Cyberpunk 2077 jest z natury polityczny, zaznacza CD Projekt RED
Uniwersum, w którym powstaje Cyberpunk 2077, wiąże się z polityką i tak samo będzie w grze od CD Projekt RED. Polski deweloper podkreśla, że dojrzałość jego gier nie sprowadza się tylko do seksu i przemocy.
Cyberpunk 2077 wrzuci graczy w dystopijny świat pełen moralnych dylematów i zróżnicowanych charakterów. Życie w Night City będzie obfite w kontrowersje, wynikające z sytuacji politycznej, jaką zastaniemy w produkcji od CD Projekt RED.
– Cyberpunk 2077 to gra o ludziach władzy znajdujących się na szczycie oraz o ludziach na samym dnie, którzy nie mają jej wcale. Ta władza może być pochodną pieniędzy, hierarchii społecznej, techniki oraz przemocy – podkreśla Patrick Mills, projektantem zadań dla Cyberpunk 2077, w najnowszym numerze Official Xbox Magazine (cytujemy za Wccftech).
– Świat Cyberpunk 2020, tak samo jak świat z opowiadań o Wiedźminie, zawiera w sobie złożoną krytykę autorów i nie stronimy od tego w naszych grach. Przeciwnie! Myślę, że to jedna z rzeczy, która nas wyróżnia. Oczywiście dla nas dojrzałość nie oznacza tylko seksu i przemocy. Postaramy się zaangażować Cię na wielu poziomach, nie tylko naocznych, ale także intelektualnych. Cyberpunk jest z natury politycznym gatunkiem i jest z natury polityczną franczyzą – mówi Patrick Mills.
– Cyberpunk 2077 to świat, w którym niewielka liczba ultra-bogatych osób na szczycie struktur korporacyjnych panuje nad rozpadającym się światem, w którym przeważająca większość ludności żyje w niekończącym się cyklu biedy i przemocy – dodaje.
Projektant broni również perspektywy pierwszoosobowej, jaka zostanie wykorzystana w Cyberpunk 2077. Jeszcze raz podkreśla, że tylko FPP pozwoli czerpać z przedstawionego świata pełnię doznań. Według niego w grach trzecioosobowych – jak Wiedźmin 3 – trudno wczuć się w rozgrywkę, kiedy spojrzymy w górę. Mamy wówczas wrażenie, że poruszamy kamerą, a nie rzeczywiście patrzymy w niebo.
Cyberpunk 2077 – informacje – ciekawostki
- CD Projekt RED przedstawia grę jako “pierwszoosobowe RPG”;
- Podczas rozgrywki obserwujemy akcję z oczu postaci. Kamera zmienia się na trzecioosobową w trakcie scenek przerywnikowych;
- Bohater Cyberpunk 2077 nazywa się V (jak litera w alfabecie);
- V może być mężczyzną lub kobietą, sami wybierzemy płeć;
- Statystyki, które wybierzesz na początku, to: Strength, Constitution, Intelligence, Reflexes, Tech i Cool;
- Statystyki zostały zaczerpnięte z oryginalnego uniwersum Mike’a Pondsmitha;
- Na początku gry nie wybieramy klasy postaci. Nasza postać będzie się kształcić podczas gry w umiejętnościach przypisanych do trzech klas. Z czase to właśnie nasze wybory zdefiniują, jaką klasą zostaniemy;
- Nasz bohater będzie dysponował mieszkaniem, gdzie trzymamy np. broń oraz ubrania. Żeby skorzystać z zebranych tam giwer, nie będziemy musieli jednak odwiedzać mieszkania.
- Kolejne apartamenty mamy zdobywać podczas rozgrywki;
- Możesz prowadzić samochody przełączać się podczas jazdy między perspektywą FPP (z oczu) i TPP (zza samochodu);
- Podczas jazdy samochodem z perspektywą z oczu postaci, na przedniej szybie auta zobaczymy statystyki pojazdu;
- Możesz brać udział w walce podczas jazdy wychylając się przez okno i strzelając do wrogów. Wówczas sztuczna inteligencja przejmuje kierownicę;
- CD Projekt RED opisał także Cyberpunk 2077 jako “dojrzałe doświadczenie przeznaczone dla dojrzałej publiczności”.
- Celem gry będzie nie tylko angażowanie gracza w przedstawiony świat, lecz również w losy mieszkańców;
- Podobnie jak w grze Wiedźmin 3, tak i w Cyberpunk 2077 dostaniemy zadania od NPC (postaci niezależnych);
- Podczas rozmów zobaczymy opcje dialogowe;
- Cyberpunk 2077 to otwarty świat, który otworzysz szerzej dzięki “ulicznemu szacunkowi”. Na przykład konkretna kurtka może podnieść Twój szacunek w oczach innych o 5%, umożliwiając dostęp do nowych miejsc;
- Ukończenie questa zwiększa Twój poziom ulicznego szacunku;
- Interfejs użytkownika w wersji demonstracyjnej jest bardzo mały – tylko mały kompas i niewielki dziennik zadań;
- Interfejs użytkownika rozwija się w trakcie walki – widzimy nazwy wrogów, ich paski zdrowia i poziomy (doświadczenia), na których się znajdują;
- Niektórzy wrogowie mają znaki zapytania zamiast poziomów, co oznacza, że są na znacznie wyższym poziomie niż ty;
- Podczas walki widzimy zadane uszkodzenia pod postacią liczb;
- W grze będzie umiejętność pozwalająca spowolnić czas;
- CD Projekt RED podkreśla, że podejmowane przez gracza wybory mają konsekwencje nie tylko na “tu i teraz”, lecz wpływające na cały świat;
- Przeszkody terenowe możemy pokonać na różne sposoby, w zależności od naszych umiejętności. Na przykład V dotarł do drzwi, ale jego umiejętność hakowania była zbyt niska. Jednak jego umiejętności inżynierskie były wystarczająco wysokie, więc mógł otworzyć panel elektroniczny i otworzyć drzwi;
- W Cyberpunk 2077 skorzystamy też z systemu podglądu, który pozwoli przyglądać się przedmiotom z bliska. Dzięki temu zdobędziemy dodatkowe informacje o przedmiotach i świecie gry;
- Nasz bohater będzie uzupełniał energię za pomocą specjalnych inhalatorów;
- Gunplay wydaje się wolniejszy niż w DOOM lub Borderlands, ale szybszy niż w Fallout 4.
- CD Projekt RED zaprezentował pewne zdolności bohatera, które zdobędziemy w dalszych etapach gry. Było to bieganie po ścianach czy śmiertelnie niebezpieczne ostrza wyciągane z ramion;
- IGN widział podczas pokazu walkę z bossem (postać w egzoszkielecie). Bohater podczas walki chował się pod samochodem oraz korzystał z niego jako osłony.
- Cyberpunk 2077 będzie grą RPG dla jednego gracza;
- Na początku gry stworzymy własną postać;
- Data premiery nie jest jeszcze znana;
- Tak jak Wiedźmin 3, tak i Cyberpunk 2077 otrzyma darmowe DLC i rozszerzenia;
- Cyberpunk 2077 jest grą single-player i nie znajdziemy w niej mikropłatności;
- Cyberpunk 2077 nie będzie posiadał zabezpieczeń przed piratami (DRM free na PC).