Nowy patch FIFA 19 zmusi graczy do większego ryzyka. Aktualizacja trafia na PS4 i Xbox One

Posiadacze komputerów PC już tydzień temu otrzymali patch 4 do FIFA 19, który aktualizuje grę do wersji 1.05. Od teraz zmianami i nowościami mogą cieszyć się również posiadacze konsol PlayStation 4 oraz Xbox One.

Patch 4 do FIFA 19 (update 1.05) zostaje dzisiaj udostępniony na PlayStation 4 i Xbox One. Jedną z najważniejszych zmian jest zmiana zachowania obrońców kierowanych przez sztuczną inteligencję. Teraz będą oni mniej skuteczni.

EA Sports przyznaje, że wielu graczy uważało, iż czasem ręczne sterowanie obroną nie było opłacalne, ponieważ sztuczna inteligencja była wystarczająco dobra. Przejmowanie kontroli nad obrońcami nie było zatem warte ryzyka. Teraz się to zmienia i deweloper skłoni nas do częstszego brania spraw we własne ręce.

Obniżenie skuteczności obrońców polega na tym, że zawodnikom na tych pozycjach zmniejszono obszar, na którym są w stanie zablokować strzał na bramkę lub po prostu odebrać przeciwnikowi piłkę. W konsekwencji łatwiej będzie się nam przebić przez linię obrony. Pamiętajcie jednak, że zmiana wpływa nie tylko na drużynę przeciwnika, lecz również i naszych obrońców, którzy są w danej chwili sterowani przez sztuczną inteligencję. Pełna lista zmian aktualizacji znajduje się poniżej.

Patch 4 do FIFA 19 (update 1.05) – lista zmian

Rozgrywka

Dokonane zmiany:

  • Wprowadziliśmy pewne zmiany zmniejszające skuteczność gry w obronie piłkarzy sterowanych przez SI w Twoim zespole.
  • W celu zmniejszenia skuteczności blokowania strzałów przez obrońcę sterowanego przez partnerską SI skróciliśmy odległość, na jaką taki obrońca będzie wyciągał nogę lub ciało w celu zablokowania uderzenia.
  • W celu zmniejszenia skuteczności odbierania piłki przez obrońcę sterowanego przez partnerską SI skróciliśmy odległość, na jaką taki obrońca będzie wyciągał nogę w celu zabrania piłki rywalowi.

Poniżej wyjaśniamy, co rozumiemy pod pojęciem „partnerskiej SI”.
– Przez takiego zawodnika rozumiemy dowolnego piłkarza z danej drużyny na boisku, który nie jest aktywnie kontrolowany przez gracza ani nie jest zawodnikiem sterowanym przez SI.

Partnerska SI występuje w następujących okolicznościach:
– Gdy drużyną nie steruje żaden człowiek.
– Na przykład w drużynach sterowanych przez SI w trybie Squad Battles.
– Gdy w drużynie znajdują się gracze ludzcy, którzy mogą sterować dowolnymi piłkarzami.
– Na przykład obie drużyny w FUT Division Rivals.
– Gdy w danej drużynie gracze ludzcy są przypisani do konkretnych zawodników, a resztą steruje SI.
– Na przykład jeśli wirtualny klub zawiera mniej niż 11 graczy ludzkich.

Partnerska SI nie występuje w następujących okolicznościach:
– Gdy w drużynie znajdują się gracze ludzcy, którzy są przypisani na stałe do konkretnych piłkarzy.
– Na przykład jeśli gra zespół wirtualnego klubu z 11 graczami ludzkimi.

  • Zwiększyliśmy wpływ pressingu w defensywie na zmęczenie.
    – Zmiana będzie miała największy wpływ na zespoły stosujące plan gry z włączoną opcją „Nieustanny pressing” albo grające z aktywnym pressingiem zespołowym.
    – Zmiana będzie miała mniejszy wpływ na zespoły stosujące plan gry z włączoną opcją „Zdecydowany pressing” lub „Pressing po utracie piłki”.
  • Aby zwiększyć skuteczność odbiorów dobrze wyliczonych w czasie, zwiększyliśmy tendencję piłki do odskakiwania od zawodnika prowadzącego go po próbie odbioru, co zwiększa ryzyko utraty posiadania futbolówki.
  • Zmniejszyliśmy liczbę podań z pierwszej piłki wymienianych przez zawodników sterowanych przez SI w drużynie sterowanej przez SI w okolicach własnego pola karnego na poziomach trudności „Legendarny” i „Ultimate”.

Przypomnijmy, co oznacza termin „sterowany przez SI”.
– Sztuczna inteligencja prowadzi rozgrywkę tak samo jak gracz i dotyczą jej takie same ograniczenia jak człowieka. To sprawia, że drużyna SI, tak samo jak człowiek, ma jednego aktywnego zawodnika, którego nazywamy piłkarzem sterowanym przez SI.

Piłkarz sterowany przez SI wystąpi w następujących przypadkach:
– Gdy drużyną nie steruje żaden człowiek.
– Na przykład w drużynach sterowanych przez SI w trybie Squad Battles.
– Gdy w danej drużynie gracze ludzcy są przypisani do konkretnych zawodników, resztą steruje SI.
– Na przykład jeśli wirtualny klub zawiera mniej niż 11 graczy ludzkich i żaden nie może sterować dowolnym piłkarzem.

Piłkarz sterowany przez SI nie wystąpi w następujących przypadkach:
– Gdy w drużynie znajdują się gracze ludzcy, którzy mogą sterować dowolnymi piłkarzami.
– Na przykład w przypadku drużyn w trybie Mistrzostwa FUT.

Rozwiązane problemy:

  • Czasem, kiedy zawodnik atakujący próbował dopaść do bezpańskiej piłki w pobliżu bramki rywala, zwalniał i nie mógł skutecznie zapanować nad futbolówką.
  • Kiedy bramkarz wybił piłkę poza plac gry podczas konkursu rzutów karnych, czasem gra kazała wykonać wrzut z autu.

FIFA Ultimate Team (FUT)

Dokonane zmiany:

  • Ponownie zmieniliśmy ekrany przed meczem w Division Rivals, aby zmniejszyć trudności ze znalezieniem rywala, które mieli niektórzy gracze.
  • Przycisk „Pokaż członków” nie jest już wyświetlany na ekranach przedmeczowych.
  • W meczach Division Rivals nie będzie można prowadzić rozmów głosowych.

Rozwiązane problemy:

  • Problem ze stabilnością kanału Mistrzostw FUT po obejrzeniu powtórki.
  • W wyniku wprowadzenia tej poprawki problemy rozwiązane w poprzedniej aktualizacji mogą ponownie występować; pracujemy nad usunięciem ich w jednym z kolejnych pakietów poprawek.
  • Czasem po opuszczeniu meczu w tle pojawiały się modele piłkarzy.
  • Czasem po opuszczeniu meczu w tle pojawiał się biały prostokąt.
  • Wielokrotne otwarcie i zamknięcie kanału Mistrzostw FUT powodowało brak dostępnych powtórek.
  • W oknie wykorzystania punktów Mistrzostw FUT domyślną opcją nieprawidłowo było wykorzystanie punktów od razu. Teraz domyślne jest wykorzystanie punktów później.
  • Przy kartach na liście celów transferowych zamiast poprzedniego właściciela wyświetlana była cena zakupu.

Tryby online:

Rozwiązane problemy:

  • Czasem wyświetlany był komunikat o błędzie dotyczącym nieudanego zgłoszenia statystyk online po zakończeniu meczu ligowego lub towarzyskiego wirtualnych klubów.

Szybki mecz:

Rozwiązane problemy:

  • Próba rozpoczęcia meczu w trybie „Szybki mecz” czasem kończyła się wyświetleniem komunikatu o błędzie „Nie można pobrać nazw gracza w trybie »Szybki mecz«”.

Grafika / prezentacja:

Dokonane zmiany:

Skany głów:

  • Dodaliśmy skany głów 18 nowych piłkarzy.
  • Aktywowaliśmy 24 skany głów wcześniej dodanych piłkarzy.
  • Zaktualizowaliśmy zdjęcia 2440 piłkarzy.
  • Zaktualizowaliśmy też stroje, herby i transparenty niektórych zespołów.

Rozwiązane problemy:

  • Odznaka honorowa UEFA Champions League pojawiała się po wygraniu rozgrywek czterokrotnie zamiast pięciokrotnie.
  • Poprawiliśmy stroje podstawowe i wyjazdowe Wolfsberger AC.
  • Czasem kibice mieli chorągiewki sędziego liniowego zamiast flagi klubowej.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.