CD Projekt RED przedstawia Novigrad – nowy dodatek do Gwinta
Polski deweloper prezentuje kolejny dodatek do Gwinta. Novigrad to nowa frakcja oraz nowe sposoby gry. Zobaczcie szczegóły.
Nie daj się zwieść pięknu i bogactwu tego miasta — od środka toczy je zgnilizna. O kontrolę nad jego ulicami wszelkimi dostępnymi środkami walczą przywódcy lokalnego półświatka. Ostatnio jednak dzieją się dziwne rzeczy, a rywalizujące ze sobą do niedawna gangi zaczęły współpracować. Z chaosu coś się rodzi, pytanie dlaczego? A co najważniejsze, co? – takim oto wstępem CD Projekt RED przedstawia nowe atrakcje w Gwincie.
Novigrad – nowy dodatek do Gwinta – nowości:
Syndykat – szósta grywalna frakcja
Zbierz ponad 90 nowych kart, reprezentujących mroczne sekrety novigradzkiego półświatka, w tym 15 kart wielofrakcyjnych (po 3 na każdą istniejącą frakcję), które możesz wykorzystać w swoich dotychczasowych taliach.
5 nowych dowódców o wyjątkowych umiejętnościach
Zastraszaj wrogów jako zuchwały przywódca gangu, Tasak; kryj się w mroku jako nieuchwytny, mający wszędzie informatorów Król Żebraków; oczyść miasto z niewiernych jako Hemmelfart, bezwzględny hierarcha Novigradu.
Nowa mechanika rozgrywki
Syndykat wprowadza zupełnie nową mechanikę Korony, oficjalna waluta Novigradu, mogą być wykorzystywane aby aktywować umiejętności kart, które posiadają słowo kluczowe Opłata.
Studio CD Projekt RED wyjaśniło na oficjalnej stronie Gwinta, jak korzystać z nowych umiejętności:
Opłata. Dla przykładu, weźmy Wielkiego Inkwizytora Helveeda.
Wielki Inkwizytor Helveed
Zarobek 4
Opłata 2: Stwórz Fanatyka Wybrańców i wezwij go do tego rzędu.
Kolejne nowe słowo kluczowe to Zarobek. Po zagraniu karty z tą umiejętnością otrzymasz określoną liczbę Koron.
Kieszonkowiec
Zarobek 6
Nie tylko jednostki mogą być źródłem zarobku — zagrywając karty specjalne Syndykatu, inaczej Zbrodnie, również zarabiasz Korony. Przykładem Zbrodni jest pokazany powyżej Kieszonkowiec. Zbrodnie mają także pozytywny wpływ na jednostki z Zastraszeniem, której przykładem jest Zbir Złotników.
Zbir Złotników
Zastraszenie
Rozmieszczenie: Zadaj wrogiej jednostce 2 pkt obrażeń.
Jednostki z Zastraszeniem wzmacniają się za każdym razem gdy popełnisz Zbrodnię.
Innym sposobem na wypełnienie sakiewki jest wyznaczenie za wrogą jednostkę Nagrody — kiedy jednostka z Nagrodą zostanie zniszczona gracz, który wyznaczył nagrodę otrzyma liczbę Koron równą jej sile bazowej.
Czasem warto oszczędzać, aby wykorzystać swoje Korony w najbardziej opłacalnym momencie. Na przykład, karty ze słowem kluczowym Trybut wymagają wydania określonej liczby Koron aby aktywować potężniejszą wersję swojej umiejętności. Kolejnym przykładem są karty z Kapitałem, jak Morska Hiena poniżej.
Morska Hiena
Opłata 2: Wzmocnij tę kartę o 2.
Kapitał 7: Zamiast tego wzmocnij tę kartę o 3.
Aby użyć umiejętności kart z Kapitałem musisz posiadać określoną liczbą koron (które nie zostaną wydane).
I w końcu… niektóre karty, jak Kasynowi Wykidajła, są po prostu inne. Ich Niepoczytalność sprawia, że mogą użyć swojej umiejętności nawet jeśli nie posiadasz wystarczającej liczby Koron do pokrycia Opłaty. Jednakże, cena zostanie pobrana w naturze — aktywowana jednostka otrzyma obrażenia równe liczbie brakujących Koron.
Kasynowi Wykidajła
Niepoczytalność
Opłata 2: Wezwij wszystkie egzemplarze tej jednostki do tego rzędu.
Źródło: CD Projekt RED, opracowanie własne