CD Projekt odsłania kilka nowych faktów dotyczących Wiedźmina 3 i Cyberpunk 2077
Adam Kiciński o cyfrowej dystrybucji nadchodzących gier od polskiego producenta. Zdradza też, czy możemy liczyć na nawiązania w Wiedźminie do książki Sezon Burz. To jednak nie wszystko.
Wywiad z prezesem firmy został opublikowany na portalu Bankier.pl i zawiera szereg ciekawych informacji dotyczących długo oczekiwanych hitów. Przede wszystkim CDP.pl i Agora (partner wydawniczy) planują przygotować atrakcyjną cenowo ofertę w Polsce. Kiciński szczegółów niestety nie podaje, chociaż biorąc pod uwagę premiery poprzednich gier z serii, gdzie ich ceny w Polsce faktycznie były niższe niż w przypadku konkurencyjnych produkcji, można się spodziewać w przypadku Wiedźmina 3 podobnej sytuacji.
Redaktor Bankiera zapytał też, czy Wiedźmin 3 oraz Cyberpunk 2077 będą dostępne w GOG.com. - Oczywiście, że tak. Podpisując każde z porozumień dotyczących dystrybucji na kolejnych rynkach, zawsze wyraźnie zastrzegamy, że wszystkie prawa do dystrybucji elektronicznej zostają w CD Projekt. To dla nas bardzo korzystne rozwiązanie - z każdej cyfrowo sprzedanej gry mamy mniej więcej dwa razy więcej przychodu niż w przypadku sprzedaży fizycznej - odpowiada Kiciński.
Poruszono również wątek pomysłu na grę, która miałaby czerpać z historii naszego kraju. Chociaż producent przyznaje, że temat wydaje się być interesujący to możliwości studia są ograniczone, dlatego CD Projekt Red stawia przede wszystkim na budowanie silnych marek. W najbliższym czasie ma się zatem skupić na Wiedźminie oraz Cyberpunk.
Zapewne wielu graczy zastanawiało się też, jak wpłynie wydanie najnowszej książki Andrzeja Sapkowskiego Sezon Burz osadzonej w świecie Wiedźmina na fabułę gry komputerowej. Dla producentów nowa powieść jest oczywiście inspiracją, natomiast nie należy się spodziewać dalej idących powiązań. Sapkowski niejednokrotnie deklarował, że historia opowiadana w grach o Geralcie nie jest w żaden sposób powiązana z jego publikacjami.
Od strony marketingowej długo oczekiwaną produkcję Wiedźmin 3: Dziki Gon wesprą również komiksy oraz gra planszowa The Witcher Adventure Game, o czym zresztą było już wiadomo wcześniej. Co jednak interesujące, Kiciński w wywiadzie dla Bankiera podkreśla, że teraz firma stara się zaistnieć nie tylko w świadomości graczy. Chce, aby marka Wiedźmin stałą się częścią popkultury i była bardziej rozpoznawalna także wśród osób niezainteresowanych wirtualną rozgrywką.