EA wyjaśnia, dlaczego FIFA 22 będzie pozbawiona paru nowości na PC

FIFA 22 - zrzut ekranu
PC

Electronic Arts wytłumaczyło, dlaczego FIFA 22 zadebiutuje bez kilku istotnych nowości na PC. Kontrowersyjna decyzja spotkała się z falą krytyki.

W zeszłym tygodniu informowaliśmy, że nowa FIFA nie zaoferuje paru istotnych nowości w wersji na PC. Chodzi o HyperMotion i Immersive Match Day, które są jednymi z ciekawszych nowinek w FIFA 22.

Oczywiście gracze mocno wkurzyli się na taki stan rzeczy. Redakcja PC Gamer otrzymała oświadczenie od Electronic Arts, w którym nieco rozjaśniono kontrowersyjne podejście wydawcy.

EA kierowało się utrzymaniem zadowalającej bazy graczy. Wspomniane technologie obciążają sprzęt i ich zaimplementowanie mogłoby uniemożliwić uruchomienie gry wielu osobom.

Przeniesienie technologii HyperMotion i funkcji Immersive Match Day na komputery PC spowodowałoby podniesienie minimalnych wymagań sprzętowych i uniemożliwiłoby dużej części graczy uruchomienie gry. Miałoby to znaczący wpływ na naszą społeczność PC, która co roku gra w FIFA, a wielu graczy zostałoby wykluczonych lub zmuszonych do modernizacji swoich sprzętów, aby móc w nią zagrać.

Fragment oświadczenia EA wysłanego do redakcji PC Gamer

Jeśli zależy Wam na wymienionych funkcjach i chcecie zagrać w nową odsłonę FIFA, chyba najlepiej będzie zaopatrzyć się w konsole nowej generacji. Nie zmieni to jednak faktu, że gracze PeCetowi mogą poczuć się potraktowani po macoszemu.

Z drugiej strony zachowanie EA jest w pewien sposób zrozumiałe. FIFA to jednak szalenie popularna seria i ograniczanie bazy potencjalnych klientów byłoby – z biznesowego punktu widzenia – nierozsądne. Miejmy nadzieję, że kolejna FIFA zadebiutuje na PC już ze wszystkimi funkcjami.

Jakub Stremler
O autorze

Jakub Stremler

Redaktor
Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie