Co po Cyberpunk 2077? CD Projekt RED szykuje…
Deweloper ma dalekosiężne plany.
Nie wiemy jeszcze nawet, kiedy Cyberpunk 2077 zadebiutuje na rynku i poza jednym trailerem w zasadzie nic oficjalnego nie dostaliśmy. Graczom nie przeszkadza to jednak w dopytywaniu polskiego dewelopera, co będzie po oczekiwanym tytule w klimatach science-fiction.
Na forum spółki CD Projekt padło pytanie odnośnie zawartego w strategii firmy stwierdzenia, że do 2021 roku zobaczymy dwie duże gry RPG, w tym Cyberpunk 2077.
Jeśli druga tajemnicza gra wymieniana jest na równi z dużą grą RPG CP77 to mamy do czynienia z projektem podobnej wielkości co Wiedźmin, czyli tytułem AAA? – pyta użytkownik zitarix, a Katarzyna Szulc z CD Projekt RED odpowiada wprost: Tak, mamy tutaj na myśli grę RPG w kategorii AAA.
Czy tajemniczy tytuł zostanie wydany dopiero po Cyberpunk 2077? – Tak, nad CP77 pracuje obecnie największy zespół i jest to pierwsza duża (po GWINCIE) gra, którą planujemy wydać zgodnie z przyjętą Strategią na lata 2016-2021 – zaznacza przedstawicielka CD Projekt.
Pewnie fani RED-ów oczekują Wiedźmina 4, lecz jak będzie w rzeczywistości? Pewnie szybko się nie dowiemy…
Cyberpunk 2077 – CD Projekt użyje technologii żywego miasta o wielkiej skali?
Ujawniono listę wniosków, które dostały się do drugiego etapu PROGRAMU OPERACYJNEGO INTELIGENTNY ROZWÓJ 2014-2020. Kto przejdzie przez sito, otrzyma dofinansowanie na wybrane działania. Państwo ma do rozdania 80 mln zł.
Na liście (całość do przejrzenia w tym miejscu) możemy zobaczyć m.in., o co stara się spółka CD Projekt. Co prawda nie powiedziano wprost, że nowe technologie posłużą przy produkcji oczekiwanego Cyberpunk 2077, lecz sądząc po opisach niektórych projektów, można się tego spodziewać.
Na początek mamy City Creation – kompleksowa technologia służąca do kreacji „żywego”, grywalnego w czasie rzeczywistym, miasta o wielkiej skali, która bazuje na zasadach, sztucznej inteligencji i automatyzacji oraz uwzględnia opracowanie innowacyjnych procesów i narzędzi wspierających tworzenie najwyższej jakości gier z otwartym światem.
CD Projekt wnioskuje również o dofinansowanie Animation Excellence – kompleksowa technologia umożliwiająca znaczny wzrost jakości i produktywności skomplikowanych animacji ciała i twarzy na potrzeby gier RPG z otwartym światem, uwzględniająca również innowacyjne rozwiązania procesowe i unikalny zestaw dedykowanych narzędzi.
Trzecim wnioskiem jest Cinematic Feel – kompleksowa technologia umożliwiająca dostarczanie unikalnej, filmowej jakości w grach RPG z otwartym światem, uwzględniająca również innowacyjne rozwiązania procesowe i unikalny zestaw dedykowanych narzędzi.
A na sam koniec Seamless Multiplayer – kompleksowa technologia umożliwiająca tworzenie unikalnej rozgrywki dla wielu graczy, uwzględniająca wyszukiwanie przeciwników, zarządzanie sesją, replikację obiektów oraz wsparcie różnorodnych trybów rozgrywki razem z unikalnym zestawem dedykowanych narzędzi.
Należąca do holdingu CD Projekt firma GOG Poland Sp. z o.o. stara się z kolei o pieniądze na system generycznego wsparcia cross-platformowej rozgrywki wieloosobowej w grach komputerowych dla najpopularniejszych konsol i systemów operacyjnych.
Liczymy, że część z nowych technologii znajdzie zastosowanie przy Cyberpunk 2077 i z niecierpliwością czekamy na jakiekolwiek szczegóły dotyczące produkcji.
Cyberpunk 2077 większy i bardziej skomplikowany niż Wiedźmin 3
Studio CD Projekt RED nadal niechętnie mówi o Cyberpunk 2077, trzymając szczegóły produkcji w największej tajemnicy. W sieci pojawiają się natomiast co jakiś czas spekulacje, kiedy to tytuł mógłby ujrzeć światło dzienne. Jeśli natraficie na podobne wiadomości, trzeba traktować je z wielką rezerwą, ponieważ rzeczywiście może skończyć się tak, że oczekiwana gra wyląduje na rynku dopiero za kilka lat.
– Nigdy nie podaliśmy żadnych informacji odnośnie daty premiery gry Cyberpunk 2077, oprócz zawartego w strategii stwierdzenia, że do 2021 roku chcemy stworzyć dwie duże gry RPG, w tym CP77. Jedyne co mogę potwierdzić to to, że większość naszego zespołu developerskiego pracuje już nad tym tytułem, ale ma on być większy i bardziej skomplikowany niż Wiedźmin 3 więc sporo jeszcze pracy przed nami – zaznacza Karolina Gnas z CD Projekt na oficjalnym forum spółki.
Mamy tylko nadzieję, że nie będziemy musieli czekać na premierę Cyberpunk 2077 do 2021 roku, bo brzmi to trochę jak science-fiction…
Cyberpunk 2077 – zobaczcie, kto konkretnie pracuje nad grą
Cyberpunk 2077 to tytuł, który będzie na ustach graczy zapewne przez kilka najbliższych lat. Studio CD Projekt RED pokazało przy serii Wiedźmin, że zna się na robocie, a gracze po Dzikim Gonie oczekują jeszcze większych fajerwerków w następnej produkcji dewelopera.
Niestety wciąż nie wiemy, kiedy usłyszymy jakieś konkrety o rozgrywce w Cyberpunk 2077, na jakim etapie produkcji gra się znajduje i co najważniejsze, kiedy premiera? REDzi nie są jeszcze gotowi, by ujawnić jakiekolwiek informacje, lecz po liście osób, które pracują nad tytułem, możemy się spodziewać prawdziwej bomby!
Ujawniony na forum NeoGAF spis obejmuje jedynie deweloperów, którzy pracowali wcześniej w dużych i znanych firmach. Nie wiemy też, czy jest kompletny. Ważne jest to, że nie brakuje tutaj ludzi z doświadczeniem, którzy współtworzyli wcześniej choćby GTA V, Quantum Break, Until Dawn czy serię Mass Effect. Polski deweloper zebrał niezłą ekipę, zatem z jeszcze większą niecierpliwością czekamy na przedstawienie efektów pracy!
Cyberpunk 2077 – kto na pewno pracuje nad grą?
- Kyle Rowley – był głównym projektantem w Remedy (Quantum Break)
- Shironne Peiris – były artysta z Ubisoft Reflections (grzebał wcześniej przy Watch Dogs)
- Catalin Ion – odpowiadał za animację w Crytek (Crysis)
- Kris Cho – wyciągnięty z Bioware (cinematic designer przy Dragon Age: Inkwizycja czy serii Mass Effect)
- David Brownsea – były artysta środowiskowy z Rockstar (GTA V)
- Colin Walder – zajmował się dźwiękiem w Rockstar (GTA V)
- Alex Soliven – pracował dla Supermassive Games (Until Dawn)
- Bruce Shtelmakher – były inżynier studia Carbine
- Oliver Lockwood – programował dla Codemasters
- Matthew Steinke – projektant, który byłzwiązany z Midway i Ubisoft
- Yasen Stoynev – były projektant poziomów z Ubisoft
- Félix Tiévant – były projektant dźwięku z Ubisoft