Były prezes Rockstar North pracuje nad szalenie ambitną grą. To „Ready Player One w prawdziwym życiu”

Everywhere gra wideo
Newsy PC PS5 Xbox Series

Leslie Benzies po odejściu z Rockstara założył własne studio. O Everywhere, bo tak nazywa się ich gra, słyszeliśmy już wcześniej, ale w sieci pojawiły się pierwsze tak konkretne informacje.

Zapewne nie pamiętacie już, o co chodzi z Everywhere. To zapowiedziana już parę lat produkcja powstająca od 2016 roku. Od samego początku wiedzieliśmy, iż tytuł ten zapowiada się wyjątkowo. Mamy w końcu dostać kolejnego sandboxa od jednego z głównych twórców serii GTA! Gdyby nie prezentacja na stronie firmy Galaxy Interactive, zapewne wielu z nas zapomniałoby o tej intrygującej pozycji.

Roberto Serrano, znany branżowy analityk, zauważył na stronie wydawcy prezentację dotyczącą różnych firm, w które zainwestowano pieniądze. Wśród nich jest Build a Rocket Boy, czyli nowe studio Lesliego Benziesa, byłego prezesa Rockstar North. I to, co znajdziemy w tych dokumentach, wydaje się szalenie ambitne.

Główną inspiracją przy tworzeniu gry jest książka i film Stevena Spielberga „Ready Player One”. To opowieść o świecie przyszłości, w którym główną zabawą ludzkości jest szalenie popularna gra VR przypominającą dzisiejszą ideę metaverse. Twórcy Everywhere stawiają właśnie na „Ready Player One w prawdziwym życiu”, jak czytamy w dokumentach. To jednak nie wszystko, bo dowiedzieliśmy się, że twórcy dysponują raczej sporym budżetem, gdyż chcą oddać w nasze ręce „grę AAA z otwartym światem”.

Everywhere to trochę metaverse, a trochę gra-usługa

Gra AAA z otwartym światem i rozgrywką wieloosobową, w której zastosowano epicką narrację składającą się z wielu rozdziałów, zawartość tworzoną przez użytkowników poprzez „wirtualną piaskownicę”, w której gracze mogą tworzyć własne światy, oraz głębokie integracje społecznościowe i streamingowe.

– czytamy w dokumentach Galaxy Interactive

No więc brzmi to trochę jak kolejna gra metaverse, ale tym razem stawiająca także na rozgrywkę, a nie tylko bycie „grą-usługą”. W końcu na oficjalnej stronie produkcji czytamy, iż „To jest gra. To społeczność. To nowy świat. Burza jest na horyzoncie. A to dopiero początek Everywhere”. Wygląda więc na to, że twórcy zamierzają nie tylko stworzyć pozycję o olbrzymiej skali, ale także przełamać nowe granice w gamedevie. Tytuł obecnie powstaje na Unreal Engine 5, gdyż twórcy zrezygnowali z silnika Lumberyard od Amazona.

Promocje

Zobacz wszystkie
Udostępnij:

Prawdziwy Gracz poleca się do polubienia

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie