Fallout 76 dostał update 21. Wielkość patcha może zwalić z nóg niektórych graczy

Fallout 76
Newsy PC PS4 XOne

Bethesda udostępniła patch 21 do Fallout 76, który przynosi ze sobą nowe aktywności oraz poprawki. Łatka jest stosunkowo mała, jeśli posiadamy wersję gry na Steam, jednak kto zakupił tytuł w Microsoft Store…

To już 21. próba załatania Fallout 76, choć nie tylko, ponieważ nowa aktualizacja wprowadza również nowe wyzwania społeczności związane ze Wzmacnianiem ATLAS-a, wydarzenie sezonowe mięsnego tygodnia oraz nowe wydarzenie, „Olbrzymi problem”, które pojawi się w nadchodzących tygodniach.

Wielkość łatki jest bardzo nierówna w zależności od platformy. Najwięcej, bo aż blisko 50 GB!, musimy pobrać w przypadku wersji kupionej poprzez sklep Microsoftu:

  • PC (Bethesda.net): 1.3.3.24 (4,7 GB)
  • PC (Microsoft Store): 1.3.3.24 (49,6 GB)
  • PC (Steam): 1.3.3.24 (2,4 GB)
  • PS4: 1.3.3.24 (8,7 GB)
  • Xbox: 1.3.3.24 (13,2 GB)

Poniżej znajdziecie pełną listę nowości oraz zmian, które wprowadza update 21.

WZMACNIANIE ATLAS-A

Od dziś możecie wziąć udział we „Wzmacnianiu ATLAS-a”, dwuczęściowym zadaniu dla całej społeczności, którego celem jest wzniesienie bazy dla Bractwa Stali. Jeśli społeczność z powodzeniem przekaże dość zaopatrzenia w ciągu kilku następnych tygodni, wszyscy odblokują wydarzenia i nowe nagrody kosmetyczne.

  • Niejaki Russell Dorsey uważa, że Bractwo Stali zmierza w Appalachy, a obserwatorium ATLAS na Dzikiej Rubieży stanie się dla jego członków idealnym prowizorycznym sztabem, gdy już przybędą.
    • Russell rozpoczyna akcję zbierania zaopatrzenia. Będzie prosił wszystkich o dostarczenie mnóstwa surowców, aby pomóc we wzmacnianiu ATLAS-a przez kolejnych kilka tygodni.
    • Jeśli społeczność zdoła dostarczyć dość złomu każdego typu na czas, wszyscy gracze otrzymają nagrody w grze, w tym nowe przedmioty kosmetyczne w stylu Bractwa Stali, superwyprzedaż u dostawcy, wydarzenie podwójnych punktów S.C.O.R.E. za wyzwania dnia i nie tylko!
    • Dodatkowo, za każdym razem gdy oddacie materiały, otrzymacie „zaopatrzenie darczyńców ATLAS-a”, które będziecie mogli otworzyć w ekwipunku i otrzymać atrakcyjne przedmioty – będzie też szansa na rzadkie plany.
  • Wzmacnianie ATLAS-a podzielone będzie na dwie części – Projekt Alpha, rozpoczynający się 4 sierpnia, i Projekt Bravo, rozpoczynający się 27 sierpnia.
    • Każdy z nich będzie miał własne wymagania zaopatrzeniowe, czasy trwania i nagrody.

OLBRZYMI PROBLEM

  • Uwaga: Dzisiejsza aktualizacja wprowadza do gry nowe wydarzenie publiczne: „Olbrzymi problem”. Zanim jednak je włączymy, wciąż dokonujemy kilku regulacji wydajności i przeprowadzamy testy. Planujemy udostępnić „Olbrzymi problem” wraz z kolejną aktualizacją, w ciągu kilku następnych tygodni.

„Olbrzymi problem” to instancjonowane wydarzenie publiczne dla wielu osób, którego akcja rozgrywać będzie się w sercu kopalni w Monongah na Dzikiej Rubieży.

  • Gdy już włączymy „Olbrzymi problem”, będziecie mogli spotkać się z Maggie Williams w Opoce, aby dowiedzieć się o kopalni w Monongah i rozpocząć zadanie dodatkowe „Coś sentymentalnego”.
  • Niestety, wejście do kopalni w Monongah zostało zablokowane. Będziecie musieli wysadzić zawalisko, zrzucając atomówkę.
    • Po odpaleniu atomówki na mapie pojawi się ikona wydarzenia publicznego, a wy otrzymacie powiadomienie o tym, że „Olbrzymi problem” się rozpoczyna.
    • Gdy jedna instancja „Olbrzymiego problemu” się zapełni, pojawi się nowa, aby więcej graczy mogło rozpocząć wydarzenie.
  • Po wejściu do kopalni w Monongah wraz z towarzyszami z wydarzenia będziecie mieli kilka minut na przygotowanie.
    • To pełne wyzwań starcie jest stworzone z myślą o graczach na poziomie 50. lub wyższym. Zalecamy też dołączenie do innych graczy.
    • Po zakończeniu przygotowań zejdziecie niżej do trzewi kopalni i rozpoczniecie walkę z imponującym legendarnym olbrzymim wendigo oraz jego najbliższymi znajomymi.
    • Oprócz wrogich stworów czekają też na was inne niebezpieczeństwa, takie jak spadające odłamki i ogromny świder.
  • Jeśli obalicie kolosa, zanim upłynie czas wydarzenia, otrzymacie łupy, PD, kapsle, obligacje skarbowe i szansę na nowe tematyczne elementy do swoich C.A.M.P.
    • Nie marudźcie zbyt długo, ponieważ kopalnia w Monongah na pewno się zawali po długiej walce. Na czas znajdźcie wyjście z kopalni, a zdołacie zachować życie.

MIĘSNY TYDZIEŃ POWRACA!

Wydarzenie sezonowe mięsnego tygodnia wraca w tym miesiącu w Appalachy w dniach 18-24 sierpnia. Jeśli nie braliście w nim udziału w przeszłości, mięsny tydzień to świetna okazja na zdobycie legendarnych akcji, przejęcie łupów i dołączenie do społeczności (wraz z Grahmem, jej ulubionym supermutantem) podczas przepysznego mięso-gotowania. Mięsny tydzień składa się z dwóch części, a jego podstawy opisaliśmy poniżej:

ŚWIETNE KĄSKI
  • Do swojego mięso-gotowania Grahm chce użyć jedynie najlepszych smakołyków. Dołączcie do wydarzeń świetnych kąsków w różnych regionach Appalachów, aby upolować potężne bestie i zebrać nieco świetnego mięsa.
  • Wydarzenia świetnych kąsków zaczynają się co 15 minut w trzech regionach Appalachów jednocześnie.
    • Każde zawiera różne poziomy trudności, aby mogły w nich uczestniczyć postacie na niskim, średnim i wysokim poziomie.
  • Zabijajcie fale potężnych bestii zanim upłynie czas świetnych kąsków, a otrzymacie w nagrodę kilka kawałków świetnego mięsa.
    • Koniecznie oddajcie świetne mięso Grahmowi podczas wydarzeń mięso-gotowania, aby odebrać legendarne akcje.
MIĘSO-GOTOWANIE GRAHMA
  • Aby uczcić mięsny tydzień, Grahm urządza mięso-gotowanie dla wszystkich ulubionych ludzi, o każdej pełnej godzinie, w okolicach Krypty 76 w Lesie.
    • Pomóżcie Grahmowi w różnych aktywnościach, takich jak gaszenie pożarów, muzykowanie, obracanie rusztów z mięsem, sprzątanie po Chally i innych, aby upewnić się, że impreza będzie hitem.
  • Im bardziej udane mięso-gotowanie, tym wyższa szansa na lepsze nagrody wydarzenia.
    • W tym roku dodaliśmy też kilka nowych nagród, takich jak plany wytworzenia własnego zmiękczacza, nowy strój i nie tylko!

AKTUALIZACJE ZAŁOŻEŃ

  • Przetwornik amunicji: W związku z uwagami społeczności, dokonaliśmy kilku ulepszeń przetwornika amunicji.
    • Dodajemy opcję kupna i sprzedaży dziesięciokrotnej i stukrotnej liczby nabojów, dzięki czemu szybciej wymienicie ich większe ilości.
    • Kupowanie i sprzedawanie zostanie dodane bezpośrednio do strony terminalu dla każdego rodzaju amunicji, dzięki czemu podczas wymieniania amunicji nie trzeba będzie przeklikiwać tylu ekranów.
    • Zwiększyliśmy maksymalną liczbę punktów amunicji, które możecie przechowywać, z dwóch do stu tysięcy.
  • Legendarne łupy: Codzienne zadania i wydarzenia będą posiadały własne nagrody legendarnych łupów, zawierające dodatkowe przedmioty, takie jak rąsia, pancerz tajnych służb i inne, o ile tylko znacie ich plany.

ZADANIA I WYDARZENIA

  • Uncja prewencji: Uprościliśmy krok zadania „Zbierz próbki krwi: 0/3”, aby wymagało pobrania jedynie jednej próbki krwi ze zdziczałego ghula.
    • Ten krok zadania wprowadzał często zamieszanie wśród nowych graczy i był obciążony błędem, który czasem blokował postępy. Powyższa zmiana powinna sprawić, że Uncja prewencji będzie przyjemniejsza dla wszystkich.
  • Siła sygnału: W Krajowej Izolowanej Instalacji Radiowej usunęliśmy falę trudnych robotów, które się pojawiały, tym samym zmniejszając ogólny poziom trudności wrogów na tym obszarze.
    • Siła sygnału mogła być trudna dla nowych postaci ze względu na wrogów wysokiego poziomu w instalacji radiowej. Obniżyliśmy poziom trudności, aby ta część zadania była łatwiejsza do zaliczenia dla postaci na niższych poziomach.

NAPRAWIONE BŁĘDY

OGÓLNE
  • Uwaga: Okazało się, że poczynając od dzisiejszej aktualizacji, sojuszniczy zbieracz nie oferuje zadań codziennych graczom, którzy goszczą go w swoich C.A.M.P. Nie starczyło nam czasu, by naprawić to przed wypuszczeniem tej aktualizacji, ale pracujemy nad poprawką i planujemy ją udostępnić tak szybko, jak to możliwe.
GRAFIKA I ANIMACJE
  • Animacje: Usunęliśmy szereg problemów z animacjami wpływających na skórkę krzyczący orzeł na karabin domowej roboty.
  • Animacje: Poza pozamiatane nie powoduje już, że ramię postaci wygina się nienaturalnie w tył.
  • Grafika: Dokonaliśmy zmian w plecakach, aby po założeniu nie wyglądały już, jakby zapadały się w plecy postaci.
  • Grafika: Dostosowaliśmy przedni celownik na skórce appalaskiej grzmotorury na karabin Gatlinga, aby był on spójny z celownikiem gry podczas korzystania z celownika w widoku pierwszoosobowym.
  • Grafika: Dostosowaliśmy modyfikację wyjątkowo dużego magazynka dla skórki appalaskiej grzmotorury, aby ograniczyć zasłanianie widoku podczas korzystania z celownika w pierwszej osobie.
  • Grafika: W ramce mieszkańca pustkowia Vault Boy ma teraz na ramieniu karabin, a nie laserowy muszkiet.
C.A.M.P. ORAZ WARSZTATY
  • Przetwornik amunicji: Właściwie znika teraz po zniszczeniu w warsztacie lub C.A.M.P. do czasu, gdy gracz go naprawi.
  • Prowincjonalny bungalow: Gracze nie mogą już przechodzić przez szklane ściany bungalowu.
  • Budowa: W trakcie próby zbudowania obiektu wolnostojącego nie będzie on już szybko migotał pomiędzy dwiema lokacjami przyciągania.
  • Budowa: Podgląd oprawionej planszy do gry kapitana Kosmosa właściwie obraca się teraz ku graczowi podczas próby jej zbudowania.
  • Kurnik: Efekty dźwiękowe nie odtwarzają się po zniszczeniu kurnika.
  • Stacja kolektrona: Fasnachtowy kolektron właściwie znika teraz po przetworzeniu lub umieszczeniu w magazynie jego stacji.
  • Exploit: Usunęliśmy exploit pozwalający graczom układać jedne pułapki na drugich.
  • Exploit: Usunęliśmy exploit związany z przetwarzaniem hełmów szturmotronów.
  • Sekretne drzwi w kominku: Po zniszczeniu nie pozostawiają już po sobie efektów wizualnych.
  • Fundamenty: Usunięto błąd, w wyniku którego elementy fundamentów można było zbudować w błędnych warunkach.
  • Światła: Obiekty ze światłami właściwie rozświetlają się teraz zaraz po naprawieniu.
  • Rustykalny młyn wodny: Wersja rustykalnego młyna wodnego w wersji z generatorem właściwie wymaga teraz od gracza znajomości receptury na średni generator, zanim będzie można go zbudować.
  • Przetwarzanie: Usunięto błąd, w wyniku którego proces rzemieślniczy używał elementów śmieci z ekwipunku i skrytki gracza zanim użył dostępnego złomu. Wytwarzanie, budowanie i naprawianie nadaje teraz priorytet używania złomu i śmieci w następującej kolejności:
    • Złom w ekwipunku gracza
    • Złom w skrytce
    • Złom w skrytce Fallout 1st
    • Śmieci w ekwipunku gracza będą automatycznie przetwarzane
    • Śmieci w skrytce będą automatycznie przetwarzane
  • Ściany: Usunięto błąd, w wyniku którego ściany z drzwiami ciężko było umieścić pod dachami i górnymi piętrami.
  • Ściany: Usunięto błąd, w wyniku którego nachylonych ścian nie można było przyciągać do dachów.
  • Ściany: Usunięto błąd, w wyniku którego ściany mogły się przyciągać do znajdujących się wyżej dachów i pięter, co powodowało, że ściany unosiły się w powietrzu.
WYZWANIA
  • Ogólne: Zaimplementowano dodatkową poprawkę, która usuwa problemy z pozostałymi przypadkami krańcowymi, w których wyzwania tygodniowe i dzienne mogły zaliczać się automatycznie.
  • Nuclear Winter: Usunięto błąd, w wyniku którego poprzednie ograniczone czasowe wyzwania Nuclear Winter wciąż były dostępne i można je było zaliczyć mimo upłynięcia daty końcowej.
WALKA
  • Exploit: Usunięto exploit związany ze wskrzeszaniem innego gracza w pewnych okolicznościach.
  • Exploit: Usunięto exploit pozwalający łukom strzelać znacznie szybciej niż zamierzono.
WROGOWIE
  • Olbrzymi wendigo: Otwarcie Pip-Boya tuż przed przestraszeniem przez olbrzymiego wendigo nie powoduje już tymczasowej blokady sterowania.
PRZEDMIOTY
  • Plecaki: Usunięto błąd, w wyniku którego gracze nie mogli przetworzyć nowo wytworzonych plecaków.
  • Łuki: Skórka krwawego orła na łuk może być teraz nakładana także na łuki bloczkowe.
  • Chiński kombinezon ułatwiający skradanie się: Hełm do chińskiego kombinezonu ułatwiającego skradanie się nie informuje już błędnie o ochronie przed chorobami po kontakcie z zakażoną wodą.
  • Broń energetyczna: Usunięto błąd, w wyniku którego broń energetyczna, taka jak karabin Tesli i miotacz ognia, mogła w pewnych okolicznościach nie zadawać wrogom obrażeń.
  • Plecaki odrzutowe: Usunięto błąd, w wyniku którego skórka Atomowego Sklepu na pancerz wspomagany i plecak odrzutowy mogła być używana przez graczy, którzy jej nie posiadali.
  • Plecaki odrzutowe: Plecak odrzutowy Kapitana Kosmosa właściwie pojawia się teraz na liście modyfikacji do pancerza wspomaganego T-65.
  • Pudełka śniadaniowe: Użycie więcej niż czterech pudełek śniadaniowych właściwie odświeża teraz czas trwania wzmocnienia 100% PD.
  • Pancerz wspomagany: Reflektor pancerza wspomaganego T-65 nie świeci już w złym kierunku po przełączeniu pomiędzy widokiem pierwszo- i trzecioosobowym.
  • Pancerz tajnych służb: Dodano plany do wytwarzania modyfikacji kieszeni i głębokich kieszeni dla kończyn pancerza tajnych służb. Można je kupić odpowiednio za 250 i 500 sztabek złota od Regsa w Krypcie 79.
  • Pancerz tajnych służb: Skórka stroju kamuflującego nie zasłania już widoku w widoku pierwszoosobowym.
  • Modyfikacje: Usunięto błąd, w wyniku którego łuk, karabin szturmowy i karabin zwiadowczy Bractwa nie posiadały po zebraniu ustawionego „domyślnego wyglądu”.
  • Pakiety zaopatrzeniowe Vault-Tec: Posiadają teraz właściwą wagę 0,1 funta.
MUTACJE
  • Roślinożerność i mięsożerność: Poprawiono szereg korzyści żywieniowych, które nie były właściwie podwajane przez mutacje roślinożerność i mięsożerność.
NPC
  • Ogólne: Usunięto rzadki przypadek, w którym NPC mogli podnosić przedmioty, które gracz wrzucił do torby z łupem.
  • Wytyczanie drogi: Usunięto problemy z wytyczaniem drogi dla kilku NPC w Opoce.
  • Handlarze zbieracze: Nie są już raz za razem powalani z powodu obrażeń od promieniowania w pobliżu aktywnej strefy rażenia.
  • Uśmiech: Uśmiech resetuje się teraz poprawnie co poniedziałek, dzięki czemu gracze mogą co tydzień kupować od niego sztabki złota.
    • Jeśli znajdujecie się w Wayward podczas resetu Uśmiecha, musicie wyjść i wrócić do Wayward, aby jego zapasy sztabek złota się „zaktualizowały”.
  • Ward: Kazaliśmy Wardowi zostać w przyczepie, żebyście nie spotykali go już, jak przechadza się po Opoce.
WYDAJNOŚĆ I STABILNOŚĆ
  • Wydajność: Usunięto błąd, w wyniku którego pojawiały się problemy z wydajnością klienta podczas próby umieszczenia wielu obiektów C.A.M.P. na sobie na niewielkiej przestrzeni.
  • Stabilność klienta: Próba wymiany płotu w trybie modyfikacji nie wyłącza już czasem klienta gry.
  • Stabilność serwera: Usunięto błąd, w wyniku którego serwer mógł się wyłączyć podczas wczytywania komórki zewnętrznej.
  • Stabilność serwerów: Usunięto błąd, w wyniku którego serwer mógł się wyłączać podczas wczytywania warsztatu.
  • Stabilność serwerów: Usunięto problem związany z wytyczaniem drogi.
  • Stabilność serwerów: Usunięto błąd związany z używanymi elementami ekwipunku.
  • Stabilność serwerów: Usunięto szereg błędów, które mogły powodować wyłączenie serwera podczas starć Nuclear Winter.
PROFITY
  • Adrenalina: Prawidłowo dodaje teraz premie obrażeń po likwidacji wrogów.
  • Ekspert robotyki: Nie uniemożliwia już graczom handlowania z robotami-handlarzami.
ZADANIA I WYDARZENIA
  • Sojusz: twarde lądowanie: Wylogowanie się i ponowne zalogowanie po przejęciu danych rejestratora lotu nie uniemożliwia już zaliczenia postępów w zadaniu.
  • Sojusz: krew nie woda: Wylogowanie się podczas ostatniego zadania Becketta nie powoduje już pojawienia się duplikatu klucza do podziemi Watogi.
  • Codzienne: serce wroga: Nie można już powtórzyć natychmiast po zaliczeniu.
  • Nietypowi sojusznicy: Opis celu „Ukończ zadanie «Siła sygnału»” nie jest już obcięty w Pip-Boyu.
  • Niezbędny sprzęt: Usunięto błąd, w wyniku którego nie można było zaliczyć Niezbędnego sprzętu, jeśli gracz zabił złodziejkę bandytów przed rozmową z Wardem.
INTERFEJS UŻYTKOWNIKA
  • Ekrany wczytywania: Wskaźnik punktów S.C.O.R.E. i fanfary związane z nagrodą za awans nie pozostają dłużej widoczne podczas ekranów wczytywania.
  • Lokalizacja: Instrukcja dla planszy Legendary Run jest teraz właściwie przetłumaczona w innych niż angielska wersjach gry.
  • Menu główne: Na PC, naciśnięcie TAB po otwarciu menu głównego z mapy właściwie przywraca gracza do widoku mapy.
  • Menu główne: Naciśnięcie „Graj” zanim menu główne skończy się wczytywać nie umieszcza już gracza bezpośrednio w trybie przygodowym ani nie wyświetla komunikatu o błędzie „Nie udało się znaleźć wybranej postaci”.
  • Mapa: Usunięto błąd, w wyniku którego ikony w warsztacie na mapie wyświetlały normalne ikony miejsca i po wybraniu działały błędnie.
  • Powiadomienia: Gracze nie będą już spamowani komunikatami o odwodnieniu, kiedy staną się odwodnieni podczas przeglądania planszy do gry Legendary Run.
  • Powiadomienia: Powiadomienie, które pojawia się po zaliczeniu powtarzalnego wyzwania tygodniowego „Zdobądź PD 0/10 000” właściwie podaje teraz nazwę wyzwania.
  • Pip-Boy: Zakładka kolekcji w Pip-Boyu właściwie wyświetla teraz odpowiednie ilości kapsli, sztabek złota, odznak kijanki itp. po pierwszym zalogowaniu się do świata.
  • Społeczność: Usunięto błąd, w wyniku którego lista znajomych mogła wyświetlać się pusta po usunięciu znajomego.
  • Drużyny: Usunięto błąd, w wyniku którego drużyny automatycznie rozwiązywały się po starciu Nuclear Winter.
  • Legendary Run: Wybór rangi 100 na planszy gry właściwie wyświetla teraz obrazy podglądu dla wszystkich nagród w pakiecie Legendary Run.
ŚWIAT
  • Żurawinowe Trzęsawisko: Poprawiono miejsce niedaleko okręgowego biura straży, w którym gracz mógł zapaść się pod ziemię.
  • Silosy atomowe: Poprawiono miejsce w komorze reaktora, w którym gracze mogli wyjść poza świat i pominąć część silosu atomowego.
  • Ogólne: Poprawiono kilka lokacji w świecie, w których gracze mogli utknąć w bałaganie, w pobliżu bałaganu lub innych obiektów.

Źródło: Bethesda

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie