Ten raport EA pokazuje jeden mocny trend w branży gier
Zdaje się, że nie ma już odwrotu.
EA właśnie opublikowało najnowszy raport finansowy, który składa się na okres od 1 kwietnia 2016 roku do 31 marca 2017 roku. Firma wypracowała większy przychód niż w analogicznym okresie z roku poprzedniego (4,8 mld dolarów w porównaniu do 4,4 mld dolarów). Zmniejszył się jednak zysk z 1,2 mld dolarów do 967 mln dolarów. Mimo tego inwestorzy są zadowoleni, bowiem obserwują jeden znaczący trend. Otóż aż 61% przychodu stanowiła sprzedaż gier w wersji cyfrowej. To wynik o 20% większy niż w ubiegłym roku. Widać zatem, że w branży gier nie da się uniknąć trendu związanego z coraz większą popularnością gier cyfrowych.
EA podało też ciekawe dane dotyczące swoich największych marek, a także potwierdziło zapowiedzi na kolejne miesiące. Z raportu dowiadujemy się, że FIFA 17 ma już na koncie 21 mln graczy, przebijając wynik Battlefield 1 – 19 mln. Chociaż w przypadku najnowszej odsłony Battlefielda i tak możemy mówić o wielkim sukcesie, bowiem wskaźnik ten jest o połowę wyższy niż w przypadku Battlefield 4 (porównując oczywiście ten sam okres od premiery).
Jakie są najbliższe plany EA? Wiemy na pewno, że na początku 2018 roku ukaże się EA Sports UFC 3, ale prawdopodobnie tylko na PlayStation 4 oraz Xboksa One (póki co producent nie wspomina o wersji na PC, ale to akurat nas to nie dziwi, bowiem poprzednie odsłony także ominęły tę platformę). W tym roku dostaniemy natomiast jeszcze Star Wars: Battlefront 2.