Cyberpunk 2077 – mnóstwo nowych informacji o rozgrywce
W zeszły weekend CD Projekt RED zorganizował w Warszawie spotkanie z fanami. Na zjeździe ujawniono podobno wiele nowych detali na temat Cyberpunk 2077.
Użytkownik o pseudonimie shavold opublikował wczoraj na forum Reddit wpis, będący swego rodzaju relacją ze spotkania fanów z CD Projekt RED, zorganizowanego w miniony weekend w Warszawie. Wpis ujawnia wiele ciekawych danych na temat gry Cyberpunk 2077. O jednej ważnej rzeczy informowaliśmy już wczoraj – główna historia w tytule ma być nieco krótsza od tej z Wiedźmina 3 (choć do końca tak naprawdę nie wiadomo, co autor miał tu na myśli). Inne detale dotyczące Cyberpunka podajemy w skrócie poniżej. Aha – pamiętajcie, że są to dane nieoficjalne.
Z wpisu shavolda wynika m.in., że:
- rozgrywka w nowym dziele CD Projekt RED ma być skonstruowana w taki sposób, że część misji będziemy wykonywać po kilka razy;
- postać będzie nosić w swoim ekwipunku zarówno przedmioty, których użyje, jak i te całkowicie bezużyteczne – ma to podobno zwiększyć realizm grania;
- policja nie będzie reagowała na nasze mniejsze wykroczenia, bo w świecie gry to codzienność – oczywiście jeśli rozjedziemy kogoś lub zastrzelimy, wtedy funkcjonariusze nie puszczą już tego płazem;
- Cyberpunk zapewni bardziej rozbudowany system misji pobocznych niż Wiedźmin 3 – opcje będą podobno znacznie bardziej złożone;
- tryb dnia i nocy ma mieć istotny wpływ na rozgrywkę (niektóre miejsca będą lepiej strzeżone o danej porze dnia – a w nocy np. łatwiej prześliźniemy się obok śpiących strażników) – natomiast zmiany pogody nie znajdą odzwierciedlenia w gameplayu (ale oczywiście będą wpływały na świat – np. zobaczymy, jak bohaterowie wyciągną parasole podczas deszczu etc.);
- dotarcie do granic grywalnego świata ma być oparte o ten sam mechanizm, który został użyty w Wiedźminie – jeśli wyjdziemy za daleko, program nas o tym poinformuje, a następnie zostaniemy zawróceni;
- jeśli chodzi o mechanizm personalizacji pojazdów, to studio nie ma w tej chwili nic konkretnego do powiedzenia i prosi o cierpliwość w tej kwestii.
Wypunktowane powyżej informacje dotyczą rozgrywki. Jeśli chodzi o aspekty techniczne produkcji, to shavold zdradza m.in., że twórcy przygotowali unikatowy zestaw animacji dla bohaterów, dzięki któremu każda z ważniejszych postaci w grze będzie prezentowała własny, indywidualny sposób zachowania (ruch, walka, rozmowy etc.). Sama różnorodność NPC-ów ma być podobno znacznie większa niż w Wiedźminie. I ostatnia – być może dla niektórych najciekawsza – nieoficjalna informacja na temat warstwy technicznej Cyberpunka: sceny seksu w grze są tworzone w oparciu o technologię motion capture (a ich liczba ma, jak pisze informator w swoim poście na Reddit, „zadowolić wszystkich”).
Całego posta shavolda możecie przeczytać tutaj.