Czy Cyberpunk 2077 może wyglądać jeszcze lepiej? CDPR twierdzi, że tak – znamy datę aktualizacji

Cyberpunk 2077 dostanie gigantyczne ulepszenie graficzne, wiemy kiedy
Newsy PC PS5 Xbox Series

CD Projekt RED nie przestaje wspierać jednego ze swoich flagowych hitów. Cyberpunk 2077 ma dostać gigantyczną aktualizację ze świetną funkcją.

CP77 i tak jest jedną z najlepiej wyglądających gier ostatnich lat i zdecydowanie jednym z pionierskich tytułów w implementacji efektów ray tracing. Problem w tym, że skorzystają z nich jedynie posiadacze najmocniejszych PeCetów lub PlayStation 5 i Xbox Series X oraz S. Nowa funkcja, która trafi do gry już 11 kwietnia 2023 roku, dostępna będzie jednak dla jeszcze węższej garstki graczy.

Cyberpunk 2077 z path tracing

Nie oznacza to jednak, że nie ma na co czekać, bo szykuje się osiągnięcie kolejnego kroku milowego w usprawnianiu CP77. Wczoraj odbył się specjalny pokaz NVIDIA i CD Projekt RED na GDC 23. Wstęp na niego mieli jednak tylko nieliczni, w tym osoby z branży. Gracze jednak nie będą musieli aż tak długo czekać na sprawdzenie tego, o czym tam dyskutowano. Jak wspomniałem wcześniej – path tracing do Cyberpunk 2077 zadebiutuje zaledwie dzień po świętach wielkanocnych, co potwierdzono na blogu “zielonych”.

Czymże w ogóle jest path tracing? NVIDIA określa funkcję również jako “Ray Tracing: Overdrive Mode”, czyli jeszcze lepsze wykorzystanie efektów RTX. NVIDIA uważa, iż to “pełna implementacja” RTX, co w praktyce oznacza najbardziej dotychczas zaawansowane efekty graficzne. Z opcji cieszyć się mogą jedynie osoby wyposażone w karty z serii RTX 4000, bo one wspierają SER (Shader Execution Reordering). Korzystać z niego mogą jedynie karty oparte na architekturze Ada Lovelace, czyli wspomniana seria 4000. Na pocieszenie dostaliśmy jeden obrazek, mający ukazać path tracing w CP77.

Wraz z nowymi opcjami, możemy liczyć na DLSS 3.0 oraz NVIDIA Real-Time Denoisers (NRD). Tego pierwszego chyba nie trzeba przedstawiać nikomu, ale to drugie jest z kolei mechanizmem “odszumiania”, który jest kluczowy w tym, aby nowy RTX wyglądał jeszcze lepiej.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie