„Demon’s Souls to g****.” FromSoftware było „zawiedzione” tym, jak Sony potraktowało gr

Sony mocno wątpiło w sukces Demon's Souls
Newsy PS5

To, jak Sony potraktowało Demon’s Souls, miało być powodem, dla którego FromSoftware nie nawiązało współpracy z japońską korporacją przy wydaniu pierwszego Dark Souls.

Demon’s Souls uznaje się dziś za świetną produkcję, która ukształtowała przyszłość studia FromSoftware. Sprawiła też, że zespół określa się jako pionierów gatunku soulslike. Warto jednak wspomnieć o tym, iż początki tej gry wcale nie były łatwe. Ostatecznie to, jak ją potraktowało Sony, zadecydowało, że FromSoftware nie chciało współpracować z firmą przy wydaniu pierwszego Dark Souls.

FromSoftware było zawiedzione tym, jak Sony potraktowało Demon’s Souls

Tytuł został opracowany przez FromSoftware z udziałem Sony Japan Studio. Podczas prac nad grą planowano jednak wydanie jej na całym świecie przez Sony, ale ostatecznie tak się nie stało. Gra zadebiutowała w Japonii, jednakże jej sprzedaż na tym rynku nie była wystarczająco wysoka – z tego powodu Sony zdecydowało się nie tracić funduszy na tłumaczenie gry na język angielski w celu wydania jej poza Japonią. Ostatecznie w Stanach Zjednoczonych gra została wydana przez Atlus, a w Europie przez Bandai Namco.

W rozmowie dla podcastu Sacred Symbols były prezes Sony Interactive Entertainment, Shuhei Yoshida, ujawnił, że po tym, jak gra osiągnęła naprawdę spory sukces na scenie międzynarodowej, Sony zaproponowało FromSoftware stworzenie sequela. Deweloperzy byli rozczarowani wcześniejszym podejściem japońskiej korporacji. Odmówili współpracy, po czym razem z Bandai Namco wydali pierwsze Dark Souls. Yoshida był jedną z osób, które nie kryły się ze swoimi opiniami na temat Demon’s Souls:

Jeśli chodzi o moje osobiste doświadczenia z Demon’s Souls, to kiedy gra była bliska ukończenia, spędziłem przy niej blisko dwie godziny i po dwóch godzinach wciąż stałem na początku gry. Powiedziałem: 'To jest gó*no. To niewiarygodnie zła gra’. Więc odłożyłem ją na bok.

Po jakimś czasie konflikt wreszcie zażegnano. Ponowna współpraca zaowocowała wydaniem Bloodborne, które uznaje się za najlepszą grę FromSoftware.

Źródło: VideoGamesChronicle

Wincenty Wawrzyniak
O autorze

Wincenty Wawrzyniak

Redaktor
Specjalista od Groznawstwa, który nie stroni od swoich ulubionych tytułów. Rzadko się do tego przyznaje, ale ma prawie 2000 godzin na liczniku w Path of Exile. Pozostałe dwa tytuły w jego świętej trójcy to Assassin’s Creed: Origins oraz Final Fantasy XV. Miłośnik RPG i hack’n’slash, dla którego najważniejsza jest dobra historia, a ściany tekstu są plusem. Po godzinach pisze do szuflady, pije niepokojąco duże ilości kawy i często wraca do swoich ulubionych seriali (o Hannibalu prawdopodobnie gadałby nawet w trumnie).
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie