Call of Duty jako subskrypcja? Activision ma ciekawe plany na uratowanie serii
Activision nie próżnuje i najwidoczniej poza Call of Duty: Warzone w wydaniu mobilnym ma jeszcze inne plany odnośnie swojego strzelankowego cyklu. Co byście powiedzieli na comiesięczną opłatę za grę w CoD-a?
Ah, ogłoszenia o prace i bazy patentowe. To chyba moje ulubione miejsca, gdzie przed oficjalnymi ogłoszeniami można znaleźć niezwykłe perełki informacyjne. Tym razem padło na to pierwsze źródło, bowiem w ogłoszeniu na już obsadzone stanowisko kierownika ds. marketingu influencerów w Activision znalazła się ciekawa notka odnośnie planów wydawcy serii CoD.
Jak zauważył CharlieIntel, w wymienionym tekście znajdował się fragment dotyczący Call of Duty 2.0. Miałaby to być strategia marketingowa, według której oprócz Warzone i głównej odsłony cyklu w 2022 roku miałaby być “zawartość oparta na subskrypcji”. Można wywnioskować, że albo byłaby to osobna gra lub po prostu pakiet korzyści do któregoś z rozwijanych projektów przez studia Activision.
Nie przypominam sobie, by w świecie FPS-ów kiedykolwiek można spotkać się z modelem dystrybucji w formie comiesięcznej opłaty za grę. Rozumiem, dlaczego taki schemat ma sens w przypadku MMO, ale przy strzelance? Cóż, najwidoczniej Activision chce przecierać szlaki, jeśli rzeczywiście zdecyduje się na wydanie gry w oparciu o model subskrypcyjny.
No właśnie, warto pamiętać, że CoD 2.0 to tylko i wyłącznie plan, więc niekoniecznie musi wejść w życie w nadchodzącej przyszłości. Mimo to, pojawienie się tej owianej tajemnicą nazwy może świadczyć, że jednak wdrożenie nowej strategii dotyczącej serii jest nad dość zaawansowanym etapie.