CS:GO – armia procesorów przeciwko oszustom
Valve angażuje ogromne siły przeciwko oszustom w Counter-Strike: Global Offensive.
Nie od dziś wiadomo, że CS:GO ma problem z oszukującymi graczami. Producent gry stara się jak może, ale niestety póki co walkę przegrywa, bowiem całkowite wyeliminowanie plagi wydaje się niemożliwe.
Dziś dowiadujemy się, jak proces walki z oszustami wygląda od kuchni. Otóż interesującą prezentację na temat systemu VACnet przedstawił John McDonald – wyjaśniając, o co w tym wszystkim tak naprawdę chodzi.
VACnet wyłapuje oszustów dzięki rozwojowi sztucznej inteligencji, która podpowiada, kto tak naprawdę korzysta z programów do oszukiwania. SI uczy się zachowań graczy, dzięki czemu jest w stanie rozpoznać nienaturalne zachowania, wskazujące na program ułatwiający rozgrywkę.
Skąd program wie, które zachowania są nieuczciwe i nienaturalne? Otóż bazuje na analizie prawdziwych graczy, którzy oglądają mecze i oznaczają nielegalne zagrywki. Samo SI staje się z czasem coraz bardziej doskonałe, bo potrafi wyciągać wnioski z analiz, ucząc się zachowań oszustów.
Jak podkreśla przedstawiciel Valve, do walki z procederem zaangażowane są 64 serwery kasetowe, każdy ma 54 rdzeniami CPU oraz 128 GB RAM, co daje 3400 jednostek CPU. Dzięki takiej mocy obliczeniowej, system jest w stanie wykryć od 85 do 95% oszustów. Prawda, że nieźle?