Obejrzyjcie wywiad z głównym Game Designerem Dying Light 2. Gracze nareszcie pokochają noce

Dying Light 2 kolosalny zombie mutant
PC PS4 PS5 Switch Xbox Series Xbox Series S XOne

Kontynuując podserię Dying 2 Know More, w kolejnym odcinku wystąpił Lead Game Designer Dying Light 2 – Tymon Smektała. W tym epizodzie zapytano go o różnice między dniem a nocą w grze.

Jak się okazuje, pory dnia się znacznie różnią od tego, co mogliście zaobserwować w pierwszej odsłonie cyklu. Szczególnie widać to po nocnej części doby, co przełoży się na możliwość zwiedzenia “innej części Villedoru”.

Wiele osób podstaw ogrywania “jedynki” pomijało etap nocy. W prosty sposób jednak przebudowano system gry tak, aby to właśnie wtedy miało się świetny powód do eksploracji miasta, a konkretnie gniazd zombiaków. To właśnie, kiedy zajdzie słońce, maszkary wychodzą “ze swoich baz” na ulice, co pozwala łatwiej przeszukiwać budynki. Proste, jednocześnie logiczne i zdecydowanie na plus.

Smektała opowiedział o rozbudowaniu pościgu (w angielskiej wersji “chase”). To ten motyw, kiedy to gracz zostanie zauważony przez zarażonych wirusem i ci zaczynają go gonić. Można to porównać do pościgów policji w GTA. Zostaniecie zauważeni? Chmara nieboszczyków zacznie Was gonić. Nie zdążycie się prędko schować? Pościg wejdzie na kolejne poziomy, przyzywając specjalne warianty przeciwników.

Premiera Dying Light 2 Stay Human odbędzie się 4 lutego 2022 roku. Gra została stworzona z myślą o PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X i S oraz Nintendo Switch (chmura). Uwaga – debiut na ostatnią z wymienionych platform został opóźniony, o czym więcej możecie przeczytać w tym miejscu.

Michał Wieczorek
O autorze

Michał Wieczorek

Redaktor
Od najmłodszych lat pasjonat game devu i miłośnik gier Nintendo. Oprócz tego hobbistycznie kolekcjonuje dużo niepotrzebnych, geekowskich gadżetów. Co drugi weekend student game designu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie