Days Gone zasłużyło na nieco lepsze oceny – twierdzi reżyser. Co zawiniło?

Days Gone - zrzut ekranu
PC PS4 PS5

Reżyser Days Gone twierdzi, że gra mogła zgarnąć nieco lepsze oceny od recenzentów na Metacritic. Jeff Ross wskazał wadę, która według niego zaważyła o odbiorze tytułu.

Ross uważa, że ogromną rolę w przeciętnych recenzjach gry odegrały błędy i niedoróbki deweloperów. Według niego to właśnie strona techniczna najmocniej odbiła się na Days Gone, przez co gra mogła stracić nawet 10 punktów na Metacritic. Gra w wersji na PS4 obecnie ma 71 takich punktów.

Myślę, że kwestie techniczne cofnęły nas o 10 punktów. Dyrektor studia kłócił się ze mną w tej kwestii, ale spójrzmy na to z obiektywnego punktu widzenia. Powiedzmy, że osiągnęliśmy 70 punktów, podzielmy to przez trzy punkty za technikę, kreatywność i projekt. Tu tracimy jeden punkt, tu zyskujemy jeden. Jeden z punktów, które straciliśmy, był spowodowany decyzjami kreatywnymi, ale wiele z punktów, które zyskaliśmy, też było spowodowanych decyzjami kreatywnymi.

– powiedział Jeff Ross w rozmowie z USA Today

Poza błędami, Days Gone miało też parę innych problemów. Nie wszystkie systemy rozgrywki działały satysfakcjonująco, a sam scenariusz nie ustrzegł się kiepskich momentów. Choć produkcja Bend Studio ma niemało wad, nadal spodobała się wielu graczom i absolutnie nie można nazwać jej złą grą.

Jakub Stremler
O autorze

Jakub Stremler

Redaktor
Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie