Cyberpunk 2077 ma problemy z optymalizacją na konsolach?
Oficjalną przyczyną przesunięcia premiery gry Cyberpunk 2077 jest chęć nadania produkcji ostatecznych szlifów. Tymczasem reżyser Borys Nieśpielak twierdzi, że powody decyzji CD Projekt RED są nieco poważniejsze.
Cyberpunk 2077 miał zadebiutować już w kwietniu 2020. W zeszłym tygodniu deweloperzy z CD Projekt RED poinformowali jednak, że muszą poświęcić grze trochę więcej czasu, niż było to planowane – dlatego ostatecznie premiera nowej produkcji została zaplanowana na wrzesień 2020. Tymczasem Borys Nieśpielak, który wraz z Remigiuszem Maciaszkiem współtworzy na YouTube audycję Rock i Borys, zdradza konkretne przyczyny opóźnienia debiutu gry.
Zdaniem współautora audycji, głównym problemem CD Projekt RED jest optymalizacja produkcji na konsolach obecnej generacji (Xboksie One i PS4). Jak twierdzi Borys Nieśpielak, Xbox One nie jest na tyle mocny, by poradzić sobie z Cyberpunkiem w jego aktualnej wersji – funkcjonowanie tytułu na konsoli Microsoftu jest określone przez współtwórcę podcastu jako “ekstremalnie niesatysfakcjonujące”.
Autor audycji uważa, że jest to “bardzo mocno potwierdzona informacja”, ale nie może podać jej źródła. Pełną wypowiedź Borysa Nieśpielaka na ten temat możecie usłyszeć poniżej (przewijajcie na 20:30). Nie wiadomo jeszcze, czy problemy konsol obecnej generacji z grą będą przyczyną downgrade’u wizualnego Cyberpunka – jeśli to, co zostało powiedziane w audycji, jest prawdą, to na pewno twórcy będą musieli znaleźć jakieś rozwiązanie problemu.
Cyberpunk 2077 zadebiutuje 17 września. Gra trafi na PC, Xbox One, PS4, Google Stadia