Diablo 4 – nowy gameplay. Barbarzyńca, walka, miasto, ekwipunek i ulepszenie postaci

0 komentarzy

W sieci wylądowało blisko 20 minut nowego gameplay’u z Diablo 4. Jest mrocznie, bardzo krwawo i obiecująco. Zerkniemy nie tylko na walkę, ale i na miasto oraz drzewko rozwoju naszego bohatera.

Poniżej znajdziecie długi nowy gameplay z Diablo 4, który prezentuje klasę Barbarzyńcy. Blizzard obiecał, że nowa część serii ma ociekać mrokiem i jak widzimy, słowa dotrzymano. Starcia z wrogami są dynamiczne, a kiedy wyczyścimy teren, na ziemi pozostaje sporo krwi.

Po dłuższej walce i eksploracji, nasza postać teleportuje się do miasta. Tutaj możemy spojrzeć na dialogi oraz ekwipunek i rozwój bohatera. Awansowanie postaci będzie z pewnością jednym z najważniejszych aspektów gry. Zaraz pod filmikiem przypominamy, jakie możliwości w tej kwestii są rozważane przez dewelopera.

Data premiery Diablo 4 nie została jeszcze ogłoszona. Tytuł zmierza na PC, PlayStation 4 i Xbox One.

Awans postaci w Diablo 4 – ograniczony czy nieograniczony?

Póki co, nawet Blizzard nie zna odpowiedzi na te pytanie i mówi wprost – jeszcze nie zdecydowaliśmy. Rozważane są plusy i minusy obu rozwiązań:

Istnieją uzasadnione obawy, że system nieskończony prędzej czy później przyćmi inne źródła potęgi. Jednakże zarówno w ograniczonym i nieograniczonym systemie awansu możemy kontrolować ilość mocy, którą zapewnia.

Przykład: załóżmy, że chodzi nam o tysiące godzin gry… te tysiące godzin gry możemy powiązać z ograniczonym systemem, który daje 1 000 000 razy więcej mocy niż nieograniczony system, w którym w ogóle nie będzie możliwe osiągnięcie takiego poziomu potęgi.

Zwiększanie mocy nie musi być także liniowe – może zwalniać wraz z postępami gracza. Uważamy, że najważniejsze jest to, która wersja bardziej odpowiada graczom. Możemy wypróbować różne metody, by znaleźć najlepsze rozwiązanie.

Nie bez powodu łączy się różne systemy awansowania bohaterów z limitem poziomów. Limit poziomów może zapewnić graczom poczucie spełnienia. Ale za to graczom, którzy chcą bardziej wgłębić się w grę, nieograniczony system awansowania zapewni satysfakcję z kończenia wyjątkowo trudnych wyzwań i wspinania się po rankingu. Możemy także dodatkowo urozmaicić ten system, jako że na tym etapie gracze będą lepiej znali mechanikę gry. Naszym celem jest stworzenie systemu umożliwiającego dokonanie jasnych wyborów w zależności od preferowanego stylu gry.

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.
Rejestracja konta

Dołącz do grona użytkowników Planety Gracza

Chcesz brać udział w konkursach, wygrywać nagrody i wiedzieć o najnowszych premierach jako pierwszy? Zarejestruj się i dołącz do naszej społecznośći.
Rejestrując się, akceptujesz regulamin naszego serwisu

Masz już konto? Zaloguj się