opisywani jako „Gracz###”. Zamiast tego tryb ten wykorzystuje nazwę postaci wybranej przez danego gracza. W związku z tym zamiast „Gracz100 został zlikwidowany”, wyświetli się „Rdzawy Lord[100] został zlikwidowany”. Każdy, kto zlikwiduje kogoś w trybie streamera, będzie widział go jako Streamera[###].
  • Opcje „Dźwięki podczas dialogów”, „Czat globalny” i „Automatycznie wyposaż lepszą broń” zostały usunięte, ponieważ są nieprzydatne w trybie Battle Royale.
  • Do pomeczowej sekwencji Królewskiego Zwycięstwa dodano więcej fanfar graficznych i dźwiękowych.
  • Przycisk „Odtwórz ponownie” będzie odtąd umożliwiać graczom podgląd efektów wizualnych kilofu w sklepie gry, karnecie bojowym oraz szafce.
  • Do ekranu statystyk pomeczowych dodano nową, szybszą animację wskazującą źródła zdobytych PD.

Poprawki błędów

  • Znaczniki na mapie będą się odtąd pojawiać ponownie po usunięciu i dodaniu w tym samym miejscu.
  • Statystyki pomeczowe będą się odtąd wyświetlać we właściwym formacie liczbowym na wszystkich platformach.
  • Klawisze przypisane w ramach interfejsu do broni i sekcji budynków będą odtąd wyświetlać się właściwie.
  • Usunięto literówkę z opisu zbieraka Zwycięskie Okrążenie.
  • Sygnał kontrolera będzie rejestrowany właściwie w menu głównym.
  • Poprawiono niespójność w interfejsie, która czasem ujawniała się podczas stawiania pułapki.
  • „Przebyty dystans” będzie odtąd wyświetlać się właściwie na ekranie statystyk rozgrywki.

SPOŁECZNOŚCIOWE

Poprawki błędów

  • Zablokowani gracze nie będą już wyświetlać się na liście sugerowanych znajomych.
  • Przycisk „Epiccy znajomi” na komputerze PC lub Mac będzie wyświetlać się w menu głównym, jeżeli w grze wykorzystywany jest kontroler.

GRAFIKA I ANIMACJA

Poprawki błędów

  • Animacje ożywiania nie będą już pomijane, jeżeli gracz został powalony podczas przeładowywania.
  • Efekty podczas skakania ze zbierakiem Garniec Złota będą wyświetlać się właściwie.
  • Graffiti nie będą już wchodziły w interakcję z rekwizytami wykorzystywanymi w emotkach (np. piłką do kosza w Koszykarskich sztuczkach).

SYSTEM POWTÓREK

  • Opcja Typ kamery będzie odtąd zlokalizowana w nagłówku ustawień widoku.

Poprawki błędów

  • Kontrolery nie będą się już ciągle trząść po wstrzymaniu odtwarzania powtórki.
  • Menu główne nie będzie się już zawieszać po otwarciu listy znajomych przy wstrzymanym odtwarzaniu powtórki.
  • Nazwy graczy nie będą już blokować sterowania w ustawieniach kamery.
  • Nazwy graczy nie będą już znikać w chwili, gdy kamera znajdzie się dokładnie nad graczem.
  • Dolna część nazwy gracza nie będzie już odcinana.
  • Nazwy graczy na PS4 będą odtąd pokazywać numer drużyny i broń.
  • Animacje broni będą odtąd odtwarzać się w trakcie powtórek po przewijaniu.
  • Znaczniki na osi czasu nie będą już znikać na powtórkach zapisywanych na PS4 i Xboksie One.
  • Podczas odtwarzania powtórki efekty graficzne i dźwiękowe wózka sklepowego nie będą się już przerywać.
  • Podczas odtwarzania powtórki komunikat „Reanimuj” i „Prowadź” nie będzie się już wyświetlać, jeżeli gracz został zlikwidowany przy reanimacji lub w pobliżu wózka sklepowego.

Poprawki błędów

  • Efekty graficzne karabinu szturmowego z celownikiem termowizyjnym będą odtąd właściwe na wszystkich urządzeniach.
  • Pasażerowie pojazdów mogą odtąd detonować zdalnie odpalane ładunki.
  • Przejście w tryb budowania przy jednoczesnym przytrzymywaniu przycisku strzelania nie będzie już zakłócać możliwości budowania w przyszłości.
  • Wartości zdrowia i tarczy nie będą się już wyświetlać w trybie obserwatora, jakby należały do obserwatora.

RATOWANIE ŚWIATA

OGÓLNE

  • Umarł Hit Ekranu, niech żyje Wyjazd w Trasę! Talony Hitu Ekranu zostały wymienione na ekranolamy – po jednej za każde 500 talonów z jedną dodatkową ekranolamą za talony pozostałe na koncie po wymianie.
  • Zaktualizowano sklep tygodniowy, by miał w ofercie Re-profity oraz niepospolite i rzadkie Profity+.
  • Od 17 lipca Ratowanie Świata będzie można przez ograniczony czas kupić w promocyjnej cenie w wersjach Xbox, PS4 i PC. Podczas wyprzedaży powrócą limitowany pakiet Fundatora, a także wersja Super Deluxe pakietu.
    • Kody dla znajomych z pakietów Fundatora zostały usunięte i zamienione na talony legendarnej lamy ze skrytki trolla.
    • W wersji 5.0 wszyscy obecni Fundatorzy, w zależności od poziomu Fundatora, otrzymają od nas talony w ramach podziękowania za to, że są z nami.

MISJE I SYSTEMY

  • Hordobicie wraca do gry!
    • Hordobicie przenosi się na pustynię! Tutejsza mapa jest nieco mniejsza i wymaga od graczy mniej biegania od bazy do bazy między falami, co daje więcej czasu na budowanie i tworzenie przedmiotów.
    • Hordobicie wprowadza do gry nowe zachowanie Burzy. Odpieraj fale wrogów, podczas gdy nadciąga Burza.
      • Gracze otrzymują obrażenia podczas przebywania w Burzy.
      • Burza resetuje się po każdej fali.
    • Misje Hordobicia będą się odtąd odblokowywać na podstawie twoich postępach w misjach burzowej tarczy lub postępach w misjach hordy w kampanii. Oznacza to, że gracze, którzy grają w Twine Peaks, mogą spodziewać się, że cała mapa Hordobicia będzie dla nich dostępna. Indywidualne wyzwania w ramach misji hordy nadal jednak muszą być odblokowywane w odpowiedniej kolejności.
    • Zredukowano ogólną liczbę dostępnych na mapie misji Hordobicia z 16 do 9.
    • Liczba wyzwań w misjach hordy została ustalona na 5. Wcześniej liczba wyzwań wahała się od zaledwie 3 do nawet 8.
    • Zmniejszono liczbę fal wrogów na wyzwanie hordy z 10 do 8.
    • Skrócono maksymalny czas trwania fali z 6 do 4 minut.
    • Przedmioty wypadające z wrogów i skrytki z przedmiotami zostały wyłączone w misjach Hordobicia.
    • Wprowadzono zmiany w dostępności zasobów podczas Hordobicia:
      • Misje Hordobicia będą odtąd zapewniać podstawowe niepospolite karabin szturmowy oraz miecz pierwszego poziomu, co ma pomóc graczom we wczesnych misjach Hordy.
      • Początkowe rezerwy amunicji zostały zwiększone, by dopasować je do podwyższonego poziomu trudności pierwszej misji hordy.
      • Ilości materiałów budowlanych, amunicji i składników do tworzenia, które gracze otrzymywali po ulepszeniu drzewka zdolności, zostały zmniejszone w całym drzewku zdolności hordy.
    • Dostępne są misje alarmowe Hordobicia:
      • Nagroda w postaci talonów Wyjazdu w Trasę, za które kupić można lamy z Trasy.
      • Nagroda w postaci punktów hordy, które można wykorzystać do zakupu węzłów w drzewku zdolności hordy.
      • Limit: 10 dziennie.
    • Progresywne zadania Hordobicia pojawiają się w dzienniku zadań w kategorii Wydarzenie: Wyjazd w Trasę i zapewniają:
      • Talony Wyjazdu w Trasę.
      • V-dolce
      • Zasoby potrzebne do zmiany profitów.
      • Wybór epickich lub legendarnych Bohaterów Dzikiego Zachodu.
      • Wyjątkowe sztandary Hordobicia.
    • W ramach nagrody za powtarzalne zadania niezbędne do ukończenia Hordobicia, gracze będą mieli do wyboru: PD bohatera, PD schematu lub PD ocaleńca.
    • Materiały niezbędne do korzystania z Przerzutnika Profitów będą odtąd pojawiać się w misjach Hordobicia. Grajcie misje hordy, by zdobyć re-profit lub profit+ w ilościach większych od tych, jakie zapewniają misje kampanii.
    • Włączono misje alarmowe zmutowanej burzy.
    • Dostępne są także żywiołowe misje alarmowe.
  • Lamy z Trasy są już dostępne! Koszt to 500 talonów z Trasy za jedną lamę. Zapewnia co najmniej jedną skałkową broń lub bohatera z Dzikiego Zachodu o klasie epickiej lub lepszej!
  • Poprawiono następujące nagrody z misji alarmowych:
    • Podpałka, elektryzator, zmrażacz: zwiększono o 100%.
    • Re-profit: zwiększono o 50%.
    • Profit+: zwiększono o 30-33%.
  • Re-profit i profit+ będą odtąd nagrodami w misjach w Burzy.

BOHATEROWIE

  • Zmiany w zdolnościach!
    • Poprawiliśmy ogólny bilans mocy zdolności w stosunku do mocy broni, pułapek i innych przedmiotów bojowych i użytkowych. Dodatkowo zwiększyliśmy moc profitów leczących. Skutkiem tego są poniższe zmiany:
  • Żołnierz
    • Surwiwalista
      • Zwiększono wartość leczenia bazowego z 3 do 5.
    • Okrzyk bojowy
      • Zwiększono modyfikator zadawanych obrażeń z 30% do 45%.
      • Zmniejszono modyfikator prędkości ataku dystansowego z 40% do 30%.
      • Zwiększono modyfikator prędkości ataku w zwarciu z 16% do 20%.
    • Potęga Walczących
      • Zwiększono redukcję kosztu energii Okrzyku Bojowego z 15 do 20.
    • Instynkt Zachowawczy
      • Instynkt Zachowawczy dodaje teraz 10% premii do prędkości ruchu.
    • Fala Uderzeniowa
      • Zwiększono wartość obrażeń bazowych z 75 do 91.
      • Skrócono czas odnowienia z 30 do 25 sek.
    • Potężne uderzenie
      • Zwiększono modyfikator promienia z 38% do 50%.
    • Szok i Niedowierzanie
      • Zwiększono siłę spowolnienia z 30% do 50%.
    • Lewa i Prawa
      • Skrócono czas odnowienia z 150 do 100 sek.
    • Trzask i Prask
      • Zwiększono wartość obrażeń bazowych z 16 do 20.
    • Żrące Magazynki
      • Zwiększono wartość obrażeń bazowych z 83 do 120.
    • Naparzanie
      • Skrócono czas odnowienia z 150 do 100 sek.
    • To Nie Koniec!
      • Wydłużono czas działania z 2 do 5 sek.
    • Łatwa Operacja
      • Zwiększono redukcję kosztu energii z 15 do 20.
  • Ninja
    • Bomba Dymna
      • Skrócono bazowy czas odnowienia z 60 do 45 sekund.
    • Lecznicze Opary
      • Zwiększono wartość leczenia bazowego z 3 do 19.
    • Z Dymem
      • Zwiększono premię do szybkości ruchu z 30% do 50%.
    • Ogon Smoka
      • Zwiększono ilość obrażeń na sekundę z 10 do 12.
    • Shurikeny
      • Zwiększono szybkość pocisków ze snajperki o 70%.
      • Zwiększono wartość obrażeń podstawowych z 35 do 52.
    • Zatrute Shurikeny
      • Teraz działają co sekundę, tak jak inne źródła obrażeń od bólu. Obrażenia zostały stosownie dostosowane.
    • Krzepkie Ostrze
      • Zwiększono wartość leczenia bazowego z 12 do 30.
    • Krzepkie Ciosy
      • Zwiększono wartość leczenia bazowego z 10 do 24.
  • Rubieżnik
    • Przesunięcie Fazowe:
      • Przesunięcie Fazowe to zdolność stworzona z myślą o szybkim poruszaniu się. Poniższe zmiany zostały wprowadzone, by Przesunięcie stało się bardziej konkurencyjne wobec innych zdolności wpływających na poruszanie się i zadających obrażenia.
        • Zwiększono przebywany dystans z 1,5625 pola do 1,75 pola.
        • Zmniejszono koszt z 20 do 10 punktów energii.
        • Skrócono czas odnowienia z 15 do 8 sek.
        • Zwiększono liczbę użyć z 2 do 3.
        • Teraz także zwiększa prędkość ruchu o 30% przez 3 sek.
    • Przesunięcie do Przodu
      • Zwiększono przebywany dystans z 1,75 pola do 2,5 pola.
    • Dezorientacja Fazowa
      • Zwiększono liczbę dodatkowych użyć z 1 do 2.
    • Poza Fazą
      • Dostosowano redukcję czasu odnawiania do nowego bazowego czasu odnawiania z 5 do 3.
    • Tarcza Fazowa
      • Dostosowano czas trwania do nowego bazowego czasu odnawiania z 4 do 2.
    • Goniec Fazowy
      • Teraz także zwiększa premię do prędkości z Przesunięcia Fazowego o 50%.
    • MISIU
      • Zwiększono wartość obrażeń bazowych z 10 do 16 na strzał.
      • Zmniejszono koszt energii z 50 do 30.
    • Wzrok Niedźwiedzia
      • Zwiększono wartość obrażeń bazowych z 22 do 26.
    • Miśtrzowska Moc
      • Zwiększono dodatkowy zasięg z 1 pola do 2.
    • Wieża Elektryczna:
      • Wieża Elektryczna powinna by świetnym narzędziem do likwidacji grup słabych pustaków, nie zdaje jednak egzaminu. Aby to zmienić, zwiększyliśmy obrażenia zadawanych przez Wieżę i znacznie skróciliśmy jej czas odnawiania. Czas trwania jest nieco krótszy, ale będziecie mogli korzystać z niej częściej. Delikatnie zredukowaliśmy też czas ogłuszenia, aby mieć więcej możliwości wprowadzania kolejnych poprawek.
        • Skrócono czas odnowienia z 60 do 20 sek.
        • Zmniejszono koszt energii z 50 do 30.
        • Zwiększono wartość obrażeń bazowych z 9 do 12.
        • Skrócono czas unieruchomienia z 1 do 0,75 sek.
        • Wydłużono czas działania z 6 do 3 sek.
    • Elektroszok
      • Zwiększono premię od siły uderzenia z 133% do 160%.
    • Kondensator
      • Dostosowano wydłużanie czasu trwania do nowego czasu trwania z 2 do 1 sek.
    • Superkondensator
      • Dostosowano wydłużanie czasu trwania do nowego czasu trwania z 2 do 1 sek.
    • Wstrząsający Uścisk
      • Dostosowano wydłużanie czasu trwania do nowego czasu trwania z 3 do 2 sek.
    • Ładunek Błądzący
      • Zwiększono obrażenia stopniowe z 50% do 110%.
      • Skrócono czas działania obrażeń stopniowych z 6 do 3 sek.
    • Uderzenie Burzące
      • Zauważyliśmy, że obrażenia zadawane przez Uderzenie Burzące podczas zbierania zasobów są zbyt drogie. Dlatego podwyższyliśmy obrażenia bazowe i zmniejszyliśmy koszt Uderzenia, a także skróciliśmy czas potrzebny do jego odnowienia, by stało się skutecznym narzędziem zbierackim, a także przydatną zdolnością bojową.
        • Zwiększono szerokość o 100%.
        • Zwiększono wartość obrażeń podstawowych z 39 do 90.
        • Skrócono czas odnowienia z 30 do 12 sek.
        • Zmniejszono koszt energii z 35 do 30.
    • Koszt uderzenia
      • Dostosowano redukcję kosztu energii do nowego kosztu podstawowego z 15 do 10.
    • Pięść południowego księżyca
      • Dostosowano czas odnawiania do nowego bazowego czasu odnawiania z 13 do 5 sek.
    • Atak Strukturalny
      • Dostosowano redukcję czasu odnawiania do nowego bazowego czasu odnawiania z 7 do 3 sek. i redukcję kosztu do nowego bazowego kosztu energii z 7 do 5.
    • Piącha Kinetyczna (Wariant odmienny od wariantu wspierającego)
      • Zwiększono siłę odrzutu, by można było odrzucać dużych wrogów.
    • Naładowana Pięść
      • Przeniesiono z grupy profitów 3-gwiazdkowych do 2-gwiazdkowych.
      • Dopasowano procentowy wzrost obrażeń do nowych obrażeń bazowych z maksymalnie 200% do maksymalnie 150%.
        • Wskutek tego maksymalne obrażenia bazowe zwiększyły się ze 117 do 225, wliczając w to domyślne obrażenia bazowe.
    • Żelazny Kastet
      • Usunięto powodowanie wrażliwości u wrogów.
      • Dostosowano procentowy wzrost obrażeń do nowych obrażeń bazowych z maksymalnie 500% do maksymalnie 150%.
        • Poprawiono błędny opis.
          • Poprzedni opis wskazywał, że obrażenia były zwiększane O 500%, zamiast DO 500%.
          • Nowy opis nadal korzysta z wyrażenia „zwiększa o”, wartość obrażeń została jednak poprawiona, by zwiększała obrażenia bazowe o 150% (czyli ma wartość 250% obrażeń bazowych).
          • Po połączeniu ze zwiększeniem obrażeń bazowych, ostateczne obrażenia bazowe zwiększyły się ze 195 do 225.
          • Obrażenia tego profitu zostały efektywnie zwiększone, na podstawie jego poprzedniej wersji.
  • Budowniczy
    • Byczy Pęd
      • Zwiększono wartość obrażeń podstawowych z 60 do 156.
      • Skrócono czas odnowienia z 30 do 15 sek.
      • Zmniejszono koszt z 30 do 20.
      • Zwiększono szerokość modelu kolizyjnego tarczy o 43%.
    • Skład Porcelany
      • Zwiększono bazowe obrażenia zadawane otoczeniu ze 282 do 688.
    • Byczy Zgniot
      • Zwiększono obrażenia od narzędzi z 45% do 55%.
    • Długa Szarża
      • Dodano nową cechę: Po zakończeniu Szarży prędkość ruchu jest zwiększona o 30% przez 10 sek.
    • Tarcza Taktyczna
      • Dodano nową cechę: Podczas szarżowania Budowniczy będzie odnosił o 60% mniej obrażeń.
        • Poprzednia wersja Tarczy Taktycznej została usunięta.
    • Impuls Plazmowy
      • Zwiększono obrażenia bazowe z 14 do 18.
      • Skrócono bazową żywotność z 10 do 6 sek.
    • Wybuch Impulsu Plazmowego
      • Zwiększono obrażenia bazowe z 125 do 145.
    • System RS
      • Zwiększono regenerację tarczy z 15% do 20% tarczy.
    • Doktor BAZA
      • Zwiększono regenerację zdrowia z 2% do 4% maksymalnego zdrowia.
    • Wabik
      • Zredukowano aktywny rozmiar, by pasował do modelu wabika.
      • Skrócono czas odnowienia z 45 do 30 sek.
    • Nasmarowane Zębatki
      • Skrócono czas odnowienia z 15 do 10 sek.
    • Przeładowanie Kinetyczne
      • Zwiększono obrażenia bazowe z 50 do 140.
      • Usunięto czas odnowienia.
    • Nie Pali Się
      • Zwiększono spowolnienie z 30% do 40%.
    • Krzepkie Uderzenia
      • Zwiększono wartość leczenia bazowego z 12 do 49.
  • Do lamy z Trasy dodano bohaterów Dzikiego Zachodu!
    • Żołnierz – Nowa podklasa: Pierwszy Strzał, a w tej roli nowa postać Rio.
      • Opis: Przeładowuje, aby zwiększyć siłę pierwszego strzału, po czym kończy dzieło szybką serią.
      • Nowe profity
        • Załadowany i Gotowy: Przeładowanie zwiększa szybkostrzelność o 25% na kolejne 5 sek.
        • Zwarty i Gotowy: Zwiększa szybkostrzelność profitu Załadowany i Gotowy do 50%.
        • Pierwszy Szturm: Pierwszy pocisk wystrzelony z karabinu szturmowego po przeładowaniu powoduje trafienie krytyczne. Efekt znika w momencie zmiany broni.
      • Nowy profit taktyczny:
        • Doświadczenie Bojowe (Wariant taktyczny)
    • Ninja – Nowa podklasa Wybuchowy Skrytobójca, a w tej roli Ken.
      • Opis: Ninja specjalizujący się w walce mieczem. Potrafi wytworzyć krąg energii dzięki kumulacjom Skrytobójstwa i utrzymywać ich poziom przy użyciu bomb dymnych.
      • Nowe profity:
        • Sok Skrytobójstwa: Bomba dymna generuje kumulację Skrytobójstwa za każdą sekundę, którą Ninja spędzi w jej polu działania.
        • Nieustający Dym: Zwiększa promień działania Bomby Dymnej o 45%.
        • Ładunek Skrytobójstwa: Gdy liczba kumulacji Skrytobójstwa osiągnie 5, następuje eksplozja, która zadaje obrażenia od energii w promieniu 0,5 pola. Po eksplozji kumulacje się zerują.
      • Nowy profit taktyczny:
        • Skrytobójstwo (Wariant taktyczny).
    • Budowniczy – Nowa podklasa Retro-technika, a w tej roli Penny.
      • Opis: Budownicza wykorzystująca Impuls Plazmowy do tworzenia stref bronionych przez bomby plazmowe.
      • Nowe profity:
        • Supernaładowana Plazma: Zwiększa promień rażenia mini-kul Impulsu Plazmowego o 60%.
        • Awaria: Impuls Plazmowy teraz generuje 8 kul plazmy, zadających 550% obrażeń więcej. Kule pojawiają się wszystkie naraz i jeśli nie zostaną aktywowane, same eksplodują po 10 sek.
    • Rubieżnik – Nowa podklasa Jeździec Dzikiego Fragmentu, a w tej roli Strzelec Wyborowy.
      • Opis: Ruchliwy Rubieżnik, który zbiera duże ilości Fragmentów, by móc ciągle stawiać wzmocnione MISIE.
      • Nowe profity:
        • Patrzcie, Co Znalazłam: Rozpoczynasz misje z 3 fragmentami ładunku.
        • Pełna Nośność: MISIU zadaje o 50% obrażeń więcej, jeśli przy jego postawieniu użyto Fragmentu.
        • Podwójna Stawka: 50% szansy na otrzymanie dodatkowego Fragmentu Ładunku przy zebraniu Fragmentu.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że Wieża Elektryczna oddawała o jeden strzał za mało.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że siła uderzenia Wieży Elektrycznej nie skalowała się właściwie.
  • Opis Przesunięcia Fazowego ukazuje maksymalną liczba ładunków.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Młot Wal d’Mar został dodany do sklepu okolicznościowego:
    • Młot o potężnej sile powolnych, zamaszystych ataków.
    • Cios z Doskoku: Silny atak z doskokiem do wybranego wroga, który rani i odrzuca wszystkich pobliskich wrogów.
  • Dodano zestaw broni skałkowych, dostępnych w lamach z Trasy:
    • Stara Betsy: Potężny i celny karabin z magazynkiem mieszczącym jeden nabój. Kopie niczym muł.
    • Pojedynkowicz: Powolny rewolwer o dużej sile odrzutu, który zadaje duże obrażenia przy trafieniu w głowę i odrzuca cele.
    • Dragon: Ciężka strzelba o krótkim zasięgu, która zadaje wrogom obrażenia i odrzuca ich w obrębie stożka.
    • Haczyk: Powolna i ciężka kosa o zamaszystym ataku i z Wirującym Atakiem.
    • Pan Hukacz: Powolna, ciężka pałka o ogromnej sile odrzucania i ataku Home Run.
  • Przypływ Adrenaliny
    • Zwiększono wartość leczenia z 180 do 215.
  • Nalot
    • Skrócono czas odnowienia z 300 do 215 sek.
  • Latająca Wieżyczka
    • Zmniejszono bazową szybkostrzelność Latającej Wieżyczki z 6 do 4 sek., a także ulepszoną szybkostrzelność z 10 do 6 sek.
    • Latająca Wieżyczka będzie odtąd strzelać pociskami zadającymi obrażenia od energii. Obrażenia od uderzeń zostały usunięte.
    • Zwiększono obrażenia bazowe Latającej Wieżyczki z 114 do 162.
  • Mina zbliżeniowa
    • Zwiększono obrażenia z 225 do 230.
    • Zmniejszono czas odnowienia z 240 do 200 sek.

Poprawki błędów

  • Bronie będą odtąd poprawnie chowane do kabury po powaleniu.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Czepiak zawieszał się w powietrzu na zniszczonych odłamkach anomalii.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że kryptonowy mroczny miecz miał złe współczynniki.
  • Ustalono zasięg eksplozji min zbliżeniowych wszystkich poziomów na 1, 1,25 i 1,5 pola.

ROZGRYWKA

  • Zwiększono skuteczność obrażeń od energii zadawanych pustakom żywiołów z 67% do 75%.
  • Zwiększono bazową szybkość biegu z 365 do 410. Prędkość sprintu pozostaje bez zmian.
  • Powaleni gracze mogą się odtąd poruszać.
  • Dostosowano efekty wizualne stanu powalenia, by całość była bardziej przejrzysta.
  • Do ukończenia zadań Trololo i Zemsta trolli będzie odtąd niezbędne grzmotnięcie tylko jednego trolla.
  • Poniższe powtarzalne zadania są już dostępne i wynagradzać będą graczy zasobami potrzebnymi do zmiany profitów:
    • Zagrożenie we mgle
    • Niech świat stanie w ogniu
    • Siły natury
    • Pochówek w odmętach
  • Powtarzalne zadania zabójczych Burz są już dostępne i wynagradzają graczy złotem.

INTERFEJS

  • Łupolamy nie będą się już otwierać automatycznie podczas przechodzenia do zakładki łupów. Aby otworzyć lamę z poziomu ekwipunku, trzeba będzie kliknąć przycisk licznika lam lub pasek na dole ekranu. Lamy kupowane na ekranie łupu nadal będą się otwierać automatycznie.

Poprawki błędów

  • Moduł mowy MISIA został ulepszony, dzięki czemu będzie on poprawnie wymawiał „Fortnite” podczas analizowania raportów graczy.
  • Gracze wykluczeni podczas meczu będą odtąd otrzymywać stosowny komunikat.
  • Okienko z możliwością ponownego dołączenia do gry będzie odtąd zamykać się automatycznie po wykluczeniu gracza z gry.
  • Osoby, z którymi gracz wchodził w interakcję wyłącznie w menu głównych, będą się odtąd pojawiać na liście graczy, których można zgłosić.
  • Panel informacji dnia będzie się odtąd aktualizować po odrzuceniu zadania.
  • Poprawiono rejestrowanie sygnału kontrolera dla pułapki Punkt strażniczy.
  • Rozwiązano problemy z szybkim przełączaniem się pomiędzy typami budynków, co mogło spowodować, że gracze stawiali budynki błędnego typu, zwłaszcza, jeżeli warunki sieciowe były niesprzyjające.
  • Schemat kontrolera Budowniczy Pro nie będzie już stawiać złego budynku, jeśli gracze przytrzymywali przypadkowo inny rodzaj budynku od tego, który wybrali wcześniej.
    • Poprawki te wpływają na to, w jaki sposób przełączanie broni i typów budynków działa w całej grze w przypadku wystąpienia wysokiego opóźnienia. Powinny więc poprawić odczucia podczas korzystania z każdego schematu sterowania, w tym myszy i klawiatury.
  • Schemat kontrolera Budowniczy Pro będzie odtąd umożliwiać poprawny wybór torów po przyciśnięciu przycisku menu wyboru pułapki, jeżeli postać gracza nie będzie spoglądała w danym momencie na żaden z budynków. Będzie także poprawnie umieszczał tory po przyciśnięciu X lub kwadratu na kontrolerze.
  • Naprawiono sterowanie w okienku ulepszeń, które nie rejestrowało sygnału po wcześniejszym odłączeniu kontrolera.
  • Naprawiono ikonę joysticka kontrolera, która pojawiała się wtedy, gdy w menu zasobów otwarta była tylko jedna zakładka przedmiotu.

GRAFIKA I ANIMACJA

  • Efekty graficzne wpływu Burzy na gracza nie będą się już wyświetlać po powaleniu.
  • Usunięto fioletowe smugi z efektów graficznych reanimacji.
  • Animacja kamery podczas Naparzania została ulepszona.
  • Lufa miniguna, który pojawia się przy Naparzaniu będzie odtąd jarzyć się podczas strzelania.
  • Do Naparzania dodano nowe efekty graficzne ekwipowania.
  • Usunięto efekty graficzne fajerwerków z granatnika.

Poprawki błędów

  • Neonowy karabin snajperski będzie odtąd podświetlać jedynie wrogów znajdujących się w zasięgu pocisku.
    • Uwaga, efekty uderzenia na dalekich dystansach mogą nie być widoczne w trakcie korzystania z lunety.
  • Obniżono intensywność efektu HDR broni neonowych o 20%, by wyeliminować problemy z rozświetleniem na niektórych poziomach.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że płomienie czachomiotki migotały na średnich ustawieniach graficznych.

DŹWIĘK

  • Aktualizacja miksu: Głośność broni została zwiększona, a dźwięków tła lekko zmniejszona.
  • Przeprojektowano brzmienie interfejsu i zaktualizowano dźwięki przycisków i elementów interfejsu.
  • Zaktualizowano dźwięki profitu Impuls Plazmowy
  • Zaktualizowano dźwięki bomby dymnej
  • Dźwięki Naparzania zostały zaktualizowane: dodano do nich unikatowe dźwięki Pukawki!
    • Zawierają:
      • Nakręcanie
      • Rozprężanie
      • Strzelanie
      • Koniec ostrzału
      • Wyposażanie

Poprawki błędów

  • Poprawiono głośność laserowych promieni MISIA i zmianę ich głośności wraz z odległością.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że dźwięki odtwarzające się przy włączaniu okobota były za głośne.

Źródło: Epic Games

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie