Były prezes Rockstar North pracuje nad szalenie ambitną grą. To “Ready Player One w prawdziwym życiu”
Leslie Benzies po odejściu z Rockstara założył własne studio. O Everywhere, bo tak nazywa się ich gra, słyszeliśmy już wcześniej, ale w sieci pojawiły się pierwsze tak konkretne informacje.
Zapewne nie pamiętacie już, o co chodzi z Everywhere. To zapowiedziana już parę lat produkcja powstająca od 2016 roku. Od samego początku wiedzieliśmy, iż tytuł ten zapowiada się wyjątkowo. Mamy w końcu dostać kolejnego sandboxa od jednego z głównych twórców serii GTA! Gdyby nie prezentacja na stronie firmy Galaxy Interactive, zapewne wielu z nas zapomniałoby o tej intrygującej pozycji.
Promocje i najtańsze gry na PS5 | |
Reklama |
Roberto Serrano, znany branżowy analityk, zauważył na stronie wydawcy prezentację dotyczącą różnych firm, w które zainwestowano pieniądze. Wśród nich jest Build a Rocket Boy, czyli nowe studio Lesliego Benziesa, byłego prezesa Rockstar North. I to, co znajdziemy w tych dokumentach, wydaje się szalenie ambitne.
Główną inspiracją przy tworzeniu gry jest książka i film Stevena Spielberga “Ready Player One”. To opowieść o świecie przyszłości, w którym główną zabawą ludzkości jest szalenie popularna gra VR przypominającą dzisiejszą ideę metaverse. Twórcy Everywhere stawiają właśnie na “Ready Player One w prawdziwym życiu”, jak czytamy w dokumentach. To jednak nie wszystko, bo dowiedzieliśmy się, że twórcy dysponują raczej sporym budżetem, gdyż chcą oddać w nasze ręce “grę AAA z otwartym światem”.
Everywhere to trochę metaverse, a trochę gra-usługa
Gra AAA z otwartym światem i rozgrywką wieloosobową, w której zastosowano epicką narrację składającą się z wielu rozdziałów, zawartość tworzoną przez użytkowników poprzez “wirtualną piaskownicę”, w której gracze mogą tworzyć własne światy, oraz głębokie integracje społecznościowe i streamingowe.
– czytamy w dokumentach Galaxy Interactive
No więc brzmi to trochę jak kolejna gra metaverse, ale tym razem stawiająca także na rozgrywkę, a nie tylko bycie “grą-usługą”. W końcu na oficjalnej stronie produkcji czytamy, iż “To jest gra. To społeczność. To nowy świat. Burza jest na horyzoncie. A to dopiero początek Everywhere”. Wygląda więc na to, że twórcy zamierzają nie tylko stworzyć pozycję o olbrzymiej skali, ale także przełamać nowe granice w gamedevie. Tytuł obecnie powstaje na Unreal Engine 5, gdyż twórcy zrezygnowali z silnika Lumberyard od Amazona.