REDengine od CD Projekt RED do ubicia. Poufny dokument trafił do sieci
Nie zapowiada się na to, by CD Projekt RED w najbliższym czasie miało rewolucyjnie rozwijać REDengine. Na tym silniku powstawał m.in. Wiedźmin 3, a także dalej jest wspierany Cyberpunk 2077. Twórcy podpisali jednak dość ważną umową z Epiciem, której ważność potrwa aż 15 lat.
Na łamach serwisu bankier.pl opublikowano wpis z ogłoszeniem informacji poufnej CD Projekt RED. Z pierwszej części dokumentu dowiadujemy się, że Epic Games z RED-ami podpisało umowę już pod koniec grudnia 2021 roku.
Umowa określa zasady korzystania przez Spółkę z silnika do gier Unreal Engine oraz współpracy stron celem rozwijania i ulepszania silnika, aby dostosować go do potrzeb tworzenia gier z otwartym światem, takich jak te, które produkuje Spółka. (“Umowa”). Umowa ma strategiczne znaczenie dla obu stron.
– czytamy we fragmencie dokumentu opublikowanego na łamach bankier.pl
Na mocy podpisanej umowy CD Projekt RED ma prawo tworzyć i wydawać gry oparte o Unreal Engine w wersji 4 i 5. Najpewniej “czwórka” została wpisana wyłącznie z powodu ewentualnej asekuracji. “Piątka” w zasadzie jest dopiero na początku swojego rozwoju i może posiadać jeszcze ewentualne błędy, które mogą opóźnić prace deweloperów.
Zgodnie z Umową, Spółka ma prawo tworzenia i wydawania gier opartych na silniku Unreal Engine 4, 5 oraz jego kolejnych wersjach.
– czytamy dalej
Co jednak najważniejsze, umowa ma trwać aż 15 lat i wzięto pod uwagę jej ewentualne przedłużenie. Wiadomym jest, że REDzi mogą stworzyć nie tylko grę Wiedźmin 4 w oparciu o UE5, ale także inne produkcje.
Umowa została zawarta na okres 15 lat z możliwością jej dalszego przedłużania i nie ogranicza liczby gier tworzonych z wykorzystaniem silnika Unreal Engine. Umowa przewiduje dedykowane wsparcie techniczne ze strony Epic dla tytułów wydawanych przez Spółkę.
– czytamy pod koniec dokumentu
Osobiście uważam przejście na Unreal Engine za dobre rozwiązanie. Choć REDengine sprawdził się w przypadku gry Wiedźmin 3, ten nie wypadł za dobrze przy rozwiązaniach stworzonych przez REDów przy Cyberpunku 2077. Mam nadzieję, że UE5 w wypadku tworzenia Wiedźmina 4 pomoże twórcom w jak najsprawniejszym stworzeniu gry.