Jak duża jest mapa Far Cry 6? Ubi rozwiewa wątpliwości, a ja mam pewne obawy

Far Cry 6 - zrzut ekranu z gry
PC PS4 PS5 Xbox Series Xbox Series S XOne

Ubisoft opowiedział trochę o rozmiarze mapy dostępnej w Far Cry 6. Lokacja będzie gigantyczna, co może powodować pewne problemy.

Ubisoft podzielił się kolejnymi konkretami o mapie FC6. Gracze dopytywali o jej rozmiar, więc twórcy postanowili zająć się tą kwestią i przygotowali krótki materiał, w którym mówią o wielkości fikcyjnej wyspy Yara.

Jak mówi Lead Game Designer z Ubi, David Grivel, Yara to cały kraj. To największa mapa, jaką Ubisoft przygotował na potrzeby serii Far Cry. Na wyspie znajdziemy wioski, porty, wielkie miasto i oczywiście całą masę posterunków wojskowych. Nie zabraknie też lasów, polan i innych, rozległych miejscówek.

Nie poznaliśmy dokładnych liczb, ale słowa o największej mapie w historii Far Cry zdają się nie być przesadzone. Już na pierwszy rzut oka widać, że Yara jest większa od chociażby Hope County z FC5. Dodatkowo jest też bardziej różnorodną lokacją.

Tutaj pojawia się pytanie, które towarzyszy nam niezmiennie od paru lat przy okazji zapowiedzi gier Ubisoftu. Czy aby na pewno więcej równa się lepiej? Cóż, to zależy.

Assassin’s Creed Valhalla w moim mniemaniu pokazało, że Ubisoft potrafi dobrze zagospodarować wielką mapę tak, aby nie nużyła i wręcz zachęcała do zwiedzania. Ciekawie przemyślane misje poboczne, mini-zagadki towarzyszące szukaniu znajdziek i rozsiani po mapie potężni przeciwnicy urozmaicali przemierzanie Anglii.

Zupełnie inne wrażenie towarzyszyło mi przy graniu w FC5. Hope County było po prostu nudne oraz mało różnorodne i już po paru godzinach gry nie miałem ochoty na zwiedzanie mapy.

Jeśli Far Cry 6 zmieni nieco kierunek serii w kwestii zapełniania wielkich map, ogromny rozmiar Yary nie będzie problemem. Jeśli jednak znów otrzymamy lokację zapełnioną dziesiątkami bliźniaczych aktywności, czarno to widzę.

Jakub Stremler
O autorze

Jakub Stremler

Redaktor
Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie